Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 20:28   #101
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Som å piske vanlig krem, ja, Kanina. Men den blir stivere, og fortere stiv, enn bare fløte. Jeg husker ikke hvor mye sjokolade som trengs, men "litt" kokosfett er vel bare en teskje eller to til en plate, kan jeg tenke meg? Ikke egentlig sikker der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:29   #102
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har kommet så langt at jeg skjønte jeg måtte piske det til krem ja. De har stått noen timer i fryseren, men da jeg skulle dyppe det i sjokolade, nei da ble det bare tull. Sjokoladen ble en stor tykk klump. Fikk dyppet 3 stykker på 100 g sjokolade.

Nå vet jeg hvorfor jeg ikke har laget dem før, de er noen herk å bake, men fader så gode da

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:33   #103
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Nei jeg eier ikke tålmodighet heller, skal jeg bake så skal det bli perfekt ved første forsøk.

Ser jo nå at det å bake alene med 3 unger i hus ikke er så lurt, da blir det fort til at man skumleser oppskrifter. I morgen er det ut å kjøpe ny sjokolade OG kokosfett.
Kakene står i fryseren og ser fine ut de, men de trenger sjokolade over seg. Ser også at jeg bakte de litt vel store. Jaja, øvelse gjør mester er det ikke noe i det. Skal bake flere til uka, for de er steingode. Ungene elsket dem.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:33   #104
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Sjokoladen har sikkert blitt for varm, Misteri. Da klumper den seg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:43   #105
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Som å piske vanlig krem, ja, Kanina. Men den blir stivere, og fortere stiv, enn bare fløte. Jeg husker ikke hvor mye sjokolade som trengs, men "litt" kokosfett er vel bare en teskje eller to til en plate, kan jeg tenke meg? Ikke egentlig sikker der.

Takk! Jeg må ha det inn med -eh- teskje!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:46   #106
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Takk! Jeg må ha det inn med -eh- teskje!

Litt godt å lese at det ikke bare er meg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:49   #107
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Hm... Tråden vokser - og da føler jeg for å ta et visst ansvar her i egenskap av å være trådstarter - jeg tester en i dag også for å se om de tåler å ligge enda et par dager i fryseren. ffervillig:

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:56   #108
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Og så et lite kransekake-spørsmål: jeg klarte selvfølgelig å ha i for mye eggehvite, selv om jeg var flink å spedde forsiktig , så den ble litt vel klissete. Fru Svigerkanin, som veiledet meg i prosessen, mente at den ville stivne mer til i morgen. Men hvis ikke, hva gjør jeg da? Kan man spe med litt mer melis? Eller bare satse på litt bløt deig?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:03   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dumt spørsmål, men ok. Når jeg bruker ferdig pølsekransekakemasse, skal jeg ta skjære den i skiver og steke, eller skal jeg rulle ut kuler som trykkes litt flate, eller hva?

Det går sikkert an å bruke den slik, men i de fleste oppskrifter jeg har sett skal massen rives og blandes med egg og litt sukker og så formes til bunner og stekes. Det går altså an å bruke den uten å gjøre dette, bare steke? Det blir jo myye enklere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:05   #110
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Den kan bare brukes som den er , Iset. Jeg kjevla den ut, da fikk jeg de litt tynnere og mindre enn da jeg bare skar den opp.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:37   #111
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Nevnte jeg at jeg laget begge variantene i morges? Det var lett å finne ut hvilken som var best.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:44   #112
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nevnte jeg at jeg laget begge variantene i morges? Det var lett å finne ut hvilken som var best.

Mammas?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:47   #113
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jepp. (Og det til tross for at jeg ikke er en veldig stor SB-fan i utgangspunktet.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:50   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Hvilken syns du var best, Hyacinth?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:58   #115
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Min mors. Men det er egentlig urettferdig å sammenligne. De er totalt forskjellige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:59   #116
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min mors. Men det er egentlig urettferdig å sammenligne. De er totalt forskjellige.

Ja, en er himmelsk og den andre er laga av smør.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 22:02   #117
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Ja, en er himmelsk og den andre er laga av smør.

Nei, motsatt, holdt jeg på å si.

Det er ikke mye smør i den varianten, da. Jeg brukte 100 gram smør, ja, det er jo en del, men det er jo også eggeplommer og andre ingredienser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:00   #118
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har en plan om langpanne-SB en kveld denne uka.
Ei venninne prøvde det og det funka superdupert!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:23   #119
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har en plan om langpanne-SB en kveld denne uka.
Ei venninne prøvde det og det funka superdupert!

Latmannsutgaven av SB, altså? :intrisert:

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:49   #120
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?




...nå er jeg spent på hvordan de smaker...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sarahbernard 002.jpg (188,5 KB, 48 visninger)
__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no