Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 14:05   #21
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg husker det veldig godt! Jeg jobbet i en fotobutikk, fikk være med på fremkalling av bilder og sortering til kundene. Fikk også stå en del i kassen. Er ikke akkurat så mange sånne butikker i dag.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:07   #22
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Åttende klasse, en uke i delikatesseavdelingen i en matbutikk. Ganske kjedelig og husker ikke så mye, men en episode har brent seg fast. Grethe Kausland kom opp til disken og begynte å fortelle meg hva hun skulle ha. Da kom sjefen sjøl stormende bort og nærmest dyttet meg vekk, dette skulle hun jammen ta selv. Jeg gikk litt forfjamset til siden, hvorpå Grethe K. sa at hun trodde at jeg fint klarte å ta hennes bestilling, og fortsatte å bestille av meg. Til pass for den teite delikatessesjefen.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:08   #23
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg var hos NRK og fikk være med og lage reportasje og overvære innspilling av nyhetssending. Kjempegøy!

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:09   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg var i NRK (ville helst til Freia, men fikk ikke plass der). Jeg fikk være med på nye ting hver dag, blant annet innspilling av Fysikk på roterommet, fjernsynsteaterets oppsetning av Tartuffe, og (aller størst for meg den gangen) Blikkboks. Det var utrolig spennende med alle kjendisene i messa og overalt.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:12   #25
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg var hos NRK og fikk være med og lage reportasje og overvære innspilling av nyhetssending. Kjempegøy!

Komisk, Cauchy, at vi postet på likt om NRK. Jeg hadde arbeidsuke i 1987 *knirk*.

Min lillebror søkte seg forresten til Burger King, og jublet da han fikk plass, men jobben var visst ikke like stas som han hadde forestilt seg, og han har ikke vært i fastfoodbransjen siden.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:14   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg skulle bli lærer, så jeg var i en 2. klasse på barneskolen. Fint opphold det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:15   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Vi hadde arbeidsuke på ungdomsskolen, og jeg jobbet på nevrofysiologisk lab på Rikshospitalet. Vasket elektrodepasta ut av håret til pasienter etter testing, fikk være med på et par undersøkelser, og hjalp til med arkivering. Det ble veldig spesielt av at tanta mi var innlagt på sengeposten og var til undersøkelser på laben akkurat da jeg jobbet der. Hun ble diagnostisert med MS.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:15   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg har forresten også hatt praksis hos TOBB (Trondheims svar på OBOS) da satt jeg en uke og printet ut lapper til generalforsamlinger og skrev vaskelister.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:17   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Ja, i et "oljeselskap". Jeg gjorde forefallende kontorarbeid, leverte ut "Visitor"-skilt og tok telefonen. Egentlig ganske kjedelige greier, men jeg husker det som spennende. Og det var veldig stas å spise i kantinen der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:18   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

I arbeidsuken i 8. klasse jobbet jeg en uke i et forsikringsselskap. Det er mulig jeg blander litt sammen med Operasjon Dagsverk-jobbene jeg hadde et par år senere, men jeg er ganske sikker på at arbeidsuken var i et forsikringsselskap og OD-jobbene i en bank. Begge deler fikk jeg i alle fall via bekjente av mine foreldre (naboer). Jeg husker det som en OK jobb og som om jeg ble ivaretatt og fikk mulighet til å gjøre noe ordentlig på kontoret.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:20   #31
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Hadde både arbeidsuke, og utplassering en dag i uken i 9 klasse.
Klarer ikke å huske hvor jeg var når, men jeg var på en klesbutikk og hotellkjøkken. Morsomste plassen var på hotellet, husker godt den tiden. ��

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:21   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Hos oss var de så ville og gale at vi både hadde arbeidsuke og en hel arbeidsdag - hver onsdag i hele 8. eller 9. klasse. Det høres jo egentlig helt underlig ut at de kunne kaste bort så mye skoletid, men det er slik jeg minnes det.

Arbeidsuka hadde jeg på Skjetten skole. Det var veldig gøy; jeg hadde alltid planer om å bli lærer. Onsdagene, derimot, tilbrakte jeg på Follestad klesbutikk i Lillestrøm. Jeg hadde hyggelige kollegaer, men det ble litt lange dager, da det knapt var en kunde i sikte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:22   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hadde både arbeidsuke, og utplassering en dag i uken i 9 klasse.

Du sier det, ja - da var det nok det vi hadde også. Helt galskap, egentlig!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 16-01-15 kl 14:36.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:23   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Vi hadde ikke arbeidsuke.

Jeg hadde arbeidspraksis som valgfag sisteåret på ungdomsskolen. Da jobbet jeg på en SFO noen timer hver tirsdag. Jeg likte ikke barn, så sånn sett var det nok det mest slitsomme faget jeg hadde i niende klasse.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:25   #35
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg var på Stavanger Lufthavn. Faren min jobbet der på den tiden og han ordnet det sånn at jeg fikk oppleve mye forskjellig.
Jeg var hos SAS, Braathen SAFE(?), meteorolog, teknikerne og så var på et av spisestedene en dag. Veldig artig.
Jeg fikk blant annet være med på en flytur til Kristiansand.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:25   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Æsj, ja.
Jeg jobbet i en kiosk. Broren min jobbet der året før og hadde det helt strålende som kunne spise så mye pølser og softis som han ville. Så da spurte jeg om jobb der året etter.
Makan til drittype. To av dagene var det en dame i kiosken sammen med meg som var hyggelig og viste meg ting ordentlig. Jeg fikk ikke spise av noenting og fikk heller ingenting da uken var slutt. Broren min fikk godteri.
Jeg husker ikke nå når jeg skjønte forskjellen men sjefen er homo.

Jeg merker det veldig nå igjen for sjefen min nå er,,,, ja... blæh.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:27   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg husker ikke nå når jeg skjønte forskjellen men sjefen er homo.

Hva har egentlig det med saken å gjøre..?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:27   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Æsj, ja.
Jeg jobbet i en kiosk. Broren min jobbet der året før og hadde det helt strålende som kunne spise så mye pølser og softis som han ville. Så da spurte jeg om jobb der året etter.
Makan til drittype. To av dagene var det en dame i kiosken sammen med meg som var hyggelig og viste meg ting ordentlig.
Jeg husker ikke nå når jeg skjønte forskjellen men sjefen er homo.

Jeg merker det veldig nå igjen for sjefen min nå er,,,, ja... blæh.

Nå skjønte jeg ingenting. "Sjefen er homo"? Hva var problemet med det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:28   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Nei, daså.
Jo, han var så hyggelig og hjelpsom når broren min jobbet der men mot meg var han svært lite hyggelig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:29   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

... og du merker det veldig igjen nå fordi sjefen din nå er homofil? Blæh?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no