Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-15, 14:36   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

joda, det er klart det koster. Vi er utrolig privilegerte som faktisk SLIPPER å betale skolepenger. Kjenner ei i USA hvor foreldrene solgte huset for at hun og søstra skulle få studere. Men å være dagelev i 2 måneder er vel ikke mer enn en vanlig språkreise (eller et halv år med langrennstrening, iflg VG... )

Jeg ville sjekket mulighetene ,ihvertfall. Det er jo en fin mulighet for en ungdomsskoleelev, og utbyttet språklig og faglig er vel mye bedre enn å være hjemme med mamma, som kanskje er alternativet??

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 14:36   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vet at en boarding schools i UK har spesielle tilbud for utenlandske korttidsopphold. Det er flere bekjente som har sendt 6. - 7. klassinger dit for et halvt semester eller lignende. Jeg kan tenke meg at det koster skjorta, da, men det er visstnok en opplevelse for livet.

Det hørtes interessant ut - har du noe mer konkret man kan sjekke ut via Google?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 14:48   #23
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Pensjonatskoler er virkelig ikke noe for hvermannses lommebok, altså. Nå kjenner jeg ikke Høst. Mulig hun er vel bemidlet, men læll.

Pensjonatskole er nok ikke aktuelt nei...En ting er prisen ( ), en annen ting er at vi jobber litt med å i hele tatt overtale henne til å være med...Nå er hun mer positiv enn for ett år siden, så det går seg vel til...

Ulempen er at pappaen hennes kjører litt hardt på "stakkars ham" som ikke får se henne på såååå lenge.... Jeg har gitt ham beskjed om at dette får han bare tåle, det er en kjempefin mulighet for henne til å lære språk m.m.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no