Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du tastaturkommandoer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-15, 15:34   #81
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ikke hos oss, der er det K. W virker ikke.

Engelsk/norsk 2010/2013-forskjellene, igjen, antar jeg.

(Sattans dritt at de ikke kunne ha samme fra begynnelsen av?!)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 19:01   #82
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Hurtigtaster for tekstredigering (Word, Excel etc.)
• Ctrl+C - kopier
• Ctrl+X - klipp ut
• Ctrl+V - lim inn
• Ctrl+Z - angre
• DEL - slett
• Ctrl+A - merk alle
• Ctrl+S - lagre
• Shift+ piltast - markere tekst (når du står i et dokument)
• Ctrl+K - endre markert tekst til kursiv
• Ctrl+F - endre markert tekst til fet
• Ctrl+U - endre markert tekst til understreket
• Alt - aktiver menylinjen i det aktive programmet, gjenta for å deaktivere
• Pil høyre - åpne den neste menyen til høyre, eller åpne en undermeny
• Pil venstre - åpne den neste menyen til venstre, eller lukk en undermeny
• Alt+understreket bokstav i et menynavn - vis den tilhørende menyen, f.eks. Alt+R for Rediger

Mange fine her. Vil legge til ctrl+pil i word for å flytte markøren bort et helt ord (fungerer også andre steder du skriver, f.eks FP.) Og dermed ctrl+shift+pil for å markere hele ord. (Hvis en synes det er kjedelig å vente på at piltasten skal flytte seg et og et hakk.)
Bruker også ctrl+end for å komme til slutten av dokument, eller ctrl+home for å komme til starten. Og ctrl+