Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Billigst godteri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 17:14   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigst godteri?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Her er det 6,90 på lørdager og 9,90 resten av uka.

Ok, sånn er det ikke her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:59   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigst godteri?

Hvordan gikk bursdagen Tjorven?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 22:08   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigst godteri?

Godteriet falt i smak, i hvert fall.

Men om selve bursdagen må jeg si at jeg er litt sjokkert. Jeg trodde at 4.-klassinger skulle ha tilegnet seg litt normal oppførsel, men det gjelder virkelig ikke alle. Det var ekstremt høylydt til tider, og det er en del unger som overhodet ikke hører etter selv ved gjentatt tilbakemelding. Jeg tror ikke at vi kommer til å invitere hele klassen igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 22:13   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigst godteri?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Godteriet falt i smak, i hvert fall.

Men om selve bursdagen må jeg si at jeg er litt sjokkert. Jeg trodde at 4.-klassinger skulle ha tilegnet seg litt normal oppførsel, men det gjelder virkelig ikke alle. Det var ekstremt høylydt til tider, og det er en del unger som overhodet ikke hører etter selv ved gjentatt tilbakemelding. Jeg tror ikke at vi kommer til å invitere hele klassen igjen.

Vi hadde det litt slik i fjor, 3. klasse. Jeg var veldig sjokkert da over manglende respekt og oppførsel hos enkelte. Kan ikke si jeg gleder meg til det er vår tur om to uker.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 31-01-15 kl 23:20.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 23:25   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigst godteri?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Godteriet falt i smak, i hvert fall.

Men om selve bursdagen må jeg si at jeg er litt sjokkert. Jeg trodde at 4.-klassinger skulle ha tilegnet seg litt normal oppførsel, men det gjelder virkelig ikke alle. Det var ekstremt høylydt til tider, og det er en del unger som overhodet ikke hører etter selv ved gjentatt tilbakemelding. Jeg tror ikke at vi kommer til å invitere hele klassen igjen.

Min erfaring er at mange blir ekstremt gira i bursdager , selv de roligste barna og da orsvinner også normal oppførsel som de ellers ville hatt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 23:40   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigst godteri?

Bursdager har blitt bare verre og verre etter at de begynte på skolen, synes jeg, sånn bråkemessig. Jo eldre, jo verre - erfaring til 3. klasse så langt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 23:45   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigst godteri?

Min erfaring er at det der varierer veldig fra klasse til klasse. Noen klasser er veldig fine, andre vil man ikke ha innendørs.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 00:07   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigst godteri?

Det gikk veldig bra med samme klasse i fjor, men da var det litt færre som kunne komme. Og i år kom også de som har litt høyere aktivitetsnivå enn normalen. Og når vi har en full klasse inne i en liten sentrumsleilighet, så funker det ikke så bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 09:31   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigst godteri?

Jeg må si jeg gleder meg til 5. klasse når vi står mer fritt til hvordan vi skal gjøre det. Da bytter de skole her og får nye klasser (trinnet blir enda større, en klasse til) slik at da forventer ingen at man inviterer alle jentene. Da ser jeg for meg at vi inviterer kun de nærmeste vennene og gjør noe hyggelig.

Men, jeg er like overrasket som deg, Tjorven, for når de går i 4. klasse er de, i mine øyne, ganske store.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 01-02-15 kl 09:52.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 10:05   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigst godteri?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Godteriet falt i smak, i hvert fall.

Men om selve bursdagen må jeg si at jeg er litt sjokkert. Jeg trodde at 4.-klassinger skulle ha tilegnet seg litt normal oppførsel, men det gjelder virkelig ikke alle. Det var ekstremt høylydt til tider, og det er en del unger som overhodet ikke hører etter selv ved gjentatt tilbakemelding. Jeg tror ikke at vi kommer til å invitere hele klassen igjen.

Jeg er dessverre ikke sjokkert. Vi hadde det sånn gjennom hele barneskolen med jentegruppa i klassen - og det endte med at Frøkna valgte bort selskap til fordel for å gjøre "noe annet" med de nærmeste venninnene (dra og ri, gå på kino) de siste tre årene av barneskolen. Hun orket verken styret med å ha alle jentene i bursdag eller styret ved å ha selskap for noen få, så vi gikk for en løsning der hun egentlig ikke feiret bursdagen offisielt.

Guttebursdagene i samme klasse var alltid rolige og koselige, men hvis hele klassen var samlet ble guttene like spinnville som jentene.

Ingen ting av dette endret seg etter hvert som ungene ble eldre, dessverre. De ble bare ville og ustyrlige på en ny måte.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 10:25   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigst godteri?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Min erfaring er at det der varierer veldig fra klasse til klasse. Noen klasser er veldig fine, andre vil man ikke ha innendørs.

Det gjør det nok, podens klasse består av mange aktive barn og det medfører mye bråk i bursdag.
Nabobarnets klasse er stille og rolig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 12:27   #32
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigst godteri?

Dette varierer nok stort, ja. Mine tvillinger hadde nylig selskap for 14 jenter i 4. klasse og det var en flott opplevelse. Det handler kanskje litt om regi også og naturligvis også om plass og aktiviseringsmuligheter. Jeg hører at andre foreldre i den samme elevgruppa har hatt ville bursdager, men det har vært av typen innendørs med masse kaker og godteri og fri utfoldelse. Jeg har nokså hard kontroll på hvor i huset de får lov til å være og hva de skal gjøre. Nå sist spiste de pizza og danset i et begrenset området av huset (kjelleren) den første timen og deretter ble ALLE sendt ut for å ake på anvist sted. Det var supervellykket og både bursdagsbarn og gjester var strålende fornøyde. De få som giret seg litt opp, ble roet fort ned før det eskalerte. Jeg kjenner alle ungene godt og vet hvem som må passes litt ekstra på og det hjelper kanskje også. Ellers funker det veldig mye bedre blant disse ungene med mat i steden for kaker og godteri. De fikk pizza når de kom, eplejuice eller brus (i begrensede mengder) og en liten pose med godteri utendørs en halvtime før de ble hentet. Da holder lyd- og aktivitetsnivå seg på et akseptabelt nivå. Vi feiret i 2 timer en fredag ettermiddag (fra halv seks til halv åtte). Aking utendørs med fakler som lyste opp akebakken var iallefall en suksess, men jeg skjønner jo at ikke alle har slike muligheter. Jeg tror ikke jeg hadde maktet tanken på 12-14 unger i denne alderen på et lite begrenset område innendørs.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 14:53   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigst godteri?

Her blir det gymsalen på skolen med hobbyaktiviteter og kanskje avslutte med kanonballkamp om vi rekker det. De må holdes i tøyler så ting ikke sklir ut. Dropper godteri, men setter chips på bordene og bestiller pizza. Muffins og brus, men ikke enorme mengder.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 19:08   #34
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigst godteri?

Hos oss ble det gradvis bedre fra fjerde klasse av, femte klasse gikk helt fint. Deretter var det slutt på de store festene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no