Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Benkeplate som trekker til seg alt ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 21:59   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Benkeplate som trekker til seg alt ...

Vi har hvit benkeplate på kjøkkenet. Planen er at kjøkkenet skal duge et par år til, og førstehjelp inntil da blir minimalt (ergo byttes ikke plata før resten).

I det siste har den smekre plata begynt å trekke til seg litt etter matrester osv, så det blir flekker. Ikke så ille, men det virker som om den har blitt uttørket omtrent. Det er jo bare ei laminatplate , men jeg har aldri vært borti noe slikt lell jeg da.

Men, hva kan jeg gjøre for å få vekk de flekkene som har kommet på? Og hva kan jeg gjøre for at den slutter å trekke til seg mer?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:20   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Benkeplate som trekker til seg alt ...

Smøre inn med grønnsåpe, tror jeg skal funke. Smør inn godt så det nesten flyter, så lar du det stå en stund (natta over, f.eks) før du tørker av eventuelt overskudd. Er det ikke overskudd kan du ta på mer. Så metter du liksom plata med det, så den ikke tar til seg noe annet.

(Men jeg ville muligens ventet til noen bekreftet tipset mitt, for jeg er ikke 100& sikker på at det var grønnsåpe...)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:25   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate som trekker til seg alt ...



Denne bruker jeg. Jeg brukte den på en slik hvit laminatplate på badet der vi bodde før, den vasket bort det aller meste. Men jeg tror ikke den gjør at ting ikke fester seg senere da. Kanskje den kan vokses?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:28   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Benkeplate som trekker til seg alt ...

Vask grundig, og kjør på med Biltemas hardvoks. Koster lite, tåler mye. Også glimrende på hagemøbler i plast.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no