Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

God koffeinfri pose-te?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 02:08   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God koffeinfri pose-te?

Posete? Pose-te? Ble usikker nå. Jeg føler at det ikke skal være bindestrek, jeg er faktisk egentlig ganske sikker på det, men det så så rart ut, så jeg ble i tvil og tok den med. Det er nok feil.

Men ihvertfall. Jeg skulle til å spørre "Finnes det?" Men det regner jeg jo med at det gjør, så spør jeg heller: Hva er din favoritt pose-te uten koffein?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 02:15   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Vi har funnet noen favoritter på Vita. Det er te fra London fruit & herb company. Kjøper stort sett blåbær, bringebær og jordbær. Nydelige, og de smaker faktisk det de skal smake.

Har også kjøpt og fått endel te i løs vekt fra både Kremmerhuset og Søstrene grene, men her er jeg usikker på om de er koffeinfri.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 02:19   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har funnet noen favoritter på Vita. Det er te fra London fruit & herb company. Kjøper stort sett blåbær, bringebær og jordbær. Nydelige, og de smaker faktisk det de skal smake.

Har også kjøpt og fått endel te i løs vekt fra både Kremmerhuset og Søstrene grene, men her er jeg usikker på om de er koffeinfri.

Åh! London fruit & herb company hadde jeg glemt. De har jo en helt fantastisk sitronte.
Te i løsvekt har jeg endel av, men av og til så er det så mye enklere å bare røske ut en pose av skapet, dyppe den i koppen og ferdig!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 02:33   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Pose-te med bindestrek hjelper i hvert fall om sammenhengen ikke gjør betydningen innlysende. De kunne jo for eksempel vært noe annet posete, som en løssittende bukse. Det vanligste er likevel å si tepose, men da må man gjerne skrive setningen om. Vi skriver utrolig dustete etter internett tok over

Når det er snakk om ekte te (camellia sinesis) er det nesten ikke koffeinfri å få tak i. Jeg har av og til komt over Typhoo merket "decaf", den er ganske god, en stor pakke med runde teposer uten tråd. Der er også instant å få tak på men man må på leterunde i butikker med godt utvalg og det er lenge siden jeg har gjort det. Det er heller ikke dumt å bestille via internet, men jeg kan heller ikke der dessverre ikke anbefale noe bestemt. Ellers er alle andre varianter av frukt og urtete koffenifri så lenge det ikke er ordentlig teblader i den, inkludert rooibos-te.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 02:44   #5
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Pose-te med bindestrek hjelper i hvert fall om sammenhengen ikke gjør det innlysende. De kunne jo for eksempel vært noe annet posete, som en løssittende bukse. Det vanligste er likevel å si tepose, men da må man gjerne skrive setningen om. Vi skriver utrolig dustete etter internett tok over

Hehe, jeg tenkte på å skrive om setningen, men det er sent på kvelden og jeg kom ikke på noe annet enn "God koffeinfri te i te-poser", og det syntes jeg enda mer klønete. Hva annet skulle man hatt i te-poser enn te, liksom?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Når det er snakk om ekte te (camellia sinesis) er det nesten ikke koffeinfri å få tak i. Jeg har av og til komt over Typhoo merket "decaf", den er ganske god, en stor pakke med runde teposer uten tråd. Der er også instant å få tak på men man må på leterunde i butikker med godt utvalg og det er lenge siden jeg har gjort det. Det er heller ikke dumt å bestille via internet, men jeg kan heller ikke der dessverre ikke anbefale noe bestemt. Ellers er alle andre varianter av frukt og urtete koffenifri så lenge det ikke er ordentlig teblader i den, inkludert rooibos-te.

Jeg tenker, i denne sammenhengen, te i ordets mest utstrakte betydning, ikke nødvendigvis sort te.

Og for et deilig informativt og på nippet til belærende innlegg. Det er nesten så jeg får lyst til å be noen om å flytte tråden inn i Flisespikkerforumet. Og jeg er en flisespikker selv, altså, så jeg mener på ingen måte å si mellom linjene at jeg er fornærmet eller noe!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 05:27   #6
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

for et deilig informativt og på nippet til belærende innlegg. Det er nesten så jeg får lyst til å be noen om å flytte tråden inn i Flisespikkerforumet. Og jeg er en flisespikker selv, altså, så jeg mener på ingen måte å si mellom linjene at jeg er fornærmet eller noe!

Ja, jeg blir lett litt masete når jeg skriver, men det er fordi jeg prøver å få med så mye info som nødvendig og ikke bli misforstått Verst er det når jeg poster uten å lese igjennom, veldig tungvinte setinger...

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 06:21   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har funnet noen favoritter på Vita. Det er te fra London fruit & herb company. Kjøper stort sett blåbær, bringebær og jordbær. Nydelige, og de smaker faktisk det de skal smake.

De er fantastisk gode! Bringebær og jordbær er mine favoritter, med fersken hakk ihjel (i hjel?). Får man kjøpt dem med en og en smak? Mannen har kjøpt til oss via jobb, og da får vi bare en svær pakke med alle smakene. Nå er jeg tom for de jeg liker, og har en haug med blåbær og solbær som jeg ikke kommer til å bruke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 08:05   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Jeg elsker Pukka! Masse gode smaker som også skal være helsebringende.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 08:10   #9
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

De er fantastisk gode! Bringebær og jordbær er mine favoritter, med fersken hakk ihjel (i hjel?). Får man kjøpt dem med en og en smak? Mannen har kjøpt til oss via jobb, og da får vi bare en svær pakke med alle smakene. Nå er jeg tom for de jeg liker, og har en haug med blåbær og solbær som jeg ikke kommer til å bruke.

Ja de finnes i en og en smak. Jeg kjøper på helsekosrbutikk. Eple og kanel er absolutt favoritt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 13:28   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Jeg har falt helt for teposer fra Republic of Tea. (Det er Acsas skyld, jeg fikk dem hos henne i hippieland). Såvidt jeg kan skjønne, sender de til Norge, men jeg har ikke prøvd å få dem sendt hit ennå. Mango og chili, solbær og kardemomme...

Ellers er det andre gode å få tak i på helsekostbutikkene, for eksempel Celestial Seasonings.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 13:29   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

De er fantastisk gode! Bringebær og jordbær er mine favoritter, med fersken hakk ihjel (i hjel?).

I hel (eller hæl). Du skal da ikke dele opp den stakkars ferskenen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 14:59   #12
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Roiboos er veldig godt med melk og sukker. Drikker det nesten hver dag. Ellers liker jeg veldig godt Yogi te og Celestial Seasonings. De fåes kjøpt i helskostbutikker tror jeg.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:04   #13
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har falt helt for teposer fra Republic of Tea. (Det er Acsas skyld, jeg fikk dem hos henne i hippieland). Såvidt jeg kan skjønne, sender de til Norge, men jeg har ikke prøvd å få dem sendt hit ennå. Mango og chili, solbær og kardemomme...

Ellers er det andre gode å få tak i på helsekostbutikkene, for eksempel Celestial Seasonings.

Celestial Seasonings har mange gode, og noen som egentlig er mer morsomme enn gode. Candy Cane Lane, for eksempel. Ikke helt halvgal, da.
Safari Spice Rooibos'en deres er veldig god.

Mango og chili hørtes helt fantastisk ut!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:06   #14
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Er Rooibos alltid koffeinfritt?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:11   #15
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Er Rooibos alltid koffeinfritt?

Ja, med mindre den er blandet med svart te så klart.
Roiboos

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:22   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Jeg kjøper på helsekost. Peppermynte, kamille, blandingsteer og diverse.
Jeg handler stort sett på Reindyrka i Bergen og fra Helios sitt eget merke, samt at jeg liker Hampstead London.

Jeg liker ikke grønn te noe særlig, ei heller hvit te eller Roibos, bare urte- og infusion-teer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:28   #17
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Pukka er min favoritt. Jeg bestiller fra www.pukkaherbs.com, får 6-12 pakker te for rett under 200-lappen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:12   #18
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Jeg synes Green Tea Indonesian fra Lipton er god og så finnes det en med mandarin og appelsin som også er god. Og så er det teene fra Pukka, da.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 22:01   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Eg skulle eigentleg bare inn for å sjekke om det var her den morsomme tråden var blitt av. Men så tenkte eg eg kunne anbefale Pukka.

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Pukka er min favoritt. Jeg bestiller fra www.pukkaherbs.com, får 6-12 pakker te for rett under 200-lappen.

Oi! Då ska leg slutte å kjøpe dei til 59 kroner pakken på Jordbærpikene.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 22:04   #20
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God koffeinfri pose-te?

Både Pukka, Celestial (fås bl.a. hos Søstrene Grene) og Yogi Tea (helsekost, og jeg tror Meny kanskje har det?) har en del gode teer.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no