Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 12:54   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Målet om tre fiskemiddager i uka virker omtrent uoppnåelig, men jeg har gode planer om å komme opp i to. Jeg er ikke så god på fisk, dvs. jeg kan lage hjemmelagede fiskepinner, fiskegrateng, sushi og foliebakt diverse, men trenger mer inspirasjon.

I tillegg ønsker jeg å bruke fisk som er "i sesong", jeg har skjønt at ulike typer fisk er best/mest tilgjengelig til ulike tider på året, omtrent som grønnsaker.

Mannen og jeg liker veldig ulik fisk. Jeg er glad i fet fisk som laks og makrell, han syns de smaker tran og vil helst ha mager, hvit fisk som er fordekket i kryddersmak. Han er skeptisk til fisk hjemme, men når han får det på fænsi restuarant liker han det godt.

Jeg kunne derfor tenke meg en insirasjon- og kunnskapshevende tråd om fisk og dens muligheter. Er dere med?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:02   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Jeg er veldig med, men jeg har ikke allverden og bidra med. Jeg liker selve fisken best bar, altså ikke dynket med allverdens fancy krydder, men med godt tilbehør.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:03   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Jeg er ikke så god på "sesongfisk", men vil allikevel bidra med to tips.

Selv har jeg svært god erfaring med å skinnsteke laks/ørret. Bitene til ungene blir stekt på begge sider, men til oss voksne så steker meg bare med skinnsiden ned (og med skinnet på). Da blir den veldig ålreit. Serveres med wokede grønnsaker, ris og soyasaus. Jeg synes sukkererter passer utrolig godt til. Eventuelt kan du smørdampe harricot verts hvor du har et par hakkede fedd hvitløk oppi smøret.

Ellers synes jeg du skal forsøke min fiskegryte med solskinn. Utrolig enkel og god fiskemiddag; i hvert fall grei å fylle på med hvis målet er 3 fiskemiddager i uka.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:09   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Takk for tips! Solskinnsgryta skal definitivt utprøves. Den kan til og med tenkes å falle i smak hos den kresne unge herren.

I forigårs kjøpte jeg faktisk ferdigfyllt ishavsrøye på ICA, den var virkelig delish. Hodet og hale var kappet av, og buken var fyllt med purre, tomat, paprika og gulerot i biter, samt sitronpepper og sitronsmør. Vi stappet litt ekstra pesto inni, og bakte i folie på 180 grader i 20 minutter. Det ble veldig godt, og smakte akkurat så lite fisk som mannen liker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:10   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Nå er i hvertfall torsk i sesong og den torskemiddagen jeg lagde i går gikk rett hjem hos alle. Se "trøstefisk". Det er krydret og deilig.

Vi er ganske allsidige på fisken, både fet og mager, og alle er glad i ovnstekt laks. Trickset for å unngå all transmak er å ikke oversteke, synes jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:15   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Trøstefisken likner litt på min blackened cajunfisk. Da brenner man krydderet helt.

Høvdigen har noen dårlige opplevelser med tranfisk i militæret, og får angst i blikket bare han hører om laks og makrell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:17   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Du kan starte med å myke opp høvdingen på å lure litt laks inn i fiskegratengen og lage mine engelske fiskekaker med laks?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:18   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Jeg henger meg på. Prøver også å få til 3 i uka, men sier oss fornøyd med 2.

Igår hadde jeg frosne torskefileter med skinn. Puttet i form, litt salt og pepper, inn i ovnen. Serverte poteter, blomkålmos, sukkererter og hjemmelagd pesto til. Falt i smak hos alle.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:19   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Torsk, stekt på skinnsiden og ferdigstekt i ovn med sjy av smør, sprø baconbiter og soyasaus er veldig godt og enkelt å lage. Serveres med hjemmelaget potetmos.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:27   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du kan starte med å myke opp høvdingen på å lure litt laks inn i fiskegratengen og lage mine engelske fiskekaker med laks?

Laks i fiskegratengen er prøvd, og det likte ikke jeg heller. Men laksekaker skal testes! De lager noen sinnsykt gode på Hotel Havana (middag i dag, kanskje?), med lime og chili.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:45   #11
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Jeg kan anbefale Trines matblogg som har mange gode fiskeoppskrifter. Her om dagen lagde vi ovnsbakt torsk med vårløk og cherrytomater i brun saus. Sausen er laget av soyasaus, balsamicoeddik osv., så det er ikke vanlig brunsaus det er snakk om. Denne falt virkelig i smak hos oss alle fire, og var veldig kjapp og lettvint å lage så den passer godt som hverdagsmiddag.

