Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne barnesengen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 09:26   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hva synes du om denne barnesengen?

Er den litt for mye??
Eller er den fin? Lekker?
Hvor lenge vil ei jente ligge i noe slikt, før det blir "ut"?



Jeg synes den er litt søt jeg da. . .
Og det er snuppas tur til å få nytt rom. (Hun kan ikke sove i den enda da, men etter hvert. Har ikke kjøpt, enda.)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:30   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Helt ærlig, så syns jeg den var ganske fæl, men en skikkelig prinsessejente vil nok dåne i vinkel av så fin seng. Min eldste ville hatet den fra hun var ca. 4,5 tenker jeg. Da var hennes prinsessealder definitivt over (om den noengang startet).

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:34   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg syns den var grusom, og syns i grunn ikke noe om å bygge oppunder prinsessegreiene alt for mye. Det virker det som småjenter greier å få i fullt monn uten hjelp av mor.

Det som egentlig er verre er at den ser upraktisk ut. Jeg har mye lettere for å akseptere prinsessegreier hvis det i det minste er praktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:38   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg har to VELDIG "bilete-gutter", og må innrømme at jeg er en "rosa"mamma.

Men grusom altså?? Hmmm, revurdere.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:41   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Rent estetisk skjærer den i mine øyne, men det handler vel mest om smak. Også er jeg i grunnen enig med Tallulah i det prinsesse-opplegget, selv om min erfaring er at de får akkurat den dillaen fra andre steder uansett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:42   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns den var grusom, og syns i grunn ikke noe om å bygge oppunder prinsessegreiene alt for mye. Det virker det som småjenter greier å få i fullt monn uten hjelp av mor.

Det som egentlig er verre er at den ser upraktisk ut. Jeg har mye lettere for å akseptere prinsessegreier hvis det i det minste er praktisk.

Jeg må si meg enig. Lille klarte å få rosa/prinsesse/dill-dilla uten påvirkning fra oss på noe plan, så denne kan nok bli litt overkill.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:43   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.780
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg er antiprinsesse og misliker den intenst. Tror jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til den på barnerommet. Jeg ser jo for meg at 3-åringen ville elsket den en stund, men det er også en periode som kan gå fort over. Kjedelig å kjøpe en så dyr seng som barnet vokser fra, tenker jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:43   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg blir ekstra glad for at jeg har gutter når jeg ser sånt! Det skal MYE til at den sengen hadde sluppet inn hos oss.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:45   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Mine jenter hadde elsket den sengen. Frøkna var prinsessefrelst fra hun var 3,5 til hun var rundt 7. Min største motforestilling mot å anskaffe en slik, ville derfor vært den veldig korte levetiden.

Ja, også det Tallulha sa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:46   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Jeg har to VELDIG "bilete-gutter", og må innrømme at jeg er en "rosa"mamma.

Men grusom altså?? Hmmm, revurdere.

Altså, det er jo ikke jeg som skal ha den. Jeg er så langt fra en rosa mamma du kan komme. Som barn hadde jeg sikkert besvimt av glede over noe slikt. Jeg er ikke i mot at man skal la barn få ha sine greier, og jeg ville aldri nektet en eventuell datter en prinsesseperiode, men jeg hadde ikke kjøpt svinedyre ting for å bygge oppunder. Jeg ville heller kjøpt eller laget en praktisk seng, malt den i barnets yndlingsfarge og pyntet den med ting barnet likte. Da har man en seng som kan vare betydelig lenger, fordi den kan endres med lette grep.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:46   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg ville mye heller ha kjøpt en ordentlig seng og investert i noe skikkelig rosa sengetøy. :btdt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:46   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg innrømmer at jeg synes den var grusomt stygg, sånn helt uavhengig av prinsesse eller ikke.
Og så synes jeg den ser upraktisk ut. Og er enig ift å bygge opp om prinsesseimage.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:49   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg synes den var grusomt stygg. Noe av det verste jeg har sett. Frøkna mi hadde sannsynligvis likt den i noen måneder rundt 4-årsalderen, men hun ville vært enda mer fornøyd med ei fin, hvit seng med prinsessesengetøy.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:50   #14
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Den er ikke så dyr altså, 1990 kr. Sønnens bilseng, den koster mer.
Og finn.no, der blir man enkelt kvitt det man ikke lenger trenger. Så bør ikke bli så dyrt. (Men det er egentlig ikke poenget.)

Ser hva dere menere altså, derfor jeg spør.
Jeg er litt sånn dillete kjenner jeg. Ikke ellers, men når det kommer til snuppa.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:50   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Dette er mer en prinsesseseng etter mitt hjerte. Den kan lett konverteres til mer voksen seng og brukes av barnet helt til tenåringsalder, om så.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:51   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Den er mye for mye.

Dessuten - hvordan skal du få gitt henne godnattklem? Hvor skal du sitte når du leser eller synger for henne? Og hvordan er det å skifte laken?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:51   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Men ser flertallet mener den er stygg.
Skjønner jeg er på vidda her.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:51   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.629
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Mangelen på en "jenteseng jeg kan like" er hovedargumentet mitt mot å kjøpe brannbilseng til Knerten.

Jeg vet han ville ELSKET brannbilsengen om han fikk den, og han hadde hatt den i en del år fremover. Men det er ei jente i magen min visstnok, og får bor brannbilseng kan ikke hun få ei vanlig seng fra ikea, liksom, og jeg sliter med å finne ei finfin "jenteseng".

Mao, den der har jeg ikke falt for. Sett, ja, men falt ikke for den nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:52   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.780
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg ser vi har forskjellig oppfatning om hva som er dyrt. Ungene våre har Ikea-senger. Jeg synes forresten bilseng er tilsvarende problematisk i forhold bil = gutt og prinsesse = jente.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:53   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mangelen på en "jenteseng jeg kan like" er hovedargumentet mitt mot å kjøpe brannbilseng til Knerten.

Jeg vet han ville ELSKET brannbilsengen om han fikk den, og han hadde hatt den i en del år fremover. Men det er ei jente i magen min visstnok, og får bor brannbilseng kan ikke hun få ei vanlig seng fra ikea, liksom, og jeg sliter med å finne ei finfin "jenteseng".

Mao, den der har jeg ikke falt for. Sett, ja, men falt ikke for den nei.

Det er jo tøys fra ende til annen. Begge mine jenter ville elsket å ha en brannbilseng. Frøkna hadde Lynet McQueen-seng i to år.

Skjerpings, Malama!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no