Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Realitetssjekk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-23, 18:45   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det kommer jo an på uhellet? Og opptil hvilken alder? Ville man dratt av bleie på en fireåring, i andres påsyn? Femåring? Jeg lurer oppriktig. Mine barn har gått lite nakne i det hele tatt, må det sies. Vi hadde et vennebarn som var naken hele tiden, inne og ute. Jeg synes det var ugreit, må jeg innrømme.

Hvorfor lurer du på dette egentlig, har du opplevd det ofte på fly, at større barn kles nakne? Jeg har aldri sett nakne barn på fly, men jeg er kanskje ikke den som flyr mest heller da. Jeg tror i alle fall ikke det er noe stort problem, så det blir jo i tilfelle svært hypotetisk. Mine barn kunne løpe nakne i vannsprederen i hagen så lenge de var i barnehagealder tror jeg, jeg synes det var herlig befriende at de kunne være såpass naturlige. De kunne også bade nakne eller skifte på stranda uten å dekke seg til i samme alder. Men jeg ser ikke helt hva det har med temaet i denne tråden å gjøre. Det var vel ikke nakenheten som var problemet i seg selv, men bleieskiftet?

Tror kanskje jeg ikke helt forstår hva du mener.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-23 kl 18:50.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 18:48   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Jeg har sett bleieskift i flyseter, ja, men da på babyer. Under 6 måneder, vil jeg tippe. Jeg synes ikke det heller er greit, hygienemessig. Men det forundrer meg mer at noen ville kledd av en treåring i et flysete, ja, rett ved siden av fremmede. Så ja, jeg lurer på opp til hvilken alder man tenker man fint kan dra av dem bleien hvor som helst, for noen barn er jo store før de slutter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 18:53   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Å skifte en tissebleie raskt på et stående barn kan gjøres såpass diskret at det er innafor. Å skifte en bleie med mer en tiss er helt, helt utenfor.
Litt usikker på om jeg får tak i hvorfor det er feil å gjøre det, om det ikke er lukt/hygiene årsaker? Et barn i bleiealder (og den strekker seg fort til 4+) bør kunne skiftes på «i offentligheten» uten at noen blir brydd. Den eneste som evt har en stemme i den settingen er ungen selv. Å være naken på et fly er kanskje ikke den mest naturlige settingen men at en unge på 4-5-6 år er naken på strand/i hagen etc må være helt innafor.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 18:56   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Et fly er fryktelig mye trangere og mer intimt, om det sitter en fremmed person på samme rad, enn strand og hage. Sånn jeg kjenner det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 18:59   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Et fly er fryktelig mye trangere og mer intimt, om det sitter en fremmed person på samme rad, enn strand og hage. Sånn jeg kjenner det.

Ja, men det var du som trakk fram at dine barn har gått lite nakne, og at du syntes det var ugreit med vennebarnet som gikk mye naken (uten at du nevner alder), antar det ikke var snakk om på fly. Så jeg ble litt forvirret, og lurte på hvordan det kom inn i bildet, men diskusjoner sporer jo av hele tiden. Derfor kommenterte også jeg på det med nakenhet hos småbarn generelt.

Men vet ikke noe om barnet i Løves tilfelle satt lenge naken i flysetet, gikk bare ut fra at skiftingen gikk kjapt for seg, uten at barnet ble veldig eksponert, men det er jo bare gjetting. Forstod det uansett ikke som at Løve reagerte på nakenheten hos barnet (hun snudde seg dessuten vekk), men at det ble skiftet bleie. Men klart, et øyeblikks (i alle fall delvis) nakenhet må det jo nødvendigvis ha vært.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-23 kl 19:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 19:03   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Altså, mine barn har også vært nakne i vår hage på fine sommerdager. Men ikke i andres hage og ikke i påsyn av fremmede. Hvert fall ikke nært på. Så det var poenget mitt, i saken i HI så sitter jo løve70, en fremmed, på samme rad.

