Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endringer

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-21, 11:37   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endringer

Delvis avsporing av "Hva driver du med om dagen?"-tråden. Mange har fått hverdagen sin endret og innskrenket på grunn av koronarestriksjoner eller andre ting, det som vanligvis gir påfyll av energi og livsglede er kanskje ikke mulig akkurat nå. Det er lett å sette seg ned og føle at dagene er grå og innholdsløse, men kanskje er dette en anledning til å starte med noe nytt, få en ny hobby, en ny interesse? Hører jo om mange som har fått øynene opp for nye ting i løpet av det siste året.

Husker en venninne av meg en gang bestemte seg for å begynne med fotografering, da hun måtte utredes for en arvelig sykdom som ikke var kompatibel med de interessene hun hadde hatt til da, som alle innebar hard fysisk aktivtet/ekstremsport. Det imponerte meg veldig å se hvordan hun, i stedet for å gå i kjelleren over ikke lenger å kunne gjøre det hun elsket, snudde seg rundt og begynte å tenke ut hvilke muligheter hun hadde. Søkte opp kurs hun kunne ta, hvilket utstyr hun ville kjøpe, hvor hun ville reise for å fotografere etc. Har ofte beundret henne for denne evnen til omstilling og til å se muligheter i stedet for begrensninger, og hun har inspirert meg mange ganger til å tenke mer på den måten.

Så, har du en hobby som du vil anbefale andre å starte med, som kan gi hverdagen nytt innhold, og som er mulig innenfor koronarestriksjoner? En ny dille du har fått, eller har du kanskje noe i tankene som du vurderer å starte med? Strikking, gaming, friluftsliv, sanking, matlaging, tegning, maling, øbrygging, spikking, dyrking, musikk, kjæledyr ... overbevis meg!

Fortell gjerne litt mer, hvorfor og hvordan du begynte, hvorfor du anbefaler det til andre, hvor mye tid og penger du bruker ... tips og triks.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-21 kl 11:57.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:43   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Har dessverre ingen gode tips, men henger i tråden og håper noen andre har noe å bidra med

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:51   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.990
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg er generelt interessert i det aller meste , og har ikke blitt hindret i å gjøre så veldig mye av det jeg liker til hverdags, men gidden er blitt litt borte.

Det jeg har kost meg med i det siste er å bli flinkere til å lage mat. Koronaen gjorde at vi endelig fikk pusset opp kjøkkenet og da er det morsommere å lage mat.

Et tips er altså å se på Pasta Grannies på Youtube, og så prøve å lage pasta fra bunnen av, i forskjellige former.

I går lagde jeg butter chicken fra bunnen av, med hjemmelaget naan. Stor suksess.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:56   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Akvarium. Startet i sommer, litt tilfeldig. Har nå fem.

Mye å sette seg inn i. Vannkvalitet, type fisk i type vann, fisker som går sammen, fisker som ikke går sammen... Avl. Ikke avl. Tar en del bilder og er aktiv på Instagram.

Ulempen er at det er dyrt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:59   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Akvarium. Startet i sommer, litt tilfeldig. Har nå fem.

Mye å sette seg inn i. Vannkvalitet, type fisk i type vann, fisker som går sammen, fisker som ikke går sammen... Avl. Ikke avl. Tar en del bilder og er aktiv på Instagram.

Ulempen er at det er dyrt.

Åh ja! Min mor startet med dette for en stund siden, og fikk skikkelig dilla! Gikk dessverre skeis da akvariet sprakk og hun skaffet aldri nytt. Men hun hadde stor glede av det så lenge det varte, og lærte masse. Barnebarna ble også involvert, de fikk alle ha hver sin "egen" fisk, som de også fikk gi navn til, og hun sendte dem stadig snaper av dem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:00   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg kan anbefale å impulsmale gulvet hvitt, for da kan man bruke masse tid på å vaske det etterpå.

(Men serr. Jeg anbefaler å male gulvet altså. Deilig tilfredsstillende.)

Utenom gulvmaling, tv-serier, mobilspill og å stirre ut i det tomme intet og kontemplere tilværelsen, driver jeg med dette:

Tegning - skikkelig lavterskelnivå, jeg har tegneblokk og noen gode blyanter og penner liggende fremme HELE tiden sånn at det bare er å løfte det opp og sette blyanten til papiret liksom, og har lovt meg selv at jeg ikke MÅ være så sabla variert, om alt jeg har lyst til å tegne er imaginære portretter av sure damer, så er det greit.

Kryssord - pandemitid er avistid, jeg har abb på Klassekampen og Aftenposten, og siden kryssordene der er vanskelige nok (for meg) til at jeg ikke klarer å rushe gjennom dem, har jeg alltids noen ruter å fundere på gjennom uken.

