Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaringer med badekar

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 00:23   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med badekar

Og hodeknusningsfaren er ikke primært et problem i karet, men når barnet tråkker på kanten for å komme ut av karet og ramler med hodet i flisgulvet eller i kanten på servantbordet. I karet bruker man selvsagt badematte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:10   #22
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med badekar

Min erfaring med badekar: HAT! Vi hadde en drittbadekar med (tilsynelatende) fine og flotte løveføtter som aldri var stødige og vi stod dermed og vippet når vi dusjet (ja, for vi dusjet mest).

Da vi solgte leiligheten måtte vi få ut det gamle rælet, og fikk tips om et nydelig badekar på Smartclub. Kostet vel under 5 laken tror jeg også? Det hele ble seende veldig fint og flott ut da vi flyttet, men jeg er i sannhet glad vi flyttet. Å ligge rolig i et frittstående badekar er helt OK. Men om man har tenkt å dusje seg etterpå er det greit å ha noe som sørger for at vannet holder seg på innsiden av karet. Dusjforheng rundt hele badekaret er en dårlig løsning, men det var den løsningen vi måtte velge mens vi bodde i leiligheten.

Vi måtte forøvrig måle ekstra for å sjekke at det var nok klaring mellom blandebatteriet og karet. Slikt er greit å sjekke. Vi trengte ingen til å montere dette for oss da opplegget var på plass fra før av.

Og her i vår nye bolig hadde vi samme problemet som Rud - champagnerenne på den ene langsiden. Vi har murt litt opp for å få bukt med problemet, men helt bra blir det ikke.

Jeg ville investert i massasjedusj med kar. Det finnes mye fint på markedet! Sjekk med både faghandlere (Comfort, Bademiljø, etc) og andre (Smartclub eller kanskje andre?) for å finne ut hva som gir best pris og som passer best for dere.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:30   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med badekar

Separat badekar og dusj.
så vi dusjer aldri i badekaret, jeg kan ikke fordra å dusje i badekar. (Nettopp grunnet det der med vann utenfor etc.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:59   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med badekar

Hvem skal bruke badekaret?
Er det bare småtten som skal bruke karet?
Har dere voksne tid til å ligge i badekaret?
Da tror jeg vel at det finnes store og flotte badekar/baljer til ungene. Tom med propp i bunnen.

Kan dere ha separat dusj ved siden av?

Hvis ikke må du dusje i badekaret, med alt hva det innebærer av vannsøl og irritasjon.

Er det flis på vegg i dag?

Har du rør til en badekarskran?
Må det legges opp nye rør? Skjult - åpent?
Du spør om du kan montere kar til alle kraner?


Badekarbatteri.


Dusjbatteri

Et badekarbatteri har både kran og dusjslange, med en "vippe" som svitsjer i mellom. Skal du fylle badekaret med bare dusjhodet skal du ha god tid.
Du kan ikke bare sette på eller skifte, men må ha rørlegger til å utføre jobben.

Vi har et digert badekar og ungene elsker å bruke det, men da de var små badet de i balje(hovedbadet var ikke ferdig). I dag har de sjelden tid til å bruke badekaret, og de er ferdige lenge før det er ferdig fyllt med vann. De vil heller dusje.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:55   #25
Spjutmuren
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
Spjutmuren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaringer med badekar

Badekaret er primært til gutten på 1.5 år. Men vi ser for oss at vi kanskje får tid til å ligge i badet en gang eller to vi store også.
Det kommer helt sikkert å bli litt vansøl i hjemet vårt uansett. Så vi har ikke noe mot å dusje i et badekar men må finne en god (pen) løsning på skjerming. Fant et utrolig pent badekar, Showerbath fra Danline, hvor en kunne få med en glassvegg. Helt tåpelig bare at glassveggen koster like mye som selve karet!?! En annen ting som er helt tåpelig er hvor mye alle produsenter tar betalt for paneler...

Vi har et Oras Oramix blandebatteri i dusjen vår i dag og det ser ut til å være et uttak for kran på det. Det eneste jeg trenger å gjøre er å kjøpe en kran og flytte blandebatteriet fra dusjkabinen til veggen. Trenger jeg rørlegger her? Synes ikke det virker så komplisert egentlig, men vil ikke bli uvenn med et forsikringsselskap.

Av den samme grunn har jeg veldig lite lyst å montere noe på flisene våre. Da blir det problem med selv dusjen. Noen som har forslag til hvordan en kan montere en dusj uten å ødelegge flisene? Går det an å lime?

Spjutmuren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bad, badekar, installere


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no