Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 21:22   #21
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Uansett merke, sørg for at den er stillegående.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:36   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Møbeldøren vår er godt under 700 mm.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:55   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Ikke velg Whirlpool!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:03   #24
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Jeg ville sett en del på innholdet i maskinen, en kjempe fordel at øvre hylle kan justeres for å få plass til høye glass med stett f.eks ved spesielle anledninger. Vi har også at de fleste tallerken holdere kan legges ned slik at vi kan stable boller og kjeler enklere, det er en stor fordel. (Vi har bosch tror jeg, har hatt den i 6 år uten noen problemer.)

Støy: Ville ikke kjøpt en maskin som har støy på over 50db, den vil du høre (og jeg ville ergret meg kraftig over det). (De fleste maskinene ligger vel på 48-49 db, det er helt ok.)

En annen ting jeg ville tenkt på er program muligheter og tidsutsettelse. Så kan man sette på maskinen om kvelden, men den starter ikke og er ferdig til neste morgen eller til du er hjemme fra jobb.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:04   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Møbeldøren vår er godt under 700 mm.

Men er det med betjeningspanel over? Asko har panelet på toppen/innsida, og ikke på fronten. Har også hatt Asko, og vil velge det neste gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:05   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Asko har panelet på toppen/innsida, og ikke på fronten.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:26   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Ja, den vi har nå har også skjult panel. Er ikke det definisjonen på integrert? Ellers er det vel halvintegrert?

Ikke Whirlpool. :noterer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:26   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Ole Brumm, takk for spek. De fleste jeg har sett på er vel rundt 44 dB, jeg ser noen er nede i 41 - men det tror jeg ikke jeg har betalingsvillighet for.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:35   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Ta en "vanlig" Asko da, ikke XXL-modellen. Den jeg var medeier i var veldig stablevennlig og rommet mye, mye mer enn f.eks. Siemens og Miele som jeg stabler i jevnlig hos søster og mutter. Selv om den ikke var xxl altså.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:13   #30
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Vanlig fullintegrert Asko krever 676 mm møbeldør, halvintegrert krever 535-644 mm.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:00   #31
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Vi har Asko med normal størrelse, altså. Ikke XXL. Puttet den inn på samme sted og med samme dør som den forrige. Den rommer allikevel mye mer, på grunn av den fleksible og smarte innredningen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:19   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Vi har en AEG-maskin som det aldri har vært noe med. Den er 11 år nå i november, og har gått hver og annenhver dag i alle disse årene. Far har renset slangene noen ganger, det er det eneste.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:19   #33
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Dersom kontrollpanelet også er skjult: Sørg for all del for at maskinen kan si i fra at den er ferdig på en annen måte enn å pipe! Noen maskiner kan f.eks lyse ned i gulvet for å signalisere at jobben er gjort, andre bare piper og piper, og det passer f.eks ikke når lillesøster akkurat er i ferd med å sovne.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:25   #34
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Vår piper ikke når den er ferdig. Den gjør absolutt ingenting.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:33   #35
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Dersom kontrollpanelet også er skjult: Sørg for all del for at maskinen kan si i fra at den er ferdig på en annen måte enn å pipe!

Jeg må bare si meg enig med Skyfri!! Nå har jeg kommet over perioden da jeg irriterte meg over at den pep når barn sovnet, men det er like irriterende at det PIPER når du akkurat har satt deg til i sofaen og skal slappe av. .... og den stopper ikke å pipe en god stund heller, den driver intervalltrening faktisk! (Dette er Miele, men alt det andre er bra ved den synes jeg).

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:58   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Nå har jeg sjekket de på Storo og de heter Kjøkken Skredder'n (!), og har bare Siemens, så da er ikke de aktuelle. Vi er veldig fornøyd, bortsett fra den infernalske pipinga. Vi har lært the hard way å ikke sette den på før vi har gått og lagt oss. Heldigvis går det an å forhåndsinstille starttidspunkt, slik at vi setter den til å bli ferdig når vi står opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:26   #37
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Puh! Det er så godt å se at andre også irriterer seg over den pipinga. Jeg har nesten blitt flau over hvor irritert jeg kan bli over det der altså.
Og det er ikke mulig å deaktivere heller, den bare MÅ si i fra at den er ferdig.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:31   #38
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg må bare si meg enig med Skyfri!! Nå har jeg kommet over perioden da jeg irriterte meg over at den pep når barn sovnet, men det er like irriterende at det PIPER når du akkurat har satt deg til i sofaen og skal slappe av. .... og den stopper ikke å pipe en god stund heller, den driver intervalltrening faktisk! (Dette er Miele, men alt det andre er bra ved den synes jeg).

Alarmen skal kunne deaktiveres på Miele:

The buzzer is activated as standard at the factory.
You can deactivate the buzzer at the end of a programme if you wish. The buzzer will still sound if there is a fault, even if it has been deactivated.

^ Open the door.
^ Switch the dishwasher off with the Off button V.
^ Press the programme selector button in, and whilst holding it in switch the dishwasher on using the On button U.
Keep the programme selector button pressed in until the lower right hand programme indicator comes on.
If this does not happen, start the procedure from the beginning again.

Fra en annen kilde:

The buzzer is activated by default. It can be turned off, so it does not sound at the end of a program. 1. Open the door. 2. Turn the dishwasher off. 3. Press the "Program" button and at the same time turn the dishwasher on. Hold the program button until the lower right program indicator comes on. If it does not come on, start over. 4. Press the"Options" button four times. The "Tab" indicator flashes four times in intervals. 5. The time display shows if the program end buzzer is turned on or off. "p 1": Buzzer is turned on. "p 0": Buzzer is turned off. Press the "Program" button to change the setting. The setting is saved. 6. Turn the dishwasher off.

Utdyping:
On the top of the dishwasher door, on the right hand side you have 6 program selections each program has it's own light. We are looking for the lower right light to come on. It probably says "rinse and hold". The "options" button is below the word "tab"

Read more: How do you stop the beeping on a miele dishwashe... - JustAnswer http://www.justanswer.com/questions/...#ixzz12zrJ3wYU

Read more: How do you stop the beeping on a miele dishwashe... - JustAnswer http://www.justanswer.com/questions/...#ixzz12zqZyolT

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 21-10-10 kl 14:44.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:33   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Jeg fikk reperatøren til å få av den he%%€es pipingen da han var her, så noe nytte var det jo i ham. Vel verdt 650 spenn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 21-10-10 kl 14:50.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:36   #40
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Integrert oppvaskmaskin - hva er viktig?

Jeg mener jeg har saumfart bruksanvisningen vår, men aaahh som jeg håper jeg har oversett dette slik at det funker på vår maskin også. Jeg husker ikke hvilket merke vi har. Skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no