Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-21, 13:18   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Mannen mener vi trenger en oppladbar sak, noe som dette, men jeg mener vi heller bør kjøpe en vanlig, "gammeldags" støvsuger.

Noen som har erfaringer og tips, gjerne med tips til konkret merke/modell?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 13:22   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Jeg er veldig fornøyd med oppladbar. Støvsuger ikke like bra, men jeg orker å bruke den ofte. Støvsuging som blir gjort er bedre enn støvsuging som ikke blir gjort.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 13:23   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er veldig fornøyd med oppladbar. Støvsuger ikke like bra, men jeg orker å bruke den ofte. Støvsuging som blir gjort er bedre enn støvsuging som ikke blir gjort.

Dette (uthevet) er ankepunktet mitt. Jeg trenger en støvsuger som suger godt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 13:35   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Electrolux Pure D8 (mulig 8.2) Silence. Kjøpte den i høst og veldig fornøyd. Electrolux scorer ofte høyt på tester.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 14:44   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Dyson v11 animal har vi og det er svært sjeldent jeg tar frem den gamle støvsugeren. Den suger mye bedre enn alle andre oppladbare støvsugere jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange av toppmodellene som var på markedet fra høsten 2019 til våren 2020.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 14:54   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Vi har også Dyson, men en eldre modell. 8 kanskje? Jeg elsker den.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 15:17   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Oppladbar uten tvil. Men jeg ville gått for en med motor lengre nede pga det blir veldig tungt i håndledd. Jeg har hatt dyson, men den fra Bosch jeg har nå er mye bedre. Og den støvsuger BEDRE enn alle de jeg har hatt med strømkabel. Dysen jeg hadde var en eldre modell og var ikke like bra. Men min nye fra bosch er et monster. Elsker den.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 15:49   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Electrolux Pure D8 (mulig 8.2) Silence. Kjøpte den i høst og veldig fornøyd. Electrolux scorer ofte høyt på tester.

Kan legge til at vi har en robotstøvsuger også (Roborock S6 Max V). Jeg liker komboen veldig godt. Skal man ha oppladbar så må man høyt i pris, men det må man gjerne med robotstøvsiger også. Med robotstøvsuger så trenger vi ikke støvsuge annet enn trappen. Vaskehjelpen bruker den vanlige støvsugeren hver 14 dg, men nå har vi ikke hatt vaskehjelp på over en måned og roboten gjør jobben uten problem. Den vasker også gulvene. Personlig så vil jeg heller ha en robot til den prisen en Dyson e.l. koster. Det å slippe å gjøre jobben er veldig godt synes jeg, og til stor hjelp i hverdagen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 16:12   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Oppladbar uten tvil. Men jeg ville gått for en med motor lengre nede pga det blir veldig tungt i håndledd. Jeg har hatt dyson, men den fra Bosch jeg har nå er mye bedre. Og den støvsuger BEDRE enn alle de jeg har hatt med strømkabel. Dysen jeg hadde var en eldre modell og var ikke like bra. Men min nye fra bosch er et monster. Elsker den.

Hva heter den du har fra Bosch?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 16:22   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Vi trenger også en ny støvsuger. Vi har en oppladbar som jeg er veldig fornøyd med, men den kommer ikke til i alle kriker og kroker. Og den suger ikke like bra som den gamle vi hadde.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 16:29   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Dyson suger bedre enn noen annen støvsuger vi har hatt. Bruker denne til all støvsuging.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 17:47   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Jeg har slitt/sliter med en betennelse i høyrearmen, og innbiller meg at disse nokså digre oppladbare er tyngre å jobbe med. Noen som har erfaringer med dette?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 18:04   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Jeg har nettopp fått meg ny oppladbar fra Phillips. Med moppefunsjon!

Denne har motoren høyt oppe, og jeg må innrømme at det er en tilvenning å bruke den sammenlignet med den gamle Electrolux'en som har motoren lenger ned. Men jeg tror det har litt med teknikk å gjøre også, jeg kan bare holde den rettere opp, så bærer den vekta si selv.

Denne nye rengjorde sofaen mye bedre enn den gamle, vanlige støvsugeren vår gjør.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 18:05   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Anbefaler kombinasjonen robotstøvsuger og oppladbar. Elsker den oppladbare med mye tilleggsutstyr, de mekaniske børstene til gulv og til sofa/madrasser er supre og de små børstene kan brukes til å støvsuge inn i kriker og kroker og ting som f.eks. tastatur. Siden robotstøvsugeren tar de store flatene er det mest der den ikke kommer til vi trenger å støvsuge manuelt. Vi har en Xiaomi Dreame V10 som ikke er av de dyreste, men syns den er god og har mye ekstrautstyr. Skal sies at jeg aldri har prøvd en sånn Dyson, så godt mulig de er fantastiske i forhold.


Sist redigert av zinatara : 04-01-21 kl 18:11.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 19:19   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har nettopp fått meg ny oppladbar fra Phillips. Med moppefunsjon!

Denne har motoren høyt oppe, og jeg må innrømme at det er en tilvenning å bruke den sammenlignet med den gamle Electrolux'en som har motoren lenger ned. Men jeg tror det har litt med teknikk å gjøre også, jeg kan bare holde den rettere opp, så bærer den vekta si selv.

Denne nye rengjorde sofaen mye bedre enn den gamle, vanlige støvsugeren vår gjør.

Tror det er en sånn som kom i hus her i dag også. Jeg har ikke prøvd den enda.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 20:49   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Tror det er en sånn som kom i hus her i dag også. Jeg har ikke prøvd den enda.

For å si det sånn, i dag har mannen uoppfordret støvsugd ikke mindre enn to ganger! Det er vel mer enn totalen for forrige år. Skal ikke kimse av fancy tekniske duppeditter.


Sist redigert av Timar : 04-01-21 kl 21:50.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 21:19   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

For å si det sånn, i dag har mannen uoppfordret støvsugd ikke mindre enn to ganger! Det er vel mer enn totalen for forrige år. Skal ikke kimse av fancy tekniske duppeditt.

Det er et godt poeng. Mannen her i huset er fancy teknisk duppeditt-gal, og jeg hater å støvsuge (i dag deler vi omtrent 50/50 på jobben).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 21:49   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Den eneste støvsugeren jeg virkelig har hørt noen sverme om, er Dyson. De er dessverre way dyrere enn det jeg er interessert i å gi for en støvsuger, noe som nok kommer av at vi har vaskehjelp. :skrape:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 21:52   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Med to barn og to hårete dyr i hus så bør det støvsuges ganske ofte. Men det skjer visst bare hvis støvsugeren er lett tilgjengelig. Ned i boden og hente klumpen og så flytte den kontakta rundt, det blir liksom aldri noe av.


Sist redigert av Timar : 04-01-21 kl 23:14.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 22:22   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny støvsuger - har du en å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hva heter den du har fra Bosch?

Mener det er denne
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...B&gclsrc=aw.ds

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no