Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-21, 10:02   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi skal legge nytt tak i stua, og da har vi anledning til å skifte ut dagens belysningsløsning. Nå har vi en ganske kjip, kjedelig og sikkert umoderne spotskinne fra Ikea, som ble kjøpt for mange år siden. Den gir godt lys og har spotter som kan vris dit man ønsker, men nå ønsker jeg noe nytt og fænsi, jeg vet bare ikke hva, og har null peil på interiørtrender ...

Hva slags løsning har du?
Spoter? Downlight? Lekker designlampe? Flere uavhengige lyskilder her og der, i form av lampetter, stålamper og taklamper med hver sin kontakt og bryter, eller har du ett komplett system som lyser opp alle kroker og kriker? Dimming? Smart og appstyrt? Erfaringer, avbefalinger og tips?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:08   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi har spotter fra Hue. To skinner med tre spotter, og en ensom spot. Pluss pendel over spisebordet, denne har filamentpære fra Hue. Og så har vi en stålampe i "lesehjørnet", med hue pærer i.

Disse tror jeg: https://www.elkjop.no/product/hjem-o...E&gclsrc=aw.ds
Vi har hvitt tak, så de gjør ikke så mye ut av seg.

Vi har alle koblet til en bryter/dimmer, men man kan også skru de individuelle delene av og på/dimme/endre fargetemperatur i Hue appen, eller man kan be google (Sonos) gjøre det.

Vi har ikke fargede pærer, men alle kan endre temperatur på lyset unntatt den over spisebordet. Veldig fornøyd med Hue, men jeg har lest et sted at det ikke må brukes sammen med fastmontert dimmer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:15   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Ikke noe fancy her, har heller ikke peiling på interiør.
Men jeg har dimming på de fleste taklampene, og det er et must synes jeg. Men så er jeg nokså lyssensitiv også.

Jeg har en lampe som er kobberfarget på innsiden, og som gir et veldig varmt lys. Den elsker jeg, og det er den jeg bruker aller mest.
Det er en mindre variant av denne
https://www.lampehuset.no/product/8256

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:17   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Jeg løy. Har en fancy pære med ulike farger og fjernkontroll på barnerommet. Det er fra Ikea. Mye det samme som Philips Hue, men billigere vil jeg tro.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:18   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Ja, jeg har et par dimmebrytere koblet til de stedene hvor det typisk er naturlig å montere en taklampe, så dimming har vi, heldigvis. Og to pendler over spisebordet, som vi kommer til å beholde. Men de lyser ikke opp i den delen av stua hvor vi har sofa og TV.

Mannen ønsker seg nok et sånt Hue-system som dere har Neket. Ideelt sett ville han nok hatt opplegg ala han på remareklamen som ikke kommer seg inn hjemme når han har fått bedøvelse hos tannlegen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:21   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi har skinner som går i en U ca 70cm -1 m fra veggen med hue spotter som er rettet mot veggen. Dette satte vi opp etter å ha hatt besøk av en lysdesigner. Det gir utrolig god grunnbelysning. I tillegg har vi en lampe som gir leselys.

Over spisebordet har vi pendellamper som henger fra samme type skinnesystem også med hue pærer. Vi er utrolig godt fornøyd med hue systemet fordi fjernkontrollene blir uten ledninger, og kan styres fra app i tilegg. Vi kan feks slå av alle lys i huset fra telefonen når vi går, det er meget enkelt og praktisk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 10:30   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Jeg syns lamper og lys er så utrolig vanskelig! Men syns vi har noe som funker ganske bra nå.

Vi har ett stort rom som rommer spisestue og loungeareal.

Spisestuedelen:
Vintage bronsependel over spisestuebordet. Vintage bordlampe i teak med frynseskjerm på skjenk samt et vintage lampebord i teak ved siden av sjenken. Det er et radiobord med to lamper litt ala tivoli stående opp. De kan vris hit og dit. I denne delen har vi også en bokhylle som per i dag er litt Wall of doom, lysmessig, men tenker å sette inn et par stemingslamper i denne. Høvdingen vil at vi legger lyslist bak den, jeg er enn så lenge skeptisk. Han er generelt glad i lyslister, og ville nok også helst ha et system ala han mannen der alt går galt. Heldigvis er han for gnien. Alle lampene våre er enten vintage, eller snåle. Lampa er en greie i seg selv, ikke bare en lyskilde.

Lounge:
Stor pendel over stuebord (innkjøpt og fraktet til Oslo med strålende hjelp av to Trondheimsbaserte FPere. ). Lysende ananas bak sofaen der vi har en hylle med ladere. Ananasen er veldig grei markør over at den står på, slik at vi husker å slå av ladere på natta. Den lyser også opp et ellers mørkt hjørne. Retro stålampe med to små oransje kupler i andre enden av sofaen. Disse står som regel bare på om noen leser eller gjør annet som krever godt lys. I vinduet ved TVn har vi en syttitalls bordlampe i keramikk med skjerm fra Granit, og på et lite pyntebord står det nok en liten lampe, en lysende spillfigur.

