Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på håndklær

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-21, 17:00   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Farge på håndklær

Vi har idag kun hvite håndklær til hjemmebruk, og så diverse fargesprakende barnehåndklær som brukes til dusjing i diverse garderober (ikke veldig aktuelt i disse korona tider dog). Og håndklærne begynner å bli slitne, de er 11 til 20 år siden forrige fornyelse. Så jeg lurte på å bruke salget nå som unnskyldning til skaffe oss noen nye håndklær.

Så jeg håper dere kan hjelpe meg med dette meget viktige ilandsproblemet. Alle dusjhåndklær i samme farge, eller i fire ulike farger, med en farge dedikert til hvert familiemedlem?

Grunnen til at vi har hvite idag, er at det forenkler vaskeprosessen, kun en 60 vask med hvite tekstiler.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:04   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Har ingen tips, men følger tråden da jeg også vurderer å fornye håndkleparken. Begynner å bli en del veldig stygge og slitne håndklær der.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:12   #3
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Farge på håndklær

Ikke salg, men jeg har nettopp hentet en pakke med Everyday håndklær fra Høie i fargene ecru, antrasitt og blå. Hadde kjøpt olivengrønne også, om de ikke var midlertidig utsolgt.

Jeg kommer til å vaske de ecrufargede i hvitvasken. De andre får gå i farget 60 grader.

De hvite håndklærne mine var klar for utskifting, så jeg gikk for fine farger.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:25   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på håndklær

Her går alt i samme vasken og de hvite/kremhvite som jeg kjøpte for 13 år siden har ikke tatt til seg annen farge i vask.

Jeg bruker å gå for fargerikt felleskap og alle bruker alle håndlær. Ungen har fått noen til jul med brodert navn på, det er praktisk ved dusjing etter gym/svømming og ved turer med overnatting sammen med andre på deres alder.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:45   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har Ikea-håndklær i ulike farger, og alle bruker alle håndklær. Jeg bruker stort sett enten rødt eller burgunder, for jeg har rød hårfarge som det hender smitter av på håndkleet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:54   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på håndklær

Lik farge. Olivengrønn eller koksgrå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:55   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på håndklær

Jeg har gått for to farger, grått og gult. Flere enn det hadde blitt for sirkus for meg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 17:58   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har ulike håndklær, men er tips fra meg er å unngå røde, rosa, oransje og gule. De må vaskes helt separat, vaskes de med blått og lignende, blir de gusjefargede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:00   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har samme farge for å få mer «ro» på badet. Vi har forskjellige serier hjemme og hytte, men det går i beige/grått.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:01   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har hatt to farger (sjøgrønne og hvite), men siden de fargede gradvis har falmet seg styggere og styggere, så har vi kun fylt på med hvite og har nå nesten bare helt hvite håndklær.

Ulempen med det er at hvitvasken veldig fort fyller seg opp, mens det tar evigheter og samle nok sokker og fargede truser til å fylle en maskin. Så sånn sett kan det være kjekt å ha to farger.

En farge til hvert familiemedlem høres i grunnen bare tungvint ut. Hva hvis det ikke er noe ledig i rett farge?? Jeg vil tro du ender opp med flere håndklær for å ha nok reserver hvis du går for den løsningen enn hvis du holder deg til kun en farge.

Jeg var forkjemper for farge på håndklærne. Det var i hin hårde dager da vi hadde helhvitt bad og jeg trengte FARGER! Nå har vi farger på badet fra før, og da er det fint med hvite håndklær. Det er også kjekt at de tåler å bli kjørt på kokvask i ny og ne.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:21   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Farger tåler vel også kokvask? Vi vasker alle håndklær på 90. Våre er mørkeblå og mønstrede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:27   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Disse har vi:

https://www.princessbutikken.no/disp...=true&mobil=ja

Har også noen som heter Nord fra Kid. I dus gråbrun og i en dus sjøgrønn farge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 18:29   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har en farge til hvert familiemedlem, og en til gjester. Vi har grå, grønn, oransj og hvit. Den oransje er litt dum for vi har sjelden de fargene som skal vaskes på 60 grader, så da ender vi opp med å enten vaske en bitteliten vask med bare et par håndklær, eller vente alt for lenge. Vi pleier å ha en 60 graders vask med hvitt og en med mørke farger. Det er i hovedsak de to vi har av bomullsundertøy, håndklær og sengetøy.

Håndklærne er mest fra Åhlens, men det finnes jo ikke lenger. Resten er fra IKEA. Begge er av en type som liksom er knottete, og ikke sånn samme lengde frotté over det hele. Syns de holder bedre på fasongen. Hater når den stripa alltid krymper mer enn resten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 00:17   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har vel nesten ikke to som er samme fargen. Eller jo, vi fikk seks røde en gang, to svære, to mindre og to bittesmå. Vi har vel to av en annen farge også, muligens. Beige? Vi har blå, grønn, med motiv fra Malta, kjøpt på bryllupsreise, en gammel blodgiver-motiv, en oransje, noen som er ungene sine, rosa smurf eller fly. Vi har med brannlogo og to av ungene har med navn på, jeg og mannen også fakrisk, og våre to er jo til og med lik farge (gave fra svigermor ja. Både våre og ungene sine)

Av de som ikke er til bruk etter dusj, men til hår eller henge ved vasken har vi litt mer to og to i like farger, eller seks av en til og med

Noen hadde jeg med meg da jeg flyttet hjemmefra, noen hadde han jeg flyttet sammen med med seg, og da fant særlig svigerfamilien jeg pådro meg, ut at vi trengte flere håndklær. Litt herfra og litt derfra, et fargerikt fellesskap har vi.

Jeg blir alltid litt fascinert av sånne "kjøpe nye, hvilken farge", hva gjør man med alle de man har fra før? Er alle brått utslitt på en gang, betyr det at man fikk alle på en gang også? Like? Det er fjernt fra sånn det er hos oss, gøy hvor ulike folk er

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 00:18   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på håndklær

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har ulike håndklær, men er tips fra meg er å unngå røde, rosa, oransje og gule. De må vaskes helt separat, vaskes de med blått og lignende, blir de gusjefargede.

Eller ha nok i de fargene til å vaske dem sammen, men ut en de blå.
Egentlig har vi bare en som er mørk blå og den avgir ikke farge etter så mange år og kan vaskes sammen med de andre den også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 00:31   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på håndklær

Har også diverse. Har mye håndklær, men de blir slitt.

Hadde gått for noe i mellomfarge som kan vaskes med mye annet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 01:48   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på håndklær

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har gått for to farger, grått og gult. Flere enn det hadde blitt for sirkus for meg.

Godt poeng, hadde ikke tenkt på effekten av mange farger ved siden av hverandre

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 01:49   #18
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på håndklær

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har ulike håndklær, men er tips fra meg er å unngå røde, rosa, oransje og gule. De må vaskes helt separat, vaskes de med blått og lignende, blir de gusjefargede.

Viktig poeng, tror ikke jeg ønsker knallfarger

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 01:56   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på håndklær

[quote=Malama;

Noen hadde jeg med meg da jeg flyttet hjemmefra, noen hadde han jeg flyttet sammen med med seg, og da fant særlig svigerfamilien jeg pådro meg, ut at vi trengte flere håndklær. Litt herfra og litt derfra, et fargerikt fellesskap har vi.

Jeg blir alltid litt fascinert av sånne "kjøpe nye, hvilken farge", hva gjør man med alle de man har fra før? Er alle brått utslitt på en gang, betyr det at man fikk alle på en gang også? Like? Det er fjernt fra sånn det er hos oss, gøy hvor ulike folk er [/QUOTE]

Hadde også hummer og kanari da jeg flyttet hjemmefra. De ble etterhvert slitte, og da kjøper jeg gjerne en 10-12 håndklær om gangen. De blir da gjerne slitt samtidig. Meisje mannen plukker dem ut hvis han syns de blir for slitte(hull). Etterhvert blir det for få i skapet. De jeg har nå som er utslitte kjøpte jeg når jeg hadde pusset opp badet i mitt forrige hus.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 06:56   #20
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på håndklær

Vi har håndklærene i jordfarger, men mange ulike produsenter og kvaliteter.

Til ungenes trening har vi kjøpt tynne mikrofiber håndklær. De tar en brøkdel av plassen i baggen og ungene er veldig fornøyde med dem.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no