Og ja, jeg synes det var ugreit med nakent vennebarn hjemme hos oss. Opp til skolealder, om ikke det var lenger også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 19:05   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Altså, mine barn må ikke skifte bak et håndkle på stranda før de blir 9-10 (om de ikke vil selv) så å dra en bleie av og på synes jeg ikke nakenhetsmessig er vrient, men ville nok tenkt at et barn på 4-5 bør slippe å bli offentlig eksponert med bleie siden de fleste barn har sluttet med dagbleie da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 22:13   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Nå husker jeg hvorfor jeg aldri gadd å fly når ungene var bleiebarn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 22:16   #49
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Realitetssjekk

Jeg hadde ikke reagert på diskret tissebleieskifting. Litt spes ved maten men ingen big deal for min del.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 22:17   #50
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Realitetssjekk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Man lar jo bare barnet stå, trekker av trusebleia og trekker på ny? Det er som å skifte bukse liksom. Tar 3 sekunder.

Det er jo helt uproblematisk å gjøre inne på et flytoalett. Jeg tenker at det er det rette å gjøre helt uavhengig av alder på barnet. Jeg synes det er hensynsfullt med tanke på medpassasjerer.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 22:41   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det er jo helt uproblematisk å gjøre inne på et flytoalett. Jeg tenker at det er det rette å gjøre helt uavhengig av alder på barnet. Jeg synes det er hensynsfullt med tanke på medpassasjerer.

Det er i alle fall uproblematisk så lenge man slipper å klatre over sidemannen for å komme seg ut av setet, og passere en serveringsvogn eller to i midtgangen, for å komme fram til toalettet. Og det ikke er noe særlig med kø. Og det er åpenbart det rette, og mest hensynsfulle, i en ideell verden, tror alle er enige i det.

Med serveringsvogn i begge retninger og plassering innenfor andre passasjerer med fullt, nedslått bord ser jeg imidlertid at det kan være fristende å bare skifte kjapt på stedet, så diskret man får til. Uten at jeg vet om det er tilfelle her, bare tenker meg situasjon hvor det kan være forståelig. Og det ble sagt at det var matservering på gang. Jeg så det nemlig under egen flytur for to dager siden, da min egen, heldigvis halvvoksne datter, som satt ved vinduet, hadde gjentatte forsøk på å komme seg på toalettet, men måtte snu hver gang fordi det kom kabinpersonale med tralle som enten solgte taxfree-varer, serverte mat eller hentet søppel, som det ikke var mulig å komme forbi. For hver gang måtte jeg gå ut av setet mitt, og hun måtte klatre over storesøster som satt i midten. Til slutt ga hun opp og holdt seg. Ingen big deal altså, for en sprek og tynn 16 år gammel sirkusakrobat, men skjønner at det kan være litt styrete om man i tillegg skal ha med en toåring med våt bleie. Men igjen, verden er også full av folk som gir blaffen i dem rundt seg, ikke gidder å ta hensyn men bare gjør det enklest og mest behagelig for seg selv, det skjer jo også.

Generelt er jeg ganske forståelsesfull og raus når det gjelder folk som reiser med babyer og småbarn, siden jeg har vært der selv, og satte stor pris på det samme da. Selv om jeg riktignok ikke hadde behov for å skifte bleier i setet var det diverse andre situasjoner jeg måtte løse på måter som kunne være til bry og irritasjon for folk rundt, men der folk var rause og forståelsesfulle. Så jeg prøver å "pay it forward".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-23 kl 22:59.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 22:58   #52
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Flyseter er ganske trange, 2-3 åringer er ikke små. Å ta av dem på underkroppen og tre på ny bleie er ikke gjort på sekunder med mindre de går i kjole. Bleien må man jo også uansett kvitte seg med, så hvorfor man ikke går på doen begriper jeg ikke, man kan jo ikke bare bli sittende der med en brukt bleie liksom??

Og ikke har jeg opplevd at doene er så uhygieniske heller på flyturer, som regel er jeg imponert over hvor flinke de er til å holde dem rene, selv på langdistanse. Og at foreldre synes at doet er uhygienisk skal brukes som argument for å skifte bleie på seteraden synes jeg er fnisemorsomt, i alle fal som argument for at folk ikke skal reagere på at foreldre skifter bleie utenfor toalettet, og at det er uhygienisk/ekkelt.

Jeg kjenner en som reagerer på lukt/tanken på lukt på det nivået at hen brekker seg å se en melkekartong med utgått dato. Jeg er stygt tedd for at hen hadde kastet opp på noen som skiftet bleie ved siden av hen.

Skifte bleie gjør man på do. Uansett hvor lettvint/mer behagelig man synes det er å skifte i setet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 23:03   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Min erfaring er at flypersonalet er veldig flinke til å slippe folk fram, selv under servering. Jeg Er av dem som må gå på do x antall gagner, også under flyturer, og velger konsekvent sete ved midtgangen nettopp fordi jeg vil slippe å klyve over andre for å kunne gå på do. Og serveringen kommer jo heller ikke helt ut av det blå, så litt kan man planlegge også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-23, 23:23   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Ja, det er sikkert kjempelett for de fleste, jeg prøver bare å se for meg et scenario hvor det kan være forståelig at man velger annerledes. Men det er mulig jeg er på viddene.

Uansett, jeg hadde nok ikke reagert kraftig selv, akkurat det hadde jeg tålt bedre enn mye annet hensynsløse medpassasjerer kan finne på. Og hadde ikke blitt spesielt sjokkert heller. Men det er jo forskjell på folk og hva man reagerer på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-23 kl 23:29.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 01:37   #55
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetssjekk

Det er et styr å fly med små barn. Og de flydoene er trange og klønete enten ungen er tre måneder eller tre år. Likevel ville det ikke falle meg inn å bytte bleier i flysetet selv om det bare var tissebleie. Ikke på cafe heller. Har aldri tenkt det er et alternativ. Tiss og bæsj hører hjemme på do.
Men jeg ville ikke blitt sint eller sjokka eller uvel hvis noen andre hadde byttet en tissebleie i full fart ved siden av meg. Jeg hadde bare tenkt at jammen er vi ulikt skrudd sammen. Og det er lenge siden mine var små og kanskje sånt er blitt vanligere nå?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 07:23   #56
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetssjekk

Fant to gamle artikler om temaet,for å lese hele artikkelen, men en skjønner hva greia er. Konklusjon er: ikke skift bleie i setet.


https://dinside.dagbladet.no/reise/i...dette/78720157

https://dinside.dagbladet.no/reise/b...setet/61503517

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 09:46   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Jeg reagerer mer på folk som spiller musikk/videoer fra mobilene sine, enn om jeg skulle bli vitne til bleieskift (tissebleie) ved siden av meg. Virkelig haaaater slik lyd.

Men jeg skifter hverken bleie eller spiller musikk fra mobilen min i offentligheten.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 11:14   #58
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetssjekk

Disse satt i en 4-seter midt i flyet, så kunne gå rett ut i midtgangen uten å plage meg. Vi satt også rett bak toalettene, så de var lette å komme til uansett.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 11:23   #59
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetssjekk

Et kjapt tissebleieskift i et flysete må kunne få skli gjennom, vel. Det er et lite barn, liksom. Det skjer støtt og stadig uappetittelige ting rundt dem. Og noen hygienekatastrofe er det vel ikke for de andre passasjerene heller. Foreldrene kan jo ha tusen grunner til å ville gjøre bleieskiftet raskt unna uten å styre for mye med ungen. Å fly med en to-treåring er jo vanligvis ingen piknik uansett, så jeg har full forståelse for litt snarveier for å gjøre det enklere for seg selv og barnet. Vær litt rause, a.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-23, 12:14   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetssjekk

Små unger på fly kan være slitsomme å havne ved siden av fordi det ofte blir endel styr rundt. Men et raskt bleieskift hadde jeg nok ikke reagert på, det kommer ganske langt ned på lista over ting som kan irritere. Ting som lukter er verst synes jeg, det får man liksom ikke stengt ute.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no