Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg en fin rosa-farge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-21, 22:00   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg en fin rosa-farge

Jeg har en liten vegg jeg vil male rosa. Ikke rååååsa, men en nyanse som er rosa, uten å være rosa. Veggen ca 1.80 bred og det skal stå en stor, hvit kommode-greie foran. Resten av rommet er malt i en hvitnyanse. Hvite møbler og blå sofa.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:10   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Jotuns soft skin er veldig fin (og populær).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:13   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Fin ja. Minner veldig om den jeg har malt gjesterom/kontor i. Men jeg er ute etter noe hakket mindre brunt og mer rosa. Altså en farge man ser er rosa, uten å være knall rosa. Om det på noe som helst vis er forståelig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:21   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Hva med denne? https://www.fargerike.no/farger/rosa/blek-rose/

Deco pink fra Jotun er også fin - og jeg tror den oppfyller kriteriene dine.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:30   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Begge er kjempefine, Pøblis. Den første er nok hakket for lilla. Den andre kunne jeg malt et helt rom med.

Men jeg trenger mer rosa. Det er en liten vegg og den tåler mer farge. Og som sagt, det skal være rosa, men ikke rååsa.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:32   #6
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Jotuns Lille prinsesse er lys rosa.
Tryllestøv er hakket mer rosa.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:33   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge



NCS-kode S1060-R30B

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:44   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Jeg skulle inn med en stemme på deco pink men den var ikke rosa nok, nei.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:46   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jotuns Lille prinsesse er lys rosa.
Tryllestøv er hakket mer rosa.


Tryllestøv er i riktig retning.


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.



NCS-kode S1060-R30B

Kul farge, men redd den er hakket for rosa igjen. #vanskelig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:52   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.




Kul farge, men redd den er hakket for rosa igjen. #vanskelig.

Ja, men da er trikset at du bare endrer koden. Drit i farger med navn. Kjør kode!

NCS-koden er bygd opp sånn at det første tallet er prosent svarthet, det andre tallet er prosent kulørthet, og så er det en bokstav (enten R for rødt, B for blått, Y for gult eller G for grønt), og så et tall som er prosentdelen av NESTE bokstav. (de samme.)

Det vil si at den rosafargen der har 10 prosent svarthet, 60 % kulørthet, 70 % rødt og 30 % blått.

Kjør ned da til feks NCS S1030-R30B, så får du den samme rosa, bare mindre rosa.



Litt for blå, kanskje? Kjør opp rødfargen 10 %, så får du denne!



Og så er det bare å fortsette å leke med tall til du finner riktig.


(Jeg veit at det er mange som kan de NCS-kodene altså, jeg bare skjønner ikke hvorfor dere ikke finner fargene deres på den måten i stedet for på de navnelistene. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:53   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Da tar du utgangspunkt i Tryllestøv (NCS-kode finnes i malebutikk som har Jotun og så ser du på fargene som ligger i nærheten i den vifteblokken med farger som bruker å ligge gjemt i en skuff hos byggvarebutikkene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 22:57   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, men da er trikset at du bare endrer koden. Drit i farger med navn. Kjør kode!

NCS-koden er bygd opp sånn at det første tallet er prosent svarthet, det andre tallet er prosent kulørthet, og så er det en bokstav (enten R for rødt, B for blått, Y for gult eller G for grønt), og så et tall som er prosentdelen av NESTE bokstav. (de samme.)

Det vil si at den rosafargen der har 10 prosent svarthet, 60 % kulørthet, 70 % rødt og 30 % blått.

Kjør ned da til feks NCS S1030-R30B, så får du den samme rosa, bare mindre rosa.



Litt for blå, kanskje? Kjør opp rødfargen 10 %, så får du denne!



Og så er det bare å fortsette å leke med tall til du finner riktig.


(Jeg veit at det er mange som kan de NCS-kodene altså, jeg bare skjønner ikke hvorfor dere ikke finner fargene deres på den måten i stedet for på de navnelistene. )

Takker.

Jeg er vanligvis så enkel at jeg går i fargehandelen og henter eks antall fargeprøver, bestemmer meg for fire-fem, maler på veggen og velger den som passer best.

Men så tenkte jeg at rosa neppe er det de har mest av på sånne fargeprøveark, og at FP vet alt.

Men nå skal jeg leke meg med koder.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 08:29   #13
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Takker.

Jeg er vanligvis så enkel at jeg går i fargehandelen og henter eks antall fargeprøver, bestemmer meg for fire-fem, maler på veggen og velger den som passer best.

Men så tenkte jeg at rosa neppe er det de har mest av på sånne fargeprøveark, og at FP vet alt.

Men nå skal jeg leke meg med koder.

NCS er genialt.

Samtidig er rosa noe de har mye av på fargeprøveark for tiden, altså. Det er megatrendy.

Mitt bad i kjelleren er deco pink på både vegger og i tak, og den er virkelig en nydelig og helt tydelig rosa, altså. Jeg søkte den opp nå, og på skjermen (i hvert fall min skjerm) ser den misvisende gul/beige ut. Litt mer kulør i den, så er du der!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 10:02   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin rosa-farge

Noterer meg at jeg skal hyre inn Maverick neste gang jeg skal velge farge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no