Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 22:39   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Avatar: Du må isolere bedre.

Eller begynne å spille skikkelig høy musikk for å overdøve.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:41   #22
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Eller utstyre familien med ørepropper.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:01   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Problemet er jo at det varierer hva som er "ukurante tider". For min grandtante var det ukurant med bråk mellom 16-17, siden hun sov middag da. For studenter er det ukurant med bråk før kl. 12 i helgene, siden de gjerne sover da. Mange synes søndag mellom 11-13 er ukurant tidspunkt, siden det er i kirketiden.

Det er stort sett bare for unger mellom 0-7 år at kl. 19 er et ukurant tidspunkt, og det er ikke sikkert småbarnsfamilier har fasiten på
hva resten av verden må rette seg etter. På
en eller annen tid å døgnet må jo folk få lov
til å jobbe utendørs.





Du har så rett, så rett! Og når jeg leser dette anger jeg fælt på at barna mine ikke har fått lov til å gå ut (vi bor tett) kl.6-7-8 om morgenen. De var jo klare for dagen selv om nabobarna på samme alder la seg kl.23 og stod opp 11.

Jeg er oppdratt til å ta hensyn, og hamring, borring kl.21 og utover er ikke hensynsfult syns JEG. Ei heller telefonsamtaler med brølelatter gang på gang etter kl.24 på terrassen rett utenfor x antall folk sine soverom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:02   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg er oppdratt til å ta hensyn, og hamring, borring kl.21 og utover er ikke hensynsfult syns JEG. Ei heller telefonsamtaler med brølelatter gang på gang etter kl.24 på terrassen rett utenfor x antall folk sine soverom.

Jeg synes heller ikke at dette er videre hensynsfullt, bare så det er sagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:06   #25
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Nå er jo ting jeg nevner ekstremtilfeller, men det oppleves ganske ofte.
Jeg er rett og slett gått litt lei av å bo med bråk rundt meg fordi folk bare tenker på seg og sitt.
Og da tenker jeg ikke på litt saging eller gressklipping kl.1900.

Tror jeg burde flytte ut i skogen. :innser:
Der trives jeg nemlig veldig godt. Stillhet!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 00:10   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg er tydeligvis ikke så oppegående at jeg lar være å gjøre forefallende vedlikehold utendørs på huset etter klokken åtte. Men jeg setter ikke igang med vinkelsliperen eller murborret sent på kvelden.

Bare for å presisere så tenker jeg murborr og vinkelsliper, altså! Jeg kan også fint finne på å gjøre greier til både 21 og 22. Her gjør det liksom ikke så mye, for vi har hatt veiarbeid fra kl. 07:00 til 23:00 rett utenfor veggen i all evighet nå!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 00:20   #27
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg er tydeligvis ikke så oppegående at jeg lar være å gjøre forefallende vedlikehold utendørs på huset etter klokken åtte. Men jeg setter ikke igang med vinkelsliperen eller murborret sent på kvelden.

Jeg trodde at vi snakket om vinkelslipere, murborr, motorsag osv? Vi både maler, luker, rydder, vasker bil m.m. etter kl 19 altså. Og hvis jeg skulle finne på å stå på alle fire i blomsterbedet klokke tre på natta, så tviler jeg for at naboen hadde latt seg plage av det.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 00:47   #28
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Avatar: Du må isolere bedre.

Hadde vi skulle blitt boende her forever, så ja. Det skal vi heldigvis ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no