Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 20:50   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg syns det er en strålende ide!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:04   #82
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

For en god ide, i barnehagen der poden gikk før så gjorde de det i mnage år, men så kom det ny ped.leder på avdelingen å han så tydeligvis ikke vitsen med det. Vi fikk ikke et eneste bilde fra det året på storebarnsavdeligen, noe jeg synes var fryktelig trist.
Der jeg jobbet laget vi perm hvor vi hadde masse bilder i.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:44   #83
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg kjenner jeg er mest skeptisk til tidsbruken. Det tar mye tid å lage sånne videoer og organisere bilder, skrive ut til permer etc. Jeg bruker ikke ubundentida mi på sånt så dermed tar det tid på avdelingen og det er veldig mye som jeg kanskje syns er mer verdifullt pedagogisk sett enn å lage en individuell minnevideo til hvert enkelt barn.

For de som får det til så er det flott altså, men jeg kjenner jeg er glad for at de ikke prioriterer dette så hardt på mellomste sin avdeling. Hos oss har vi en hjemmeside og der legges det ut bilder innimellom (kreves passord). Det er veldig greit og tar mye mindre tid for personalet å gjennomføre.

Hos oss tar vi skrekkelig mange bilder. Noen brukes i månedsposter, noen på hjemmesiden og noen på skjerm i garderoben. Vi sorterer de først i månedsmapper. Deretter tar man en runde når man skriver månedspost og sorterer bilder i mapper på barna. Og så til slutt overføres barnets mappe på en minnepenn. Noen av de beste blinkskuddene printes og lages perm av. Det tar ikke så mye tid om man er strukturert og tar det jevnlig, faktisk. Jeg synes det er viktig dokumentasjon og vi bruker bl.a. litt tid på det i sovetid eller innimellom når det er rom for det. Jeg ser hvor mye det betyr for barna (som får permen høytidelig overlevert på avslutningen) og ikke minst for foreldrene, så jeg synes det er en hyggelig og god ting å prioritere litt tid på.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:44   #84
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg setter også pris på bilder fra barnehage/skole. Det er jo en stor del av livet deres, som vi ikke får fått del i (i noen stor grad i hvert fall). Morsomt å se hvordan de har det. Musikk eller ei hadde ikke brydd meg. Bildene er viktigst.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:55   #85
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hos oss tar vi skrekkelig mange bilder. Noen brukes i månedsposter, noen på hjemmesiden og noen på skjerm i garderoben. Vi sorterer de først i månedsmapper. Deretter tar man en runde når man skriver månedspost og sorterer bilder i mapper på barna. Og så til slutt overføres barnets mappe på en minnepenn. Noen av de beste blinkskuddene printes og lages perm av. Det tar ikke så mye tid om man er strukturert og tar det jevnlig, faktisk. Jeg synes det er viktig dokumentasjon og vi bruker bl.a. litt tid på det i sovetid eller innimellom når det er rom for det. Jeg ser hvor mye det betyr for barna (som får permen høytidelig overlevert på avslutningen) og ikke minst for foreldrene, så jeg synes det er en hyggelig og god ting å prioritere litt tid på.

Ja, jeg bruker også mye tid på å lage pedagogisk dokumentasjon, både til å henge opp på avdelingene og til legge inn i månedsbrevene. Barna får også perm med bilder og tegninger de har laget når de slutter. Alle barna har en boks i barnehagen hvor vi samler bilder, tegninger etc som vi lager til en bok når de slutter. Klart det er viktig å bruke tid på sånt, men jeg mener det er viktig å balansere hvor mye tid man bruker på sånt når det er hektisk og det er det alltid. Pedagogisk dokumentasjon bruker jeg som oftest ubundentida mi på å ordne, men minnebøker og sånt lages i arbeidstida. Jeg ville brukt uhorvelig mye tid å på å lage en individuell video til 18 barn så det er ikke noe jeg prioriterer, men vi har laget video av bilder til foreldremøte og det ble veldig vellykket.

Jeg synes det er forskjell på å legge bildene inn på en minnevideo med musikk til enn og legge de inn på en minnepenn og gi til foreldrene altså. Det er kanskje noe jeg kan vurdere.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:59   #86
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, jeg bruker også mye tid på å lage pedagogisk dokumentasjon, både til å henge opp på avdelingene og til legge inn i månedsbrevene. Barna får også perm med bilder og tegninger de har laget når de slutter. Alle barna har en boks i barnehagen hvor vi samler bilder, tegninger etc som vi lager til en bok når de slutter. Klart det er viktig å bruke tid på sånt, men jeg mener det er viktig å balansere hvor mye tid man bruker på sånt når det er hektisk og det er det alltid. Pedagogisk dokumentasjon bruker jeg som oftest ubundentida mi på å ordne, men minnebøker og sånt lages i arbeidstida. Jeg ville brukt uhorvelig mye tid å på å lage en individuell video til 18 barn så det er ikke noe jeg prioriterer, men vi har laget video av bilder til foreldremøte og det ble veldig vellykket.

Jeg synes det er forskjell på å legge bildene inn på en minnevideo med musikk til enn og legge de inn på en minnepenn og gi til foreldrene altså. Det er kanskje noe jeg kan vurdere.

For en som har laget sånne filmer noen ganger så tar ikke det voldsomt med tid altså.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 22:13   #87
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

For en som har laget sånne filmer noen ganger så tar ikke det voldsomt med tid altså.

Godt mulig. Jeg har bare laget et par tre ganger og syns det er en del arbeid, men det kommer kanskje an på hvilket program man velger. Jeg har brukt windows movie maker og der må man velge hvordan bildene skal slide inn, legge på tekst og rekkefølge. Dessuten må man sortere bilder av barna og det er kanskje det som tar lengst tid. Hos oss skal alle bildene ligge på det virtuelle fellesområdet til barnehagen og da må jeg sitte på datamaskinen på avdelingen og sortere bilder siden vi ikke har et arbeidsrom. Det er det ikke rom for å gjøre i arbeidstida hos oss. Vi organiserer bildene etter måned og det holder egentlig i massevis. Data tar mye tid. Vi legger ut bilder på hjemmesiden vår og foreldre kan logge inn med passord og se på dem der.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 22:39   #88
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg setter også pris på bilder fra barnehage/skole. Det er jo en stor del av livet deres, som vi ikke får fått del i (i noen stor grad i hvert fall). Morsomt å se hvordan de har det. Musikk eller ei hadde ikke brydd meg. Bildene er viktigst.

Veldig enig! Og for en utrolig hyggelig gest av deg. Jeg ville satt utrolig stor pris på å få noe slikt fra mine barns hverdag.

Vi har alltid måtte signere papirer på hvorvidt ungene skal fotograferes eller ikke og hva de evt. kan brukes til.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:07   #89
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg lager også cd'er(uten musikk) til barna i vår barnehage.
Alle barna i barnehagen har hver sin mappe som vi jevnlig fyller med bilder,
derfor tar det ikke lang tid å lage cd.
Man bruker selvfølgelig litt tid når man tømmer kameraet, men det er veldig praktisk med denne ordningen.
I vår barnehage må også foreldrene signere på et skriv om de godtar at det blir tatt bilder av barnet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 21:23   #90
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Det er da ingen som sier imot meg? En del folk skriver bare en hel masse svada uten å faktisk svare det HI spør om, hvorfor da gidde å svare i det hele tatt?

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Topicet er et relativt straight forward spørsmål da, da er det vel svar på det spørsmålet man ønsker at folk skal svare?

Det er en av de tingene som definerer FP, på godt og vondt. Folk svarer på det de har lyst til og på den delen av et innlegg som engasjerer dem, ikke nødvendigvis på det hovedinnlegger ønsker at det skal svares på. Av og til medfører det at tråder blir ganske kjipe, men langt oftere fører det til elleville avsporinger og/eller supre diskusjoner.

Det er en av de tingene man bare må leve med hvis man skal bruke FP, for det er en så grunnleggende mekanisme i forumet, at det får man ganske sikkert ikke gjort noe med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 22:06   #91
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Veldig enig! Og for en utrolig hyggelig gest av deg. Jeg ville satt utrolig stor pris på å få noe slikt fra mine barns hverdag.

Takk
Tidsmessig tar det ikke allverdens tid heller, så lenge bildene settes i system underveis

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:14   #92
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Fordi det er et diskusjonsforum.
Og da diskuterer man, og det kan innimellom være off topic, sånn er det bare. Tåler du ikke det, burde du kanskje finne ett annet forum som KUN holder seg til å være kose mose og svare det HI ønsker de skal svare.


Herlighet dette svaret passet overhodet ikle. Det er et enkelt spørsmål han spør..det er liksom ikke så mye åpent for diskusjon..

Gad, jeg blir skikkelig oppgitt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:47   #93
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Herlighet dette svaret passet overhodet ikle. Det er et enkelt spørsmål han spør..det er liksom ikke så mye åpent for diskusjon..

Gad, jeg blir skikkelig oppgitt.

Du har vel vært på FP lengre enn meg, så da vet du vel at tråde kan skifte litt tema? Og endre litt utifra det det spør om?

Ingen vits og hverken gade eller bli så oppgitt. Ser ikke problemet med at folk informerer om at de ikke hadde ønsket musikk og at han ikke nødvendigvis har lov til og bruke musikken han har på cdn. Det er da ikke noe utenfor tema det spør du meg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:59   #94
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Alle som jobber i barnehage har dette med bilder og godkjenning inne, vil jeg tro. Vi lager også slik CD, og det er visst noe discomusikk av barnesanger med på bildene - jeg har ikke sett eller laget disse CD-ene selv. Jeg er ikke så begeistret for den type musikk, but then again - jeg kan ikke lage slike CD-er selv.

Jeg tror barnesangdiscoen heter Lollipops.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no