Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 22:17   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Jeg har fått boken med Nøstebarnoppskrifter. Har lyst til å strikke hverdagskjolen der til jentene mine, men storesøster ble så lei seg når jeg sa at oppskriften bare var for opp til 4 år? Noen som har forslag til løsning? Kan jeg lage en tunika av denne oppskriften til henne? Eller har noen en annen oppskrift på det?
Hun blir 6 år i april.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:24   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Hvis hun er en slank jente vil jeg tro at det går helt fint å bare strikke kjolen med litt ekstra lengde? Har ikke sett oppskriften, men strikkeplagg er jo gjerne temmelig fleksible i vidden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:29   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Sant nok, hun er veldig slank. Har strikket ullbukser til dem, og hun kunne godt brukt lillesøster sin, hvis jeg hadde strikket den lenger i bena. Jeg prøver

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 02:37   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Man kan vel kanskje se på hvor stor økning det er i antall masker mellom de andre størrelsene og legge til tilsvarende for å komme opp til størrelse 6 år?
(f.eks en økning på 4 masker mellom 3,5 og 4 år, da kan man vel legge til 16 masker i størrelse 6 år)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 14:16   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn, nei vi blir aldri lei

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Man kan vel kanskje se på hvor stor økning det er i antall masker mellom de andre størrelsene og legge til tilsvarende for å komme opp til størrelse 6 år?
(f.eks en økning på 4 masker mellom 3,5 og 4 år, da kan man vel legge til 16 masker i størrelse 6 år)

Det er når noen kommer med slike opplagte ideer og innspill som dere gjør nå at jeg innser det; Hjernen min kobler ut og vil ikke tenke logisk eller praktisk når jeg ser en strikkeoppskrift Takk for innspill, jeg strikker kjolen litt lenger samt legger ut noen masker. I ettermiddag skal jeg innom nøstebarn og kjøpe masse garn, lønningen er ankommet:glis.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no