Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobeløsning på soverommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-21, 10:05   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Garderobeløsning på soverommet

Garderoben på soverommet vårt er en salig blanding av skap og synger på siste verset. Men hva slags garderobeløsning skal vi gå for nå? Åpen eller lukket løsning, dører eller skyvedører, PAX eller skreddersydd løsning?

Noen som vil komme med sine tips/erfaringer?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 10:16   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Det avhenger av budsjett og hva som er viktig for dere, og hvor stor plass dere har. Jeg syns pax fra ikea er mye for pengene, og har god nok kvalitet. Jeg er ikke så begeistret for skyvedører på soverommet, det bråker når de flyttes, og det er ikke alltid vi legger oss eller står opp til samme tid. Jeg syns heller ikke frontene til skyvedørsgarderober passer til eldre hus. Og det kan være vanskelig å komme til midt mellom dørene. Men klart, det krever mere plass å åpne en dør på 50 cm som tradisjonelle skap har.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 10:16   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Vi har Pax, etter å ha hatt en skreddersydd løsning tidligere, og jeg er utrolig fornøyd. Vi valgte også dører fremfor skyvedører, som vi hadde tidligere, og det syns jeg også fungerer bedre, fordi alle deler av skapene er tilgjengelig samtidig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 11:27   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Fikk satt inn pax og er svært fornøyd. Har dører. Inni har jeg kurver i tre og metallkurver samt hengere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 11:37   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Pax er bra. Jeg vurderer å bytte ut mine pax-dører med gardiner i gangen. Fremdeles på gjerdet. Synes det kan være fint på soverom, da få man litt mykere inntrykk der. Tenker da å kjøpe skinne som jeg fester øverst på skapet og så kan gardinene festes i sånne dingser i skinna.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 11:44   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg er og veldig fornøyd med pax fra IKEA, og det passet perfekt med to moduler (150 cm bredt) på soverommet. Jeg har skyvedører siden det ikke er plass for at dører kan slå utover og er veldig fornøyd med de. En dør med speil og en uten. De bråker ikke.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 11:52   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg elsker skyvedørsgarderoben vi har på soverommet vårt. Det og varmepumpa må være de beste tingene vi har i huset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 12:26   #8
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg har en PAX-vegg uten dører på soverommet. Jeg er superfornøyd med kvalitet og funksjonalitet.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 12:27   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg vil i hvert fall anbefale dører - om de kan skyves eller ei - med tanke på støv. Av samme grunn har vi garderobe fra gulv til tak også, slik at vi unngår støvsamling på toppen. Vi har skyvedører på grunn av plassmangel, men hadde jeg hatt plass ville jeg nok hatt vanlige skapdører på soverommet.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 12:31   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Ja, det med støv har gjort at jeg er litt skeptisk til åpen løsning. Samt at vi ser rett på skapet fra senga, og det krever at det er veldig ryddig.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 12:43   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Vi bestilte fra Elfa og fikk tilpasset innredningen helt perfekt fra gulv til tak inne i to nisjevegger på soverommet. Skyvedører, oppheng,trådkurver og en blanding av massive hyller og trådhyller. Jeg er superfornøyd selv etter 3 år.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:15   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Vi bestilte fra Elfa og fikk tilpasset innredningen helt perfekt fra gulv til tak inne i to nisjevegger på soverommet. Skyvedører, oppheng,trådkurver og en blanding av massive hyller og trådhyller. Jeg er superfornøyd selv etter 3 år.

Hvor mye måtte dere gi for det om jeg tør spørre?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:18   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Vi har elfa som hyller på vaskerommet og jeg er veldig fornøyd. God kvalitet og mange lure løsninger. Det er ofte salg på innredning og også skyvedører.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 19:54   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Hvor mye måtte dere gi for det om jeg tør spørre?

Jeg husker ikke nøyaktig, men tror vi ga rundt 15’ for to vegger. Monterte det selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 19:58   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Det viser seg at uavhengig av skaputforming ender jeg gjerne med å foretrekke gulvet som oppbevaringsplass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 20:19   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det viser seg at uavhengig av skaputforming ender jeg gjerne med å foretrekke gulvet som oppbevaringsplass.

Eller den «puff-saken» vi har i hele fotenden av sengen.

Vi kjøpte ekstra høye skap fra PAX med hvite dører. Sånn med «speil» i. (Heter det speil i dører?) Vi har lys på toppen og inni skapene. Vi har stort soverom og har hvert vårt skap på hver vår side av sengen. Fire dører. Aner ikke bredden på de. Mitt er fullt, så jeg må ty til andre skap i huset for deler av garderoben. Mannen har derimot masse ekstra plass i sitt.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 20:58   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg er veldig glad i pax skap, men liker ikke innredningen, i hvert fall ikke de brede trådkurvene som jeg vet mange skryter av. Vi har to pax-løsninger i huset, i den andre har vi elfa trådkurver og de er mye mye bedre. Det ser så lekkert ut med hyller og utstillinger og hva har du men jeg har konsekvent alt for mye klær og alt for lite skapplass så her må det være rasjonelt foran design.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 22:07   #18
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Pax-skuffene i tre er mye mer stabile enn de i trådnetting, så jeg foretrekker dem.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 22:11   #19
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Pax-skuffene i tre er mye mer stabile enn de i trådnetting, så jeg foretrekker dem.

Signerer!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 22:13   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garderobeløsning på soverommet

Jeg synes de PAX skapene med eikemønster er fine, der får man innredning i eik også.

https://www.ikea.com/no/no/p/pax-gar...ster-90201725/

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no