Ellers så kan jeg anbefale disse oppskriftene fra samme sted:
Ovnsbakt torsk med chorizo, paprikasaus og paprikaris.
Pepperstekt torsk med nudler, grønnsaker og soyasaus.
Grillet laks med sitronrisotto, avocadosalat og chilisaus.
Grillet salmalaks med risotto og tomatsalat.

Spesielt den siste her er god! Og du kan jo bytte ut laksen med torsk eller annen hvit fisk, dersom han overhodet ikke vil spise laks. Skjønt jeg synes den er best med laks ja. Hva med å forsøke å finne laksefileter som er mindre fett i? Jeg syns de smaker mindre "tran" enn fileter med tydelige fettstriper.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:49   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Denne ligner ganske mye på det vi i min familie kaller "Lofotens torsketunger". Illustrasjonsbildet er jo til å gråte av, men når man renskjærer tungene og deler dem i to på langs slik at de sprøstekes, er dette det aller beste tilbehøret. Det er absolutt nydelig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:52   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Torsketunger? Jeg hadde en liten slektning som ville ha torsketunger i femårsdagen sin (!), og det var det eneste foreldrene serverte. Jeg har fremdeles traumatiske minner om de gråhvite, ekle klumpene.

Men sprøsteking kan bli bedre, altså?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:56   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Torsk og reker er ihvertfall i sesong nå på nyåret. Mange restauranter kjører egne skreimenyer nå.

Jeg følger ivrig med på tråden, for jeg trenger også mer inspirasjon. Vi lager relativt ofte fisk, men det er ikke så mye variasjon i oppskriftene.

Jo, nå kom jeg på noe veldig godt jeg prøvde for ikke så lenge siden. Gulrotsuppe som du legger smørstekt torsk oppi. Jeg fant oppskriften her; www.dentinista.no ()

Ellers syns jeg tunfiskrøre er kjempedeilig pålegg; ¨
-Boks tunfisk i vann eller olje rennes av
-halv boks rømme, creme fraishe eller kesam
-en sjalottløk finkuttet
-maldonsalt + pepper + skviset sitron

Og for variasjonen kan man ha i:
-urter - basilikum for eksempel
-en boks mais av god kvalitet kan være
-cherrytomater

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:30   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Denne ligner ganske mye på det vi i min familie kaller "Lofotens torsketunger". Illustrasjonsbildet er jo til å gråte av, men når man renskjærer tungene og deler dem i to på langs slik at de sprøstekes, er dette det aller beste tilbehøret. Det er absolutt nydelig!

Hvor får man tak i torsketunger her sørpå?

Mannen drømmer om dette.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:35   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Ingen som har nevnt bacalao? Veldig godt, og man kan bruke vanlig torsk til lignende tomatsaus.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:38   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Torsketunger skal ikke kokes eller dampes eller ligne på gele! Det er fisk, sprøstekt deilig fisk som er myk inni, garantert uten bein.

Jeg vet ikke hvor man får kjøpt det sørpå, jeg får det bragt med sendebud nordfra.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:42   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg vet ikke hvor man får kjøpt det sørpå, jeg får det bragt med sendebud nordfra.

Supert. Vi får sånn sendebud på tirsdag, så da legger jeg inn bestilling på tunger også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:47   #19
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Her er en sesongoversikt på fisk:
http://ccmat.no/Faktaommat/Fiskeavde...O/Default.aspx
Skalldyr: http://ccmat.no/Faktaommat/Fiskeavde...O/Default.aspx

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 04-02-11 kl 18:52.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:48   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode sesongbaserte fiskeoppskrifter

Sesongfisk har jeg ikke peiling på. Men jeg satte meg mål om tre fiskemiddager i uken i fjor høst, og det går strålende! Vi klarer det de fleste ukene, og snittet er hvertfall på over 2,5. Men jeg MÅ sette opp ukemeny, ellers går det ikke. Og når jeg lager fiskegrateng så lager jeg minst to, så den ene havner i frysen.

Ellers så spiser vi mye ovnsbakt fisk med wokede grønnsaker til. Vi har samme "dilemma" som hos dere; jeg foretrekker torsk, gubben vil ha laks. Når vi ovnsbaker i folie så kan alle få den fisken de helst vil ha.

Fiskeburgere (podens favoritt), fiskenuggets, fish and chips, laks med "carbonarasaus", fiskesuppe og røkt torsk eller hyse med hvit saus til, er gjengangere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 04-02-11 kl 19:59.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no