Det jeg har funnet ut funker for oss er litt ulike bordlamper her og der framfor spoter. Da kan vi regulere mengden lys ganske godt etter behovet. Pendlene styres med fjernkontroll. Vi har ikke hue, men billigversjonen fra Clas Ohlson med smartpærer. Også fint å kunne justere lysstyrke og varmegrad.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 12-02-21 kl 12:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:16   #8
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Jeg er helt enig i at belysning er vanskelig. Vi er slettes ikke i mål, men merker det er noen prinsipper jeg må ha på plass for å like belysningen; godt allmennlys, lys over arbeidsflater, punktbelysning, leselys og vinduslys. Stuen - som består av spisestue, tv-stue og en ekstra lese/sofakrok, og har åpen løsning mot kjøkken.

1) Vi har åtte industrielt inpireret enkeltspotter plassert i taket som lyser på bokhyller og bilder (dvs. der vi planlegger å ha bilder ). Kjøkkenet, som er åpent mot stuen, har også fire slike spotter. De gir veldig godt allmennlys, kan dimmes og er supre for å få det skikkelig lyst når vi trenger det. Jeg er egentlig ikke så veldig glad i lys fra spotter, men når de er kombinert med andre lyskilder synes jeg de funker bra. Og den viktigste funksjonen de dekker hos oss er allmennbelysning. Skrur dem nesten alltid av på kvelden. Jeg synes kule spotter er penere enn downlights, men det er jo kun en smakssak.

2) Pendel over spisebord (vintage pH 5,5). Ønsker meg også pendel over tv-bord (om vi finner en som ikke kommer i konflikt med synselt for TV) og muligens over bord i sofakrok.

3) lamper i alle vinduer. Jeg synes vinduer blir så mørke, kalde og livløse uten lys, og synes også det er så hyggelig sett utenfra med lys i vinduer. Har mye forskjellig; litt flower pot, litt ikea, litt vintage. Noen som bare lyser nedover, andre som kaster lys i alle retninger.

4) lamper som lyser opp mørke hjørner der det trengs, både hjørner i stua og inni bokhyller / på hyller for å skape litt ekstra liv. Samme her som for vinuslamper; ulike typer.

5) Gode leselamper; har to bordleselamper og en veggmontert. Ønsker å erstatte den ene bordleselampen med en som dekkeer behovet bedre.

Dette ble veldig detaljert Men jeg kjenner at lys har mye å si for meg. Jeg misliker flatt lys og skarpe lyskontraster, så en kombinasjon av mange ulike lyskilder er det jeg liker aller best.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:29   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi har innfelte dimbare spotter i tak langs veggene i stue og spisestue. Vi har all belysning på en app, så vi kan justere ulike scener (type "hjemme" "borte" "kveld" "natt" "vaskelys"), det liker jeg veldig godt. Jeg har fått opp noen pendler i vinduene. Når vi satte opp alt nytt her sørget jeg for stikkontakter i tak over vinduer.
På kjøkkenet har jeg "industrilys" i taket, jeg liker godt arbeidslys når jeg lager mat, det kalles vel plafonder på "fagspråket". Vi har satt opp de i de fleste rom, for de går på en måte i "ett" med taket, hvite tynne, så kan vi ha lamper som møbler der de skal komme til sin rett.

Jeg syntes lamper er utrolig vanskelig, nå har vi bodd her i litt over et år og jeg mangler fremdeles en del, for jeg har ikke funnet "the one".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:30   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Jeg har åpen løsning med kjøkken og stue (30ish kvadrat). På kjøkkendelen har jeg spottskinne som lyser ned på benken, og lys under kjøkkenskapene.

Men på stuedelen liker jeg ikke å ha flombelysning. Har en pendel over spisebordet som lyser godt. En stå/leselampe i hjørnet bak sofaen og Oslolampa mellom sofa og TV. Har ikke noe over stuebordet eller i vinduene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:35   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi har spisestue og stue ett.

På Stringskjenk ved spisebordet (men mot kjøkken) en Flowerpot bordlampe.
Over spisebordet så er det to Flowerpot taklamper.
Ved siden av spisebordet (mørk krok) så har vi Oslo-lampa. (Elsker den!)

Ved sofaen har vi to Vipp-lamper over den ene sofadelen. Og i hjørnet av den andre sofadelen har vi en taklampe hvor det henger ned en pære ca 1 m over sofaen.

Bak TV’en så er trappeoppgangen og der henger en flunkende ny Flos IC S2.
Vi har også spotter i taket (kun 3!) i gangen mot stua.

Herremin, jeg er dårlig på forklaring.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:46   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Har innfelte spot'er i taket med dimmer. I to av vinduene har jeg bordlamper, i et hjørne har jeg trollhassel med lyslenker og så har jeg en "gammel dame"-lampe, en svart dings fra ikea som står ved min sofaplass så jeg kan ha godt lys selvom jeg har dempet takbelysningen. Synes det funker greit.

