Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 16:08   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Er du også champagneformet, Niobe? (Skrå skuldre)

Det er fordømt irriterende! Bare det å dandere et sjal eller skjerf!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 16:22   #82
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er du også champagneformet, Niobe? (Skrå skuldre)

Det er fordømt irriterende! Bare det å dandere et sjal eller skjerf!

Ja, kanskje det er det jeg er? Jeg opplever det som om skuldrene mine er for korte til å ha plass til skulderremmene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 16:50   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Et billig merke-merke", skrev Karamell. Altså billigere enn de skikkelig dyre. Det er veldig forskjellig fra "et billigmerke", altså.

Burberry veske til kr 12.000,- er billig i forhold til Goyard veske til kr 50.000,- = billig er relativt. Begge deler er dyrt i mine øyne.

Jeg er ikke tilhenger av dissing, hverken den ene eller andre veien.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 17:44   #84
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Stigmatisering av barn som spiller på et navngitt fotballag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både Romsås og Heming er helt reelle lag.

Heming holder til i Holmenkollen (sånn omtrentlig) og Romsås er øverst i Groruddalen.

Haha, dette Nora-innlegget hadde jeg ikke fått med meg. Finnsnes er helt reelt, og har hatt grønne drakter siden tidenes morgen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 17:55   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Haha, dette Nora-innlegget hadde jeg ikke fått med meg. Finnsnes er helt reelt, og har hatt grønne drakter siden tidenes morgen.

Ja, jeg vet at Finnsnes er reelt da, jeg har vokst opp 6 mil unna.

Var mer usikker på om Heming var noe som var diktet opp, som et fiktivt Oslo vest-lag.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 18:31   #86
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg brukte skulderbag på vgs og det første året jeg studerte. Etter det hadde jeg en bekkenløsning å ta hensyn til, og da ble skjeivheten vanskelig å håndtere. Men jeg synes ryggsekk er veldig vondt, jeg tror bare ikke jeg har skuldre og nakke som egner seg. (Og ja: Jeg har fått dyre, veltipassede ryggsekker. Vonde likevel.)

Jeg syns også ryggsekk er veldig ubehagelig, dyr og veltilpasset eller ei. Skuldrene liker det ikke. Mye bedre å bære i hendene og kunne bytte side.

(Jeg er overhodet ikke champagneformet, muligens heller bredskuldret).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 18:31   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tilbake til skolevesker:

Det med at man får vondt i skuldrene av å bære vondt, er det noe dere bekymrer dere over for ungdom, egentlig? Jeg må si at jeg tenker "hans valg, hans problem" om akkurat det. (Tenker det samme om lue, votter og skotøy også. Det hjelper selvsagt at han ene er "aldri syk", hun neste er snusfornuftig. )


Ja med de kiloene bøker ungene bærer på så tenker jeg ikke bare "hans problem".
Jeg tenker annerledes om votter og skotøy. Med så mye trøbbel som jeg har hatt med nakke og skuldre unner jeg ikke ungene mine å få skjevbelastning som det kan ta lang tid å fikse.
Jeg skulle ønske jeg hadde fått mer fornuftige input i den alderen selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 18:42   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg vet at Finnsnes er reelt da, jeg har vokst opp 6 mil unna.

Var mer usikker på om Heming var noe som var diktet opp, som et fiktivt Oslo vest-lag.





Heming har eksistert siden 1916 og er visstnok landets største fleridrettslag, i følge Wikipedia. "Hemingland", derimot, tror jeg ble oppfunnet av Henrik Langeland.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 18:46   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.





Heming har eksistert siden 1916 og er visstnok landets største fleridrettslag, i følge Wikipedia. "Hemingland", derimot, tror jeg ble oppfunnet av Henrik Langeland.

Sorry altså, har ikke kontroll på alle landets idrettslag. Bare de litt større og sentrale, slik som Finnsnes og sånn.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 19:49   #90
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Heming er klubben som trekkes frem hver gang det skal snakkes om hvor stor forskjell det er på idretten i øst og vest i Oslo. De har et særdeles flott anlegg og masse engasjerte foreldre, men litt for få teslaladestasjonet på parkeringen. Sistnevnte utsagn har jeg dog bare Nora Helmer som kilde for.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 19:59   #91
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hemingbanen er blitt veldig flott. Likte den bedre før den ble så flott, når parkeringen var gratis og parkeringsvaktene ikke sirklet som gribber på småstressa tesla mammaer som skal levere poden til kamp :-)

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 22:34   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Sant nok. Men litt mer oversiktlig og litt færre douchebags med Cayenne som parkerer deg inne fordi de skal bare, da. Pluss og minus.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 22:40   #93
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Det fine med idrettslagene på Søndre Nordstrand er at det alltids er parkeringsplass når man bare feier bort asken etter bilene som ble brent ned der natta før.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 22:52   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det fine med idrettslagene på Søndre Nordstrand er at det alltids er parkeringsplass når man bare feier bort asken etter bilene som ble brent ned der natta før.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 23:42   #95
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det fine med idrettslagene på Søndre Nordstrand er at det alltids er parkeringsplass når man bare feier bort asken etter bilene som ble brent ned der natta før.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 00:32   #96
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Real life Nora:

En venninne fra bøgda der jeg bor, i utkanten av et litt "finere" område har barn på skole i det fine området (de hører til den skolen). På foreldremøtet var det en mamma som presterte å si at hun ikke syns de barna med postnummer bøgda skulle gå på den skolen lenger, for det var tross alt Veldig Store Sosiale Forskjeller. Folk ass. Ingen som hadde feil postnummer var invitert i bursdagen til datteren til Nora heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 00:34   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 00:53   #98
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Her jeg bor er det en del med veldig god råd. Spesielt i sentrum. Jeg opplevde for noen år siden å være i en samtale som handlet om tenåringsjenter med acne-skjerf og hvor unødvendig det var å kjøpe så dyre accesories til unge jenter. Der ene dama sa: «Mine jenter får ikke acne-skjerf, de får heller låne et av mine. Helt unødvendig å for tenåringer å bruke penger på sånt.» Jeg lurer på om hun trodde hun var med på å motvirke kjøpepress ved at det var hennes skjerf de gikk med på skolen?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 07:44   #99
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Vi bor også i en bydel som den Neket beskriver og vi har hørt mye rart på foreldremøter. Blant annet moren som ville ta opp at hun syntes synd på barna som vokste opp i blokker og lurte på hva hun kunne hjelpe med i den forbindelse. Det er visst en menneskerett å vokse opp i villa med stor jage og epletrær.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 08:53   #100
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Real life Nora:

En venninne fra bøgda der jeg bor, i utkanten av et litt "finere" område har barn på skole i det fine området (de hører til den skolen). På foreldremøtet var det en mamma som presterte å si at hun ikke syns de barna med postnummer bøgda skulle gå på den skolen lenger, for det var tross alt Veldig Store Sosiale Forskjeller. Folk ass. Ingen som hadde feil postnummer var invitert i bursdagen til datteren til Nora heller.

Det er jo det som er så vanvittig skremmende. Det finnes faktisk noen Nora Helmer. Heldigvis er de relativt få.

Naboene mine skremmer meg med at det er sånn også på snuppas nye skole. Særlig dette med forskjellen på blokkunger og "barn som bor i ordentlig hus". Vi bor i rekkehus i et nybygd blokkområde, så jeg lurer på hvilken definisjon vi faller innunder. Det er første foreldremøte i kveld, så jeg er litt spent.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no