Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du selvbetjent kasse i butikken (der det er mulig)?
Ja 101 69,18%
Nei 7 4,79%
Av og til 38 26,03%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-23, 20:48   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg elsker alt som er selvbetjent, både fordi jeg slipper å snakke med noen, og fordi jeg liker å scanne selv, å ikke bare stå og vente. Men jeg har merket meg at mange ikke bruker selvbetjening fordi de mener at arbeidsplasser vil forsvinne. Er det noe i det tror dere?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 20:50   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg velger nesten alltid selvbetjent.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 20:55   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ja, jeg går vel bare i butikker med selvscanning eller minimum selvbetjent kasse. Både for å senke smittebelastningen, og fordi jeg liker å slippe å forholde meg til noen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 20:58   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ja, mest for å slippe kø, liker godt å snakke med hvem som helst, hvor som helst.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:01   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ja, foretrekker selvbetjent kasse. Liker å slippe kø og snikksnakk.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:01   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Bruker aldri selvbetjent. Mest pga det du skriver, at arbeidsplasser blir borte. Står uansett i køen.

Var på Zara i Karl Johans gate i sommer. Der var det bare selvbetjente kasser i kjelleren. Klarte å surre det til og måtte ha hjelp. Er helt dust på sånt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:08   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Her jeg bor er det ikke alle butikkene om har selvbetjente kasser, men om jeg sammenligner xtra og rema så er det like mange(om ikke flere) ansatte på xtra spm på rema og xtra har selvbetjente kasser. Så her stemmer det iallfall ikke at det er færre ansatte der det er selvbetjent. Jeg bruker selvbetjent når det er mulig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:15   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Men jeg har merket meg at mange ikke bruker selvbetjening fordi de mener at arbeidsplasser vil forsvinne. Er det noe i det tror dere?

Jeg vil definitivt anta at arbeidsplasser forsvinner. Selvbetjente kasser er en måte å effektivisere på. Selv foretrekker jeg selvbetjente kasser, spesielt der hvor man kan scanne varene underveis i handleprosessen, og bare betale på vei ut.

Å insistere på å bruke betjent kasse kun for å kunstig holde folk i jobb, syns jeg er en merkelig holdning. Det blir nesten som å insistere på at traktoren må bort, og så får folk pløye jorden med hest. Det vil kreve mange flere folk. Eller hva med å få tilbake heisførere? Vil jo ikke måtte trykke på knappe selv.

Å bruke betjent kasse fordi man ønsker å skravle med betjeningen eller fordi man ikke helt er fortrolig med selvbetjeningen (jeg har en som oppfyller begge disse kravene i min omgangskrets) syns jeg dog er fullstendig legitimt. Da har den betjente kassen et poeng. Men bare for å kunstig holde folk i jobb? Nei, for meg blir det for dumt!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:16   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg elsker dem. Tror jeg har en indre kassadame i meg. For jeg synes det er forbausende moro.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:39   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Som regel ja. Er det ikke kø i vanlig kasse så går jeg dit.
Men den jeg handler desidert mest i har ikke selvbetjent kasse.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:48   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg elsker dem. Tror jeg har en indre kassadame i meg. For jeg synes det er forbausende moro.

Det har nok jeg og for jeg synes også det er litt gøy.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 21:54   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:07   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg foretrekker den på Obs, der jeg scanner varer underveis. Sånn der jeg må ta alt opp og scanne i kassa funker når jeg kjøper få ting og er en ulempe ved stor handle , da er betjent en fordel for der er under minste en plass varene ligger på så jeg får pakket dem igjen. Det er trangt og klønete i selvscanning når en har mange varer / flere poser

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:35   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

I min foretrukne butikk er det alltid to ansatte ved selvscannekassene, så hvis man får "rødt lys" pga man har kjøpt øl, eller vinner en tilfeldig kontroll, eller problem av noe slag, så er de der med én gang.
I motsetning til hos Coop, der man må vente både vinter og vår før det kommer en ansatt tøflende for å hjelpe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:36   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

Akkurat det jeg skulle svare!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:38   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

Skulle skrive akkurat dette.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:51   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg elskar selvbetjente kasser, da får jeg sortert, stable og ordnet i handleposene helt perfekt.

Jeg har ikke inntrykk av det er mindre antatte pga selvscanning, men mulig jeg tar feil.
Så synes jeg den der som vandrer i sosiale medier, den listen med “jeg nekter å bruke selvscannekasser” er typisk teit kjedemelding.
Verden går fremover, og med våre krav og vaner med økt tilgjengelighet og åpningstider tenker jeg det er en naturlig utvikling på også dette området.
Tidligere hentet vi cash, betalte regningerog kjøpte gavesjekker i banken, nå administrerer vi jo absolutt alt av banktjenester selv, så da blir jeg litt lattermild av at akkurat selvscanning skal være så voldsomt å være motstander av.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 22:55   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.728
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 23:09   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

Bortsett fra obs som har selv-skanning. Det tar hakket lengre tid gjennom butikken, men du verden så deilig det er å ha varene ferdig pakket i poser når jeg er gjennom kassa.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 23:39   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker bare selvbetjent kasse hvis jeg har få varer i kurven. Jeg velger det bare når det tar kortere tid enn betjent kasse. Jeg synes ikke det skal mange varene til før det tar for mye tid.

Dette. Med mange varer er det klart raskere at vi er to om å håndtere varestrømmen, og når jeg har lagt på alt kan jeg gjøre klar til å betale mens ekspditøren scanner. Noen ganger rekker jeg å ta opp en pose og begynne å pakke også.

At man investerer i selvbetjente kasser er naturligvis for å kutte personalkostnader, så det er ikke noen tvil for meg om at det har konsekvenser for behovet for arbeidskraft.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no