Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Viltkjøtt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 13:40   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viltkjøtt


Nå fikk dere meg til å føle meg dum.

Men ok, helsteke indrefileten og ha sopp og fiffige poteter til.
Ytrefileten må jeg finne på noe annet med, siden jeg da har hatt både gryte og biff. Og steken bare steker jeg som stek.

Viltkjøttkoffert fra arbeidsgiver til jul er genialt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 23:57   #22
lilletroll
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 35
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Viltkjøtt

Helsteke er genialt Kjerne temperatur på reinsdyrfilet bør være 65 grader om du vil ha den rosa og 70 om du liker den gjennomstekt. Og for best resultat hadde jeg brukt steketermometer

Her er noen gode tips til steking
Kjøttet bør ligge i romtemperatur i ca. 30 minutter før steking.
Hele steker saltes og krydres og settes i ovn.
Fileter, roastbiff og lignende brunes raskt i pannen før man setter den i ovnen.
Bruk alltid steketermometer for å sikre at kjøttet blir passe stekt. Dette fordi steketiden avhenger av steketemperatur og stekens tykkelse.
Stek og fileter skal alltid hvile i 15-20 minutter før de skjæres opp. Kjøttsaften vil da sette seg og man får et saftig og godt resultat. Dekk steken med aluminiumsfolie eller klede.

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no