Husk at hvis du har dimmer som er beregnet for gamle pærer så er det ikke sikkert at de funker for led-pærer. Ikeas trådfri funker heller ikke med dimmer sier de, de er fine med vanlig av/på-knapp og så har de egen dimmer av/på-knapp som kan brukes så lenge lampa er på. Vet ikke hvordan det er for Philips, men vil tro at det er likt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 11:51   #13
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns lamper og lys er så utrolig vanskelig! Men syns vi har noe som funker ganske bra nå.

Vi har ett stort rom som rommer spisestue og loungeareal.

Spisestuedelen:
Vintage bronsependel over spisestuebordet. Vintage bordlampe i teak med frynseskjerm på skjenk samt et vintage lampebord i teak ved siden av sjenken. Det er et radiobord med to lamper litt ala tivoli stående opp. De kan vris hit og dit. I denne delen har vi også en bokhylle som per i dag er litt Wall of dom, lysmessig, men tenker å sette inn et par stemingslamper i denne. Høvdingen vil at vi legger lyslist bak den, jeg er enn så lenge litt skeptisk. Han er generelt glad i lyslister, og ville nok også helst ha et system ala han mannen der alt går galt. Heldigvis er han for gnien. Alle lampene våre er enten vintage, eller snåle. Lampa er en greie i seg selv, ikke bare en lyskilde.

Lounge:
Stor pendel over stuebord (innkjøpt og fraktet til Oslo med strålende hjelp av to Trondheimsbaserte FPere. ). Lysende ananas bak sofaen der vi har en hylle med ladere. Ananasen er veldig grei markør over at den står på, slik at vi husker å slå av ladere på natta. Den lyser også opp et ellers mørkt hjørne. Retro stålampe med to små franske kupler i andre enden av sofaen. Disse står som regel bare på om noen leser eller gjør annet som krever godt lys. I vinduet ved TVn har vi en syttitalls bordlampe i keramikk med skjerm fra Granit, og på et lite pyntebord står det nok en liten lampe, en lysende spillfigur.

Det jeg har funnet ut funker for oss er litt ulike bordlamper her og der framfor spoter. Da kan vi regulere mengden lys ganske godt etter behovet. Pendlene styres med fjernkontroll. Vi har ikke hue, men billigversjonen fra Clas Ohlson med smartpærer. Også fint å kunne justere lysstyrke og varmegrad.

Denne utførlige og fine beskrivelsen krever nesten bilder også! Høres veldig fint ut!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 12:32   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Takk Høns! For øyeblikket er vi i oppussingsmodus, men skal se om jeg kan få til noe på sikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:26   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

To gulvlamper og en bordlampe i stua.https://www.lampegiganten.no/norther...ull-gront.html

https://www.nostraforma.com/en/flos-arco-p-206.html

https://andlight.no/shop/kartell-bou...SABEgJ6_vD_BwE

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 22:44   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Taklamper, sm vi synes er lekre, over spisebord og salongbord. Begge kan dimmes. Begge gir masse lys.

I tilleg lampetter, stålamper og små botdlamper, samt lys i skapene. Mange små lyskilder som hver gir mindre lys. Noen ganger bruker vi bare disse uten taklys.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 22:52   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Jeg liker ikke spotter. I stua har vi to tak-lamper (Collage og https://frandsen.com/all-products/p/...tro-chandelier). Ellers har vi en Flowerpot bordlampe, to Leaf, to Snowball; en gulvlampe og en bordlampe, en Oslo. Denne også:https://lampemesteren.no/mouse-lamp-...e-seletti.aspx
Har planer om et par hengende kupler i et vindu.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 22:52   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vil gjerne se eksempler på flere lekre lamper altså.

Veldig fint Benzo, og mange gode tips om lure løsninger her ja!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 16:51   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Vi har fire små lamper, to av de er på veggen bak sofaen og to i nærheten av spisestua, og så har vi en gulvlampe mellom sofa og tv som også gir greit lys. Vi har ikke noe voldsom opplyst stue sånn til vanlig. Over spisestuebordet har vi to store taklamper med dimmbare lyspærer i. Full belysning til vanlige måltider, litt dimmet til brettspill eller romantisk middag, og avslått når ikke bordet brukes.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 18:00   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags belysningsløsning har du i stua?

Melder meg i klubben av dem som ikke liker spot-er, i alle fall ikke en en stue. Vi har to små og en større lampe i vinduskarmene som lager koselys. I tillegg har vi fire (to og to gruppert) små vegglamper på to av veggene samt en stor, rund "designlampe" fra Moooi i taket. Dette er koselig belysning, men dersom vi ønsker å lese i stuen, har vi et problem, så en ekstra leselampe hadde nok vært fint. Det har vi i "biblioteket" som befinner seg innenfor stuen med skyvedør mellom (type Frognerleilighet). Alt kan dimmes, men kan ikke si at vi bruker dimmingen noe særlig i det rommet. Det er innstilt slik vi liker det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no