Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har hunden på seg halsbåndet inne?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har hunden halsbåndet på inne?
Ja, stort sett alltid. 22 43,14%
Ja, for det meste. 5 9,80%
Sjelden 3 5,88%
Aldri 21 41,18%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-13, 10:05   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hunden på seg halsbåndet inne?

Hva man kan lure på.

Boris har det som regel på inne. Han virker ikke å bry seg om det og jeg syns at det er kjekt at han har det på seg (han har nummeret til meg i halsbåndet) om han skulle stikke av. Han får lov å gå rundt i hagen vår og han kan egentlig komme seg ut om han skulle ønske, men det har han aldri foreløpig gjort.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:10   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Ja, han har alltid halsbåndet på. Tas bare av i forbindelse med dusjing.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:31   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.113
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Ja, hunden har alltid halsbåndet på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:55   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Min har alltid båndet på. Tar det av når han dusjes. Han blir helt gal når jeg tar det av og vil holde det i munnen. Raringen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:59   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Vi har ikke hund nå, men da jeg hadde hund hadde den alltid halsbånd på der det sto navnet til hunden, navnet til min far og hans telefonnr.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:10   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Tar det av etter siste tur om kvelden.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:11   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Han har det alltid på og legger ørene godt bakover og skjelver når vi tar det av. Det er fordi han vet at da må han bade og det er IKKE populært.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:30   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Min virker også å like å ha det på, halsbåndet betyr noe positivt, å ikke ha det på kan bety noe negativt (bading). Det er nesten så at det virker som om han føler seg naken uten. Og det med skjevling når de tror at de skal bade er nesten morsomt, de vet at snart, når badingen er klar, så kommer de å fryse.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:32   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Nei, aldri. Det henger alltid på båndet, vi har halsbånd som bare svippes av og på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:32   #10
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

De to hundene jeg ofte passer, bruker ikke halsbånd i det hele tatt. De bruker sele, og de taes selvsagt av når de er inne.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:33   #11
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Han har det alltid på og legger ørene godt bakover og skjelver når vi tar det av. Det er fordi han vet at da må han bade og det er IKKE populært.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:26   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.159
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Tar det av etter siste tur om kvelden.

Samme her, når vi husker det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:52   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Nei, aldri inne. Ikke i hagen heller.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:53   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Tar det ALDRI av.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:58   #15
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Alltid av. Sliter på pelsen hvis det sitter på konstant.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 17:01   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Min har det alltid på. Det er av skinn og har navn og tlf gravert på en plate. Vi har tidligere brukt klips-halsbånd, det tok vi av og på for hver tur. Vi bruker også mye sele når vi går på tur men halsbåndet har hun på seg likevel.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 18:54   #17
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Jeg hadde golden retriever før, og hun fikk merker i pelsen som ikke gikk vekk om hun gikk med halsbåndet hele tiden. Dessuten ble det ofte vått, og jeg passet på at det fikk tørke på en knagg og ikke rundt halsen. De mye mye pels er våt lenger. Alle halsbånd som ikke er lær går i vaskemaskinen på 60 grader. De kan lukte som sure vaskefiller med tiden. Nå har jeg korthåret hund, og den går mye i sele fordi hun sliter for mye til at jeg orker å ha alle den nøkkingen i nakken og hostebyer når hun må holdes på plass.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:13   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Min har et tynt i et eller annet slags stoff. Jeg tror ikke han tenker på at han har det der og jeg det lukter aldri.

Skikkelig dårlig bilde og ikke spør meg hvorfor et blir opp ned. Han har et som matcher pelsen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (395,6 KB, 24 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:22   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.934
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Nei, aldri. Ikke i Hagen heller. Har lest at det ikke er bra. Husker ikke hvorfor, men vi har uansett ikke behov for det. Bruker sjelden halsbånd ute også , vi bytter på ulike typer seler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:24   #20
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har hunden på seg halsbåndet inne?

Jeg opplevde en gang en alvorlig ulykke med to hunder i lek som hadde halsbånd på seg. Den ene hektet underkjeven under den andres halsbånd og i panikken som oppsto, surret de seg så fast at den ene holdt på å bli kvalt. Det tok noen minutter før jeg klarte å få klippet av halsbåndet. Det var ingen enkel jobb med to store hunder med fullstendig panikk. Det endte med relativt store skader og en omfattende veterinærbehandling (med tilhørende stor regning) på den ene og en mindre tannskade på den andre. Det var ikke mye om å gjøre at den med de største skadene kunne strøket med.

Etter denne episoden har aldri noen av mine hunder hatt halsbånd på seg med mindre de var i bånd.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no