Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Anbefal meg en brødbakemaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 10:17   #1
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Anbefal meg en brødbakemaskin

Jeg vurderer å kjøpe meg brødbakemaskin. Er så lei av å måtte kjøpe brød hver eneste dag fordi vi har så liten fryser og tenkte det ville vært både kjekt, enkelt og sunt å bake det på natta.

Er det noen som har en å anbefale? Kjedelig å kjøpe hvis den er så dårlig at den ikke blir brukt liksom. Og jeg har virkelig ikke peiling.

Eneste kravet mitt er at den ikke må bråke og pipe for mye siden jeg vil lage det på natta. Og at det selvfølgelig lager gode brød som kan spises.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:07   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Vi har en Princess brødbakemaskin, har hatt den snart i et år og har ikke kjøpt et eneste brød siden vi fikk den i hus.
Jeg vil tro de fleste brødbakemaskinene er helt ok.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:08   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

For å svare på resten, nei den bråker ikke så mye, men den piper litt. Men den holder meg ikke våken på natten.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:11   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Om jeg skulle ha kjøpt en ny nå så hadde jeg valgt en som de eltekrokene( blir lagt ned så man slipper å få hull i brødene etter elterne

tror wilfa har en sånn


Vår bråker lite, og piper 2 ganger når brødet er ferdig stekt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:13   #5
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Vi har en trofast Wilfa som har bakt alle våre brød i sikkert 3 år.
Men den elter litt voldsomt, og piper både når det er fem minutter i gjen og når den er ferdig. For meg som sover lett er det ikke mulig å ha den på om natten. For mannen derimot er det ikke noe problem.....

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:38   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Wilfa. Vi har hatt vår siden 2005 og den går som ei klokke enda, modellen finnes fortsatt, om enn helt sikkert med forbedringer, selv om vår er mer enn god nok. Brødet får en fin fasong, og den er super til pizzadeig mm. også! Bråker ikke så mye, man hører jo godt at den elter, men utover det er den nokså stillegående og gi fra seg et pip for å varsle at det f.eks er 5 minutter igjen av steketiden - så man kan utvide den om ønskelig (også heving etc.), og piper når den er ferdig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:02   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Om jeg skulle ha kjøpt en ny nå så hadde jeg valgt en som de eltekrokene( blir lagt ned så man slipper å få hull i brødene etter elterne

Det er det eneste jeg kunne tenkt aneledes på vår og, vi fikk den i gave så tok den som den var.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:23   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det er det eneste jeg kunne tenkt aneledes på vår og, vi fikk den i gave så tok den som den var.

Jeg viste ikke at det var forskjell på de da vi fikk vår i julegave(etter eget ønske) så kunne sikkert ha byttet den men fant det først ut etter at vi hadde brukt den en stund

på loff så tar jeg ut eltekrokene etter siste elting.spes om vi skal bruke den i bursdager for å få hele skiver.står i bruksanvisningen når alt skjer så er ikke så mye arbeid å ta de ut

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:29   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Det kunne sikker jeg og gjordt, men vi lager som oftest brød på natten... Kanskje jeg skal teste det ut en dag jeg husker det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:23   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Wilfa. Vi har hatt vår siden 2005 og den går som ei klokke enda, modellen finnes fortsatt, om enn helt sikkert med forbedringer, selv om vår er mer enn god nok. Brødet får en fin fasong, og den er super til pizzadeig mm. også! Bråker ikke så mye, man hører jo godt at den elter, men utover det er den nokså stillegående og gi fra seg et pip for å varsle at det f.eks er 5 minutter igjen av steketiden - så man kan utvide den om ønskelig (også heving etc.), og piper når den er ferdig.

Denne holder enda koken her i huset. Har hatt den i flere år, og den er i flittig bruk. Flott til pizzadeig også.
Det blir store brød, og ikke korte rare runde, som mange andre maskiner.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:36   #11
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en brødbakemaskin

Jeg lånte en brødbakemaskin en ukes tid for noen år siden, husker ikke hvilken modell det var. Men der satt jo eltekrokene fast i brosteinen (brødet hadde fasong som en førsteklasses brostein fra Bergen by), og jeg måtte grave ut kroken... bare tull, så vær obs på det ja.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no