Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lekehus i stuen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-21, 11:03   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lekehus i stuen

Vi har det mest av leker i stuen siden vår erfaring er at barna liker å leke der vi er. Pr i dag har vi en kallax/ekspedit fra IKEA med 8 rom samt en del annet.

Vi sysler med tanken på å lage et rom i rommet ved å lage en borg/to etasjers lekehus i stuen. Det vil jo være visuelt synlig, men samtidig vil vi kunne få bort alt av leker og dermed få det visuelt roligere. Det kan jo også være ganske kult å ha et eget slott.

Er det galskap å bygge lekeslott i stuen? Eller det bare moro?


Sist redigert av Høns : 22-03-21 kl 18:26. Årsak: Presisering av behovet
Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 11:14   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg vil si galskap, med mindre det er noe som på veldig enkel måte kan fjernes om/når man blir lei av det. Jeg skulle uansett hatt veldig diger stue for å sette opp noe sånt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 11:18   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg synes at det høres helt fantastisk ut.

Dersom dere har plass og synes at det blir en god måte å organisere ting på så "go for it". Dere er vel klar over at alle leketreff blir hjemme hos dere etter dette, men det er kanskje ikke det verste.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 11:41   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg synes også det høres genialt ut hvis dere har plass til det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 11:42   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Hvis man liker å bygge opp og bygge ned, som i fjerne det når det ikke er aktuelt lenger, så er det vel bare å kjøre på. Jeg liker å gjøre noe som skal vare lenge når jeg først ordner noe. Derfor kan jeg ikke helt se at dette er noe vi hadde kastet oss over. Tenkt på at ungen vokser og tar mer plass, det som fungerer som to etasjer når de er små fungerer kanskje ikke på samme måte når de vokser, men fortsatt kan ha glede av huset? Selv hadde vi ulike varianter av leketelt oppigjennom og det var som regel gasnke stas.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:43   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Hva med å kjøpe en av de sengene som ser ut som lekehus? Da kan det senere tas i bruk som seng, og etter det kanskje selges videre? Chilli.no har feks denne;

https://www.chilli.no/m%C3%B8bler/ba...RoCUHoQAvD_BwE

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:51   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Et telt er jo også en god ide. Lett å pakke ned om man vil. Mine to har lekt mye i et pop-up telt som egentlig var ment til å bruke på stranden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:51   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg synes det høres kjempekult ut jeg. Men jeg er sikkert preget av at jeg har leker i stua på 16. året (vi har fått et nytt barn hver gang forrige barn var iferd med å avslutte "leker i stua"-perioden og det ser ikke ut til å bli avsluttet med det første for ham vi har nå). For øyeblikket har faktisk lillebror hele 3 telt stående i stua i tillegg til en Expedit og en haug andre greier. Kunne godt hatt et eget lite hus der isteden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 13:50   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Høres gøy ut, ville gått for sengeløsningen! Vi satte nettopp opp høy seng med sklie og gardiner under på 4-åringens rom, vi har hatt den senga til de to eldste også, og den senga har de reist jorda rundt med, som sjørøverskip og luftballong, vi har vært på fisketur, safari og polferd, pluss mange timer som prinsesseslott. Lett å bygge, og løsning som kan gjenbrukes som seng/selges på finn etterpå.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 13:58   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Enig i at utgangspunkt i en køyeseng som senere kan demonteres og gjenbrukes er en god idé, i så fall. Da produserer man ikke mye som senere blir søppel, og som potensielt kan være vanskelig å bli kvitt.

Tror jeg i så fall ville valgt et tema som lar seg kombinere med voksne gjester på besøk, dvs noe litt roligere enn rosa prinsesse.

Endel ideer her

https://tinyspacesliving.com/bunk-bed-plans/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 14:05   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Litt rart med seng i stua eller?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 14:26   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg hadde følt meg invadert om stua skulle vært innredet som barneværelse. En ting er leker i diverse innretninger, men et bygg. Det hadde ikke blitt gjort her.
Telt og tunneler derimot, det går fint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 14:29   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg hadde følt meg invadert om stua skulle vært innredet som barneværelse. En ting er leker i diverse innretninger, men et bygg. Det hadde ikke blitt gjort her.
Telt og tunneler derimot, det går fint.

Det kommer jo litt an på stuas størrelse og form. Vi har en stue som går i vinkel og hjørnet nærmest kjøkkenet ropte nærmest lekerom da vi flyttet inn. Der kunne vi faktisk hatt et lite bygg. Ikke alle stuer det ville gått an nei.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 14:38   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Vi har også vinkelstue, om enn ikke så enormt stor. Jeg ville likevel ikke fiksa å ha voldsomme lekekonstruksjon, selv ikke om stua var mye større.

Hadde jeg kommet til noen med borg/slott/ubåt/osv på stua så ville jeg syntes at det var kult og også vært glad for at det ikke var hjemme hos meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 14:44   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekehus i stuen

I say yes! Heldige barn!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 15:16   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg vil si galskap, med mindre det er noe som på veldig enkel måte kan fjernes om/når man blir lei av det. Jeg skulle uansett hatt veldig diger stue for å sette opp noe sånt.

Jeg er enig med deg; men det kommer sikkert an på stuen. Innser det er lenge siden jeg har hatt små barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 15:59   #17
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg tenker at Høns 3,5 og 7 ville digget det! Og at GammelHøns burde teste det ut.

Hvor galt kan det bli egentlig? Det kan bli skikkelig gøy! Og blir det feil er det bare å endre på det. Vi har stor stue, men bygget vil nok likevel bli fremtredende. Mulig jeg må prøve å sette opp en papp-modell for å se for meg størrelsen og hvordan det vil fungere (tjenestedesign-skadet). Tror ellers at jeg må gå all inn om det gjøres, dvs skikkelig slott/borg el.lign - man kan nesten ikke gjennomføre et slikt prosjekt halvveis.

Det er ikke aktuelt å ha en seng i stuen, men kan vurdere å bruke en sengeramme og bygge om/rundt.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 16:13   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Veldig kult, og absolutt noe jeg kunne funnet på å ha. Vi har hatt tre stuer gjennom småbarnsperioden, så de har fått ha sin egen stue (noe som ikke har hindret dem i å leke i alle tre med stor entusiasme ).

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 16:49   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Så moro det blir å designe og bygge. Og ikke minst å leke i.

Jeg er altfor lat IG kjedelig til å få gjort noe sånt

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 16:51   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekehus i stuen

Jeg blir stressa bsre av tanken! Å konstant være på et lekerom. Men hver sin lyst altså! Hvis jeg skulle bodd der iver lengre tid ville jeg satt opp lettvegg og bygget rom til minsten istedet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no