Hund - ut på tur hver dag! Ingen vei utenom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:00   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

... og ikke minst å følge med på alle de spennende live-sendingene fra Stortinget!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:10   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg tegnet enormt masse som barn, en god del som ungdom, men sluttet helt som voksen. Kanskje jeg skal begynne med det igjen? Husker fortsatt følelsen av å bli rent rørt av lykke over et skrin med gode gråblyanter i ulik hardhet og tykt papir i god kvalitet. Takk for tips Mave!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:11   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Turorientering. Litt feil sesong, men det kommer jo en vår. Og så finnes det vinterposter langs skiløyper, hvertfall her jeg bor.

Begynte med det i fjor vår, det var stas - man kommer seg ut, finner nye turområder og går ikke nødvendigvis der alle andre går. Kostet 400 kr. Pluss kompass, som kanskje kostet noen hundrelapper?

Vurderer å begynne med turskøyting. Men har ikke prøvd det enda - anbefaler det likevel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:11   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Melde seg på et nettstudium.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:15   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg kjøpte meg vev i sommer, Knitter's Loom. Masse å lære, men lett å komme i gang.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:17   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg kjøpte meg vev i sommer, Knitter's Loom. Masse å lære, men lett å komme i gang.

Interessant ... hva vever du? Tar den stor plass?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:22   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Vin! Jeg har tatt diverse digitale vinkurs helt siden i mars/april og starta vinklubb i sommer. Møtet vi skulle hatt i helga måtte utsettes, men ellers har vi hatt fine, koronavennlige møter i sommer og høst. Jeg vinnerder og leser og leser og leser om vin- og matkombinasjoner og har kjøpt alt for mye vin, så nå bare MÅ vi drikke mer!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:30   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vin! Jeg har tatt diverse digitale vinkurs helt siden i mars/april og starta vinklubb i sommer. Møtet vi skulle hatt i helga måtte utsettes, men ellers har vi hatt fine, koronavennlige møter i sommer og høst. Jeg vinnerder og leser og leser og leser om vin- og matkombinasjoner og har kjøpt alt for mye vin, så nå bare MÅ vi drikke mer!

Hah. Ja. Jeg har også forsket en del på rødvin, men nok en noe mindre akademisk, og mer erfaringsbasert, tilnærming til prosjektet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:35   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg har startet å hekle igjen etter mange års pause. Og så har jeg tatt opp igjen hagearbeid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:36   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg legger puslespill, det er sånn meningsløs ting å gjøre samtidig som jeg ikke tenker på noe annet. For meg er det nesten en form for meditasjon. Hører ofte på lydbok når jeg pusler.
Fargelegging, vi har flere sånne voksne fargeleggingsbøker, og ordentlige gode tusjer.
Leser fagbøker i yrket, siden jeg ikke rakk å å lese de under studiet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:55   #17
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Og så har man jo Bullet Journaling. Noen her inne har vel vært gjennom den dilla før.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:55   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Jeg ser på serier på TV/strømming. Strikker i perioder og kan anbefale å kaste seg over fiksing av klær. Det er usaklig tilfredsstillende å reparere klær man trodde var ødelagt. Dersom de allikevel er ødelagt er terskelen for å lykkes passe lav, så bli man flinkere for hver gang. Lapper bukser og stopper sokker. En sjelden gang drister jeg meg til å skifte glidelås. Til bukselapping og glidelåsbytte er det en fordel med symaskin, men sokkestopping fungerer helt fint med nål og tråd.

Vi tok også opp igjen tråden med å være mye ute på tur da korona stengte treninger og skoler i vår. Fikk noen fine turer med familien. Turorientering er supert for å få trasket litt i ulendt terreng. Det trenger ikke å ta lang tid heller, så man tåler å bli våt en time eller to bare for å få frisk luft og bevegelse.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 13:07   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Interessant ... hva vever du? Tar den stor plass?

Foreløpig har jeg laget et par store skjerf, men jeg fikk bomullsgarn til jul og har planer om håndklær. Veven er sammenbrettbar, tenker veska den ligger i er kanskje 80x50 cm? Den kan brettes sammen og legges vekk midt i et prosjekt uten problemer.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 13:11   #20
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg kjøpte meg vev i sommer, Knitter's Loom. Masse å lære, men lett å komme i gang.

Åh. Jeg ønsker meg!

Jeg har vevstol stående sammenpakket i kjelleren, men det blir altfor stort prosjekt å begynne med. Men dette, det er overkommelig.

Er det vanskelig å sette opp renning? Jeg har mareritt over å sette opp renning på stor-vev på folkehøgskolen, og det er mye det som har stoppet meg så langt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no