Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 09:35   #81
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Avocado er også en steinfrukt, men tilhører en annen familie, nemlig laurbærfamilien. Prunus-slekten, som omfatter plommer og mandler og slikt, hører til rosefamilien. (Jeg går ikke rundt og vet alt dette, altså, jeg har slått opp i leksikonet. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:35   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Var det jeg trodde ja. Jeg husker jeg tidligere aldri helt skjønte hvorfor det som regel stod "mandler eller nøtter" i oppskrifter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:49   #83
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Skilpadda - ikke ødelegg inntrykket jeg har av deg nå - klart du går rundt og vet dette.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:12   #84
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?


Hvor får jeg kjøpt ferdig kransekakemasse?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:13   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

I alle butikker, til og med Kiwi og Rema. Ligger ved mel, sukker, osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:14   #86
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvor får jeg kjøpt ferdig kransekakemasse?

De fleste kolonialforretninger har det, i samme typen "pølser" som man får kjøpt ferdig marsipan, og det ligger vanligvis i samme hylle - gjerne sammen med kakepynt og melis og slikt. Vår lokale Kiwi har det ikke, men ellers tror jeg jeg har sett det i alle butikker der jeg har sett etter det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 11:53   #87
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Avocado er også en steinfrukt, men tilhører en annen familie, nemlig laurbærfamilien. Prunus-slekten, som omfatter plommer og mandler og slikt, hører til rosefamilien. (Jeg går ikke rundt og vet alt dette, altså, jeg har slått opp i leksikonet. )

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt oss tro at du er allvitende.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 12:45   #88
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt oss tro at du er allvitende.

Kan jeg komme med et kompromiss, som er at jeg visste hvilken slekt mandler hører til (men at jeg likevel dobbeltsjekket før jeg postet), men ikke avocado?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:14   #89
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Botanisk sett er ikke mandler nøtter, nei. De er frøene av steinfrukter og tilhører samme slekt som fersken, plomme, aprikos og sånt. (Disse fruktene har alle en "mandel" inne i steinen.)

jeg tåler ikke plommer eller fersken heller så det er sikkert der mandelallergien min henger sammen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 20:23   #90
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.


Hvor får jeg kjøpt ferdig kransekakemasse?

Vi kjøper det hos bakern vår. Mulig ikke så billig da, men god.

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 20:52   #91
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kan jeg komme med et kompromiss, som er at jeg visste hvilken slekt mandler hører til (men at jeg likevel dobbeltsjekket før jeg postet), men ikke avocado?

Halvallvitende ... tja. Det er et kult ord i alle fall. Kanskje du kan være alvallvitende, aka LOTR-ekspert?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:13   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Dumt spørsmål, men ok. Når jeg bruker ferdig pølsekransekakemasse, skal jeg ta skjære den i skiver og steke, eller skal jeg rulle ut kuler som trykkes litt flate, eller hva?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:17   #93
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Jeg kjevlet den ut og stakk ut små rundinger. En såpebobleflaske ga perfekt konfektstørrelse.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:41   #94
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dumt spørsmål, men ok. Når jeg bruker ferdig pølsekransekakemasse, skal jeg ta skjære den i skiver og steke, eller skal jeg rulle ut kuler som trykkes litt flate, eller hva?

Jeg har gjort det på den måten før, men de blir egentlig i største laget da. Det fungerer helt fint, altså. I år skal jeg kjevle og stikke ut i stedet, tenkte jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:05   #95
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Jeg kjøpte noe som het luxuskaker på Ultra i går og det tålte jeg!
Det var kransekakebunn med sjokofyll med sjokolade på toppen. Må jo ligne veldig på SB!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:14   #96
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Da prøvde jeg også å bake dem for en gang skyld. Fløten kokte over selv om jeg stod ved siden av. Første brett med kransekake ble svarte, faktisk første gang jeg har fått svarte kaker.

Fikk nå bakt ut noen bunner til som ser fine ut. Lurer litt på hvor mange kaker det blir av denne oppskriften Skilpadda har lagt ut? Lagde like godt dobbel porsjon, kjekt når jeg først skulle kløne sånn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:21   #97
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har laget bunner som skal "kremes" i morgen. De stod inne i noen få minutter på 220 grader. Av en pakke Odense (1/2 kg, tror jeg), fikk jeg akkurat 40 små kaker. Et helt stappfullt stekebrett.

Jeg skal lage tjue med moren min sin krem og tjue med denne trøffelkremen dere snakker om.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:28   #98
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Ok, stemmer nok med 40 kaker, for de første 20 ble jo svarte.

Har 20 bunner nå og dobbel trøffelkrem, så da burde jeg kanskje kjøpe mer deig i morgen da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:03   #99
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg fikk smake meg mamma i går, muligens den dere kaller trøffel?
Mens den dei lager hos bakeren har en mer moccafromasje inni seg? Hvilken oppskrift er det?

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:26   #100
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Da er jeg klar for å prøve SKilpaddas oppskrift. Men jeg har et par spørsmål:
"Litt kokosfett", hvor mye vil det si? Og hvor mye sjokolade bør jeg smelte til dyppingen?
Og "piskes opp", hva vil det si? Blir det som å piske vanlig krem?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no