Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-21, 09:20   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg sitter med laptop ved spisestuebordet. Jeg veksler mellom en spisestuestol som både er for høy slik at jeg ikke når helt nedi med fotsålen, og for lav, slik at jeg får skuldrene oppunder ørene, og en sitteball. Den er i perfekt høyde, men det er jo aktivt å sitte på den, så jeg blir for sliten av å bare sitte på den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 09:28   #42
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg har en god og stor pult i stua, der jeg har tatt med meg tre skjermer, tastatur, mousetrapper, mus og headsett, samt stolen min fra jobb. Jeg kjenner absolutt ikke på at jeg er på jobb hele døgnet, men markerer at arbeidsdagen er slutt ved å skru av dataen, samt slukke en skrivebordslampe. Jeg har kjøpt gulvbeskytter på Jysk.

Mangler ingenting, savner ikke kontorlandskap.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 09:44   #43
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg er helt avhengig av store skjermer når jeg jobber pga oppgavene jeg har. Jeg hentet hjem to skjermer + docking + tastatur og mus den første helgen (14.-15. mars). Da satt jeg vet spisestuebordet og jobbet, og allerede etter to uker hadde jeg store problemer med nakke/skuldre. Da gikk jeg til innkjøp av en skrivepult og fikk en kontorstol sendt hjem fra kontoret. Fikk plassert pulten i det ene hjørnet av stuen. Og der hadde jeg arbeidsplass frem til desember.
Da vi skulle ha juletreet inn i stuen, flyttet jeg hjemmekontoret inn på soverommet. På samme tid ble de to skjermene byttet ut med en widescreenskjerm. Jeg har valgt å beholde hjemmekontoret på soverommet, for det er så deilig å slippe og se arbeidsplassen når jeg er i stuen. Godt å kunne lukke døren bak meg når jeg er ferdig på jobb.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 09:49   #44
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Eg har eit kontor. For mange år sidan bygde me på huset, og sidan eg alltid har jobba mykje heime, vart det kontoret mitt. Då budde jo xmannen min også her, så det var trangere. No i desse tider føler eg meg heilt overpriviligert som har det rommet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 09:49   #45
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg har skrivebord og ekstra skjerm på soverommet vårt. Det er et stort rom så vi har satt opp skillevegg mellom seng og skrivebordet. Det fungerer helt greit, men er litt kaldt nå på vinteren, så jeg veksler mellom å sitte der og på spisebordet ved peisen. Mannen sitter mye hjemme ellers også og har eget kontor på loftet.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 10:10   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg velger somregel ikke hjemmekontor om mannen har det, i alle fall ikke om han har mange møter. Da sitter han jo kontinuerlig og prater, og en ting er at de er slitsomt å høre, men det er minst like slitsomt å aktivt IKKE høre etter hva han sier! (det er jo ikke noe jeg skal vite, mye av det. Ledermøter, budsjettmøter etc) Så når han har lagt på og snakker med meg må han gjerne si fra noen ganger før jeg reagerer. Jeg velger gjerne å høre radio i headsett om han snakker mye "hemmelig", men stikker om mulig heller på kontoret.

Vi har ikke påbudt hjemmekontor, så jeg er der noen dager i uka. Vi vareirer litt sånn at vi ikke er så mange der, men overtidsdagene tar jeg på kontoret for å få mer effektivt utnyttet ettermiddagen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 10:16   #47
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg fikk headsett med støydemping til jul. Det er elt nydelig. Behagelig å ha på, god lyd og jeg slipper høre alt annet som skjer. For meg en ny verden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 10:20   #48
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg har hatt hjemmekontor siden 11.mars. Først satt jeg på det jeg til da hadde brukt, skrivebord under trappen. Men nå har jeg flyttet inn på rommet til hybelboeren. Det er en annen verden å kunne lukke døren til jobb når man er ferdig for dagen/helgen.

Jeg har stor skjerm og eksternt tastatur og har lånt kontorstol fra jobben. Men nå får vi alt vi trenger til fullt utstyrt hjemmekontor fra arbeidsgiver. De satser på utstrakt bruk av hjemmekontor videre også.

I motsetning til Malama liker jeg hjemmekontor på overtidsdager (98 timer hittil i år). Da kan jeg ta en lang pause utendørs midt på dagen. Men så har jeg ikke små barn, da.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 10:27   #49
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg er heldig og har et eget rom i huset som er bare mitt. Egentlig var det tiltenkt å være mannen sitt hjemmekontor/ørlite gjesterom, men da korona traff ble det ryddet og gjort om til arbeidsplass til meg rimelig raskt. Her har jeg god kontorstol, bredt og fint arbeidsbord, stor skjerm, ekstern tastatur og mus, i tillegg til laptop. Neste steg er å skaffe meg et litt bedre webkamera, sånn at jeg slipper å stirre inn i den lille laptopskjermen når jeg har videomøter.

Det gjør underverker for trivselen at jeg har et sted som kun er jobbsted, for når dagen er over kan jeg lukke kontordøra og får ikke noen stadige påminnelser om alle ting jeg burde gjort.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 11:56   #50
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg bruker loftstua, laptop og stort sett reclineren Mannen har rigget seg til i kjellerstua, så vi forstyrrer ikke hverandre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 12:25   #51
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Vi hadde en kontorplass i loftsetasjen, ettersom jeg i ny og ne benyttet meg av hjemmekontor før korona også. Nå har jeg sittet her mer eller mindre i 51 uker, altså siden vinterferien i fjor. Rommet har ikke dør, så jeg hører alt som skjer i gang og stue. Har kjøpt ekstern skjerm og tastatur, og hentet rullemusen fra kontoret, samt kjøpt en IKEA kontorstol også. Laptopen med kamera er stablet på noen kommentarutgave-bøker, og jeg har holdt kurs for hundrevis derfra.

Ønsker meg kamera på toppen av skjerm, og noen dager på kontoret snart, kjenner jeg. Men jeg er glad jeg har jobb, altså.

Mannen sitter på kjøkkenet, og har rigget sin skjerm og tastatur der. Alle plager dermed ham med frokost, lunsj, kaffe og etter-skoletid-snack.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 12:48   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg har et håp om å få være på kontoret neste uke, når vi skal ha håndtverkere her til å pusse opp huset. Det blir vel avgjort i Formannskapet i dag om hjemmekontorpåbudet skal oppheves, og gå over til å bli en anbefaling.

Edit: Og der ser jeg at forslaget ble vedtatt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no