Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytte brilleglass eller nye briller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 13:22   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Bytte brilleglass eller nye briller?

Det er ca 1,5 år siden jeg begynte med briller og synes nå at glassene er ganske ripete. Kan man bytte bare glassene eller kjøper man nye briller? Jeg antar man kan gjøre begge deler altså, men det vil trolig være en viss prisforskjell? Eller?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 20:21   #2
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 356
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Helt klart billigst å bytte bare glassene. Innfatningen koster jo fort litt ekstra ved siden av. Kommer an på hvor fornøyd du er med innfatningen tenker jeg.
Jeg bytter mine briller annethvert år, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig. Bare forfengelig og litt new and fresh.

Mine glass blir forøvrig lite ripete. Men kan jo være forskjellig type kanskje.....

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 20:58   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Eg vurderer å bare bytte glassa i ei åtte år gammal innfatning. Eg finn ingen briller eg liker like godt eller kler like godt som desse gamle.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 22:44   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Tenker det blir bare bytte av glassene da, men må undersøke hvor lang tid det tar. Da jeg bestilte brillene tok det vel ca 3 uker før jeg fikk de. Nå er jeg blitt så vandt til å bruke de at jeg ikke greier en dag uten de så om det tar like lang tid denne gangen så blir jeg vel bare nødt til å bestille med ny innfatning.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 22:56   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Glassene bestilles og så får du beskjed når de kommer. Om du da stikker innom optikeren, setter de inn glassene samme dag.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:52   #6
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Pleier være tilbud på komplett brille på denne tiden.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:55   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Jeg har stadig planer om å bytte glass, men ender med ny innfatning. Jeg har gått fra å hate de fordømrade brillene, til å bli en brilleshopper. De har jo ofte gode tilbud på f.eks. Specsavers.

Men ja, det går an å bare bytte glassene. Jeg har et par gamle briller jeg tenkte å gjøre det med, fordi jeg liker innfatningen så godt. Har bare ikke kommet så langt enda.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 18:30   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Glassene bestilles og så får du beskjed når de kommer. Om du da stikker innom optikeren, setter de inn glassene samme dag.

Aha, sånn å forstå. Det er jaggu ikke dumt, nei.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 23:09   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Aha, sånn å forstå. Det er jaggu ikke dumt, nei.

Jeg har jobbet i en optikerforretning i mange år tidligere, mens jeg studerte, og det fungerte i alle fall slik der.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 23:22   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Funker ikke slik hos Specsavers - de må sende innfatningen inn, siden konseptet deres går på ferdig brille fra et eller annet sted (England?). Men andre optikere sliper glass i butikken og ordner det mens du venter (etter at de har bestilt inn den typen glass du trenger).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 23:49   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Hvis man kun bestiller glass får du beskjed om når glassene har kommet og så må du bestille time for å få satt inn glassene i innfatningen. Det er som regel gjort på en 20-30 min.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:50   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Da skal jeg sannelig få sjekket pris på nye glass om Brilleland bare kan bestille de separat og sette de inn for meg når de kommer.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:58   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Husk å sjekke opp mot tilbud på komplett brille andre steder også, da.

Specsavers har vel typisk hatt fra 795,- (I praksis er det vel ofte litt mer, pga. antiripe og alt det der ekstra-stæsjet som man nesten må ha.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:02   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Jepp, som Ru sier.
Nye (progressive) glass til eksisterende innfatning kostet rundt treogethalvt på Specsavers. Jeg kjøpte komplett brille til totusento for et år siden. Det var innfatning til 795 da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:18   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte brilleglass eller nye briller?

Lurt, det skal jeg gjøre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no