Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 20:12   #1
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Vel, det gjorde jeg.
Amon Amarth, Mastodon og Trivium fikk varme opp før gamlegutta sjøl kom på scenen. 4 fabelaktige band og over 4 timer live, beinhard metall for under 500-lappen. Det kaller jeg god investering.
Noen andre FP'ere der i går?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:55   #2
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Jepp.

Det var en helt OK konsert, selv om det var litt dårlig lyd og generelt halvveis tafatt stemning blant publikum. For opplevelsens skyld burde det kanskje heller foregått på Sentrum Scene; da hadde det vært utsolgt, mer intimt, mer gira publikum og antakelig bedre lyd. Men men, som sagt en helt OK konsert og vel verdt pengene (særlig siden det er og blir den eneste konserten jeg kommer meg på i høst).

Amon Amarth gjorde greia si -- hvis man vil ha litt mid-tempo melodeath om vikinger, så er det ingen som gjør det bedre. Det er absolutt det eneste de gjør, men hva så?

Mastodon var trivelig bra, spesielt tatt i betraktning at de spilte med redusert besetning.

Trivium, meh. Jeg liker dem godt nok i moderate doser, men de er bedre på plate enn live, og jeg har sett dem bedre live før. Virka bare platt. Minuspoeng for at hele gjengen stilte i sine egne bandskjorter, det er da for faen ikke svensktoppar med uniform heller.

Slayer selv leverte et greit sett, litt plaget av dårlig lyd (spesielt i starten var det nesten umulig å høre forskjell på låtene) og de virket ikke særlig entusiastiske. Men de hadde et fint utvalg av låter (mest gammelt, noen av de bedre nye låtene, og hele Reign in Blood, hurra) og virker som de kan holde koken noen år til.

Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:07   #3
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Ja det var litt kjipt at det var litt lite folk, og jeg synes nå generelt at Spektrum er en grusom konsertscene. Lydmessig og plassmessig og det hele.
Amon Amarth klarer jeg ikke å ta på alvor nei, men vokalisten skal ha pluss for å gå med en sleeveless trang tskjorte som viste hele vomma. Og jeg må innrømme at jeg er litt svak for sånn melodisk metall.
Trivium er litt sånn søte poseringsgutter. Han bassisten kunne jo like gjerne vært i et boyband, men dette er jo også metall-kulturen så jeg spiser det jeg, selv om det smaker itt emment. Har aldri sett Slayer før, så jeg aner ikke hvordan de lå i forhold til før..men Jeff Hannemann skal ha kudos for å stille opp i hockey-skjorte med tilhørende kne-og leggbeskyttere(!) og en fæl Heineken-gitar. Rett og slett den rake motsetning til Trivium.
Og så må jeg si at kveldens morsomste øyeblikk var han noe eldre roadien til Mastodon som klarte å skape en del liv (og sinne) blant publikum. Jeg er sikker på at han var roadie for Jimi hendrix en gang...så litt sliten ut.



...uansett, konklusjonen min er at en konsert per tredje år er alt for lite, så mitt nyttårsforsett i år er å få med meg en konsert i måneden.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:43   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?


*fikk ikke reist til Oslo*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:18   #5
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


*fikk ikke reist til Oslo*

Meh. de kommer sikkert til neste år. Var ikke dette tredje gangen på tre-fire år?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:30   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Meh. de kommer sikkert til neste år. Var ikke dette tredje gangen på tre-fire år?

Er det?
Jeg vet i hvertfall at de var her i 2004.
Da ofret min kjære mann konserten med Slayer (ett av hans favorittband!) for å være med meg og se Europe (mitt favorittband) ,og jeg har hatt dårlig samvittighet siden.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 26-11-08 kl 13:39.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:34   #7
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er det?
Jeg vet i hvertfall at de var her i 2004.
Da oftret min kjære mann konserten med Slayer (ett av hans favorittband!) for å være med meg og se Europe (mitt favorittband) ,og jeg har hatt dårlig samvittighet siden.

Stakkars mann! Han må være fryktelig glad i deg.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:38   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Stakkars mann! Han må være fryktelig glad i deg.

Han er det.

(Det hører med til historien at da han gikk ut fra den konserten, var han nyfrelst Europe-fan og et like stort glis som meg. )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:53   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er det?
Jeg vet i hvertfall at de var her i 2004.
Da ofret min kjære mann konserten med Slayer (ett av hans favorittband!) for å være med meg og se Europe (mitt favorittband) ,og jeg har hatt dårlig samvittighet siden.

DET er ekte kjærlighet det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:58   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere som så Slayer i går i Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

DET er ekte kjærlighet det.

Jepp.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no