Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic, in eller ut?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 15:34   #221
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er nok en glidende overgang, men allemannseie ble det først på sekstitallet. I tillegg så skjedde det jo ikke likt over hele verden, slik at det som var hipt i Norge, var ikke nødvendigvis så hipt i USA. Stilmessig var Scandinavia veldig kult på sekstitallet.

DET har jeg fått med meg, jamnfør Conran og habitat. Hyller og oppbevarngsmøbler fra Danmark var vel signaturproduktet

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:29   #222
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

siljemoren: Det der harmonerer forsåvidt med de (svært få) stikkordene jeg ga. (Eller nei, det nederste bildet er nok for kontrastmønstret til at jeg umiddelbart hadde tenkt nordic, det er sant.)

Det er fint med åpne vegger. Da kan man sette opp projec'en og ha kino.

Ja, det første bilder harmonerer vel litt med de stikorden du gav av nordiskstil, selv om jeg synest "tapeten" på veggen er litt mer utyspisk den stilen.

Oppfattning av hva og hvordan er stil er blir vel oppfattet forskjellig fra person til person.

Jeg vil si naboen våre har en veldig typisk nordisk stil, med mye eik, sjeslongsofa i lyst stoff, lyse vegger, hvit kjøkken ol.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:45   #223
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Funkishus med blonder og romantikk er også ganske rart. Et skipperhus i skjærgården tåler mer av sånt etter min smak.

Sånn sett så er jeg heldig som bor i en arkitektonisk mardrøm med alt fra folkefunkis til karnapp (!) involvert.

Her kræsjer det med NOE, uansett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:49   #224
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller bueganger og hvit juksemur i funkishus. Gjerne med brystpanel og tapetborder også. Sleng på litt tørka rosebuketter hengede fra taket, og gardinbrett i furu så blir det komplett.

Min eks-svigers fikk satt inn furupanel i stua i den praktfulle funkisleilighet på Frogner. Sånn gammel murfunkis med masse originale detaljer. Kjempefin. Snekkeren nektet nesten å gjøre jobben. Og sønnene omtrent gråt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:57   #225
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Hva er i veien med hvit sofa da? Jeg har det selv. Og har hatt det i mangen år. Kan være glad for at jeg ikke har noe i mot husarbeid

Aldri mer!!
Vi hadde en herlig, stor, hvit hjørnesofa med dunputer ( ) da vi var unge og barnløse, og det så rett og slett ikke ut etter noen fester.
Det var et rensestyr uten sidestykke.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:13   #226
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min eks-svigers fikk satt inn furupanel i stua i den praktfulle funkisleilighet på Frogner. Sånn gammel murfunkis med masse originale detaljer. Kjempefin. Snekkeren nektet nesten å gjøre jobben. Og sønnene omtrent gråt.

:hulk: Jeg kjenner jeg nesten begynner å gråte bare ved tanken.

Jeg tror jeg har kommet frem til at jeg syns det er bedre med moderte møbler i eldre hus/leiligheter, enn omvent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:56   #227
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Jeg har trøstet meg mange ganger med at det antagelig ikke var altfor permanent skade gjort? Vi har jo revet panel over en lav sko her, og så er det bare opp med gipsplater, sparkle, sparkle, og så blir det så fint og blankt, atte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 22:45   #228
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Shabby Chic som stilart er vel egentlig litt misforstått her til lands. Shabby Chic pr.definisjon er mye blomster, fjas og blonder, men vi som liker fransk landstil, ispedd industri-stil, hvitt interiør og Hamptons-stil bruker vel feilaktig ofte shabby-chic-uttrykket. Selv orker jeg ikke dilledall-stilen som ofte forbindes med shabby chic, men mange vil nok si at jeg har et typisk shabby-chic-hjem, selv om jeg ikke er enig i det

Mi casa:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Mitt hus 003.jpg (176,6 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg Mitt hus 005.jpg (178,2 KB, 38 visninger)
Filtype: jpg Mitt hus 007.jpg (174,9 KB, 32 visninger)
__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:29   #229
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg opplever at shabby chic, fransk/nordisk landstil, retro nostalgi og modernisme lever side om side og i beste velgående. Det er dog ikke så kult å snakke om shabby chic lenger. Da er det visst bedre å si vintage .

Absolutt helt riktig!! Stilen lever i beste velgående, og de som virkelig liker stilen har nok hatt den, og har den, helt uavhengig om den blåste forbi som en eller annen farsott. Jeg har hatt denne stilen i minst 10 år..... De fleste har vel også oppdaget at ren Shabby Chic er litt "too much"....Det var vel Rachel Ashwell som først innførte uttrykket, og hun er jo ikke direkte minimalistisk i stilen....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:04   #230
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Aldri mer!!
Vi hadde en herlig, stor, hvit hjørnesofa med dunputer ( ) da vi var unge og barnløse, og det så rett og slett ikke ut etter noen fester.
Det var et rensestyr uten sidestykke.

Men vår sofa kan vaskes i vaskemaskinen på 60 grader. Så tar jeg trekken på etter at de har tørket litt på kvelden, og alt er tørt til dagen etter på.

Synest det går enkelt og greit.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:09   #231
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Men vår sofa kan vaskes i vaskemaskinen på 60 grader. Så tar jeg trekken på etter at de har tørket litt på kvelden, og alt er tørt til dagen etter på.

Synest det går enkelt og greit.

Jeg skal også ha vaskbar sofa neste gang. Helt klart. Å stå og gni febrilsk med klut og vann på flekker er slitsomt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:11   #232
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skal også ha vaskbar sofa neste gang. Helt klart. Å stå og gni febrilsk med klut og vann på flekker er slitsomt.

Ja, det er veldig praktisk. Spiller ikke rolle om det er brun eller hvit, vaske bør den med små barn i hus. Og da er det praktisk at den kan hives inni vaskemaskinen.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:11   #233
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

At alle har det og det finnes på Skeidar er jo ikke noe argument for at det er særlig trendy.

Gi meg heller en sånn eller seks:

"Alle" har ikke en gjennomført stil hva angår en eneste stil-art. Shabby Chic (æsj, hater egentlig uttrykket) er for mange av oss en årelang smaks-sammensetning. Jeg har ikke et eneste møbel fra Skeidar eller Bohus... men jeg har masse fra Ikea, fra loppemarkeder i Nederland og Belgia, gamle furumøbler fra tenåringsrommet, hytter osv. som jeg har malt om og satt nye knotter på osv. Likeledes de som ofte liker dansk design ofte har kjøpt billigere etterligninger hos Bolia og Ikea. Ikke noe galt med det. Smak og trender er egentlig veldig personlig, og jeg er ikke så helt sikker på at det finnes noe norsk hjem som faller under kategorien "helt i tiden", "trendy". De aller fleste drar med seg noe fra hjem til hjem, epoke til epoke i livet, og sånn bør det være også. Jeg har en kjempegammel uglybugly liten kiste fra min mormor. Den er stygg som juling synes de aller fleste. Bortsett fra meg... jeg synes den er nydelig. Den har affeksjonsverdi ,og den minner meg om mormor...og jeg har de aller fineste smykkene mine i den.

Stolene du liker over er hadde for eksempel passe glimrende inn på mitt kjøkken og jeg synes de er kjempe-fine!! ...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:13   #234
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

kastet ut alt nittitallshelvete som var her og erstattet det fullt og helt med svigerfars innbo.

Vil se nittitallshelvete!!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:23   #235
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Industriell stil er ikke i slekt med shabby chic, etter min definisjon. Det er rått og hardt, ikke en pøntepute i sikte.

Da har du ikke fulgt med helt....

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du vil finne mye industriell stil innenfor shabby chic verdenen om du undersøker litt.

samtykker... det kommer bare mer og mer av det også...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det slik at det er litt "ut" å kalle noe Shabby chic, men mer in å kalle det "landstil" av ulik slag?
Jeg ser ikke helt forskjellen på det som ble kalt SC og det mange kaller "landstil".

Når denne "trenden" først ble en "trend" i Norge, så var veldig mange inspirert av Rachel Ashwell, som vel har copyright på uttrykket Shabby Chic, og som har gitt ut masse bøker osv. Hun har en ekstrem romantisk stil med mye fjas, blonder, volanger, svære glorete blomster osv. De færreste liker vel egentlig den stilen til maks....men så blander man det med skandinavisk og fransk landstil, vintage, industri osv. og man får et helt annet uttrykk... Jeg abonnerer på bladet Vakre Hjem og Interiør. Det er vel det bladet som best kommuniserer stilen, men som ALDRI bruker uttrykket shabby chic i sine reportasjer osv.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sånn hadde jeg lyst på da jeg innredet hus i 2005, bare ikke kirsebærinnredning, da. Betong på gulvet, betong kjøkkenbenker. Men én spiseskje olivenolje og ett knust glass rødvin, så er den benken i hvert fall shabby, om ikke chic.

Helt ordinært norsk kjøkken av 2010 bortsett fra gulvet som er driiiiiiiiiiit-tøft. Skulle gjerne hatt sånne gulv i nesten alle rom...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:26   #236
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

. Jukse-shabby-chic i jukse-gamle hus (gjerne med sånne franske tak) er noe av det mest kvalmende jeg ser.

Så art deco-stil passer KUN i hus bygget i ekte Art Deco-stil også da?

Jeg er ikke enig. Jeg synes fint man kan blande stil-arter. For eksempel synes jeg det kan være kjempetøft med et stramt moderne interiør i en sveitservilla dersom man myker det opp med innslag fra andre stil-arter som passer huset.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:32   #237
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Å blande stiler går helt fint. Men å klaske på med Shabby Chic i et minimalistisk hus ala ren funkis etc. blir jo bare rart. Men det går an å myke opp det minimalistiske på en moderat måte, like gjerne som det går an å gjøre det omvendt. Gammel sveitservilla med ren minimalisme ville også blitt rart, men man behøver ikke dermed sagt sprenge huset med møbler og stasj.

Shabby Chic har aldri vært "in" hos meg, så ja, det er "ut"

  Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:32   #238
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Disse stolene var fiiine

  Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:33   #239
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Dette tenker jeg også. I veldig veldig gjennomførte shabby chik hjem, der alle sofaer er hvite ektorp, og alle putene har bilder av oldemor i blondekjole og alle teppene er heklet med blondekant og koppene er små porselenskopper med fin stett osv osv osv, hvordan er det da å være MANN? Å komme hjem å ha lyst å smekke sammen et par ostesmørbrød men så står det en masse stilben på kjøkkenbenken? og på bordet står det flere skåler og vaser og kansje noen kopper til PYNT?

huff, nå var jeg slem - men det føltes som en stor lettelse og endelig si dette høyt.

*shabby chic in my throat*

Jeg er heeelt enig!! Jeg kunne aldri bodd i et overdillet shabby-chic-hjem, og jeg ser jo at dersom jeg skulle flytte sammen med min stål,stål,grått,sort,betong-mann av kjæreste så hadde vi fått en jobb å gjøre med de prikkete Oilily-koppene mine, alle kors og alle stars&stripes -deltaljer, men vi hadde fått det skikkelig kult hjemme

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:36   #240
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så art deco-stil passer KUN i hus bygget i ekte Art Deco-stil også da?

Jeg er ikke enig. Jeg synes fint man kan blande stil-arter. For eksempel synes jeg det kan være kjempetøft med et stramt moderne interiør i en sveitservilla dersom man myker det opp med innslag fra andre stil-arter som passer huset.

Det var ikke det jeg sa i det hele tatt. Jeg liker bare ikke sånn jukse-gammelt. Blanding av stilarter må nesten til for at jeg skal synes det er stilig.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no