Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 21:54   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

12 år, må ta buss i nærområdet. Kan veien.
For mye på jobb, og for mange tannlegetimer........, er bare en vanlig kontroll.

Hva mener FP om det?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:00   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Kommer vel helt an på hvordan nærområdet er? Selve kontrollen er vel enkel. Hvor lang er bussturen og hvordan er trafikkbildet? Jeg tenker at det burde være mulig når man er 12.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:02   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Jeg vet jeg gjorde det i den alderen i alle fall. Kommer vel an på barnet tenker jeg?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:02   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Kort busstur, ungen har tatt bussen til sentrum (30 min før).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:04   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Høres uproblematisk ut.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:05   #6
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Mine barn har gått til reguleringstannlegen alene når de har vært 12 år gamle. Det er bussturen som avgjør, tenker jeg. Er barnet fortrolig med turen går nok tannlegebesøket greit!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:14   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Vår reggis ville kun ha foreldrene tilstede første konsultasjonen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:15   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Takk for innspill. Nå lander vi på at jeg henter han på skolen, men han går inn selv (og dermed stikker jeg tilbake på jobb). Og så tar han bussen hjem selv (det er han helt fortrolig med, og lærer seg veien til neste gang).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:17   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Det hendte et par ganger at det passet utrolig dårlig for begge foreldre å følge til reguleringstannlegen. Det var en omfattende prosess over flere år, og ganske hyppige timer. Sønnen min klarte det fint de få gangene han gikk alene, men jeg likte best å være med i tilfelle det var noe informasjon osv. Det var gangavstand fra skolen, så selve turen var ikke noe problem ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:18   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Min har gått alene siden hun var 12 år. Men hun har hatt 3 min å gå så det kan vel ikke sammenlignes Nå er hun heldigvis snart ferdig. Neste gang blir jeg med for da får hun beskjed om hun får den av samme dagen

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:53   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Helt uproblematisk om ungen selv synes det er greit.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:57   #12
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

"Vår" tannlege henvender seg konsekvent til pasienten, altså min datter, så sånn sett vlle jeg ikke vært i tvil så lenge barnet kommer seg dit greit selv
(Min datter kunne gått seg bort i egen stue, så den er litt verre..)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:58   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Min tolvåring gjør det. Hun blir kjørt inn av moren min, men går inn selv. Til sommeren er tanken at hun kan sykle. Tannlegen tar så klart kontakt med oss om det er noe spesielt. Å være borte fra jobb så ofte som dette krever er ikke så lett.

Å ta bussen til byen alene gjør hun støtt, så det ville jeg ikke hatt noe problem med om det hadde vært kjapt å komme fra skolen til tannlegen med buss.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 23:41   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Hadde ikke vært noe problem å sende 12-åringen alene, hvis hun kunne kommet seg frem og tilbake for egen maskin. Slik det er nå, følger vi henne til og fra, men sitter på venteværelset mens hun er inne og snakker aldri med tannlegen selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 23:48   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Jeg kan aldri huske at foreldrene mine fulgte meg til reguleringstannlegen! Kjør på sier jeg. :-D

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 02:25   #16
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Størsta var 12 da hun fikk regulering og får alltid time tidlig på dagen, så hun sitter på med faren til jobb (han jobber tvers over veien for tannlegen), og så tar hun buss tilbake til skolen. Hvis jeg har fri eller seinvakt så blir jeg med henne og kjører henne til skolen etterpå.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 03:33   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Vår 12 åring drar alene inn til Oslo, 40 minutter med buss, deretter trikk ett lite stykke, alene. Ikke noe problem. Vi tok turen noen ganger sammen først, men nå fikser hun det selv, når hun kun skal stramme.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:38   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Barnet er 11, og på første kontroll sitter hun på med meg til jobb (vi har booket morgentime) og tar bussen selv til skolen etterpå. Tanken er at hun skal dra på kontroller alene til vanlig etter det.

Hun har begynt å ta litt buss alene, og det er èn relativt kort busstur til skolen på en rute hun har tatt før, så det tenker jeg går strålende.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 20:48   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Jeg begynte hos reggis-tannlege da jeg var 6 år gammel (ferdig da jeg var 19!), og som seksåring tok jeg bussen alene til Stavanger sentrum, gikk til tannlegen og tok bussen hjem igjen. Haha. Hadde aldri latt mine unger gjøre det samme, men sånn var det på åttitallet, gitt.

Jeg ville sagt rundt 12 år ja. Min datter er 11 og hadde vegret seg bittelitt men det hadde nok gått greit, litt avhengig av situasjonen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 21:02   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når kan man sende barna alene på kontroll til reguleringstannlegen?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg begynte hos reggis-tannlege da jeg var 6 år gammel (ferdig da jeg var 19!), og som seksåring tok jeg bussen alene til Stavanger sentrum, gikk til tannlegen og tok bussen hjem igjen. Haha. Hadde aldri latt mine unger gjøre det samme, men sånn var det på åttitallet, gitt.

Jeg ville sagt rundt 12 år ja. Min datter er 11 og hadde vegret seg bittelitt men det hadde nok gått greit, litt avhengig av situasjonen.

Jeg var ikke så ung, men jeg dro alene med buss da jeg var 11-12, 9 mil en vei, så det var noen timer å vente på bussen hjem, det gikk jo ikke buss så veldig ofte.

Jeg ville ikke gjort det med mine unger om det skulle bli aktuelt. Men det HI beskriver syns jeg hører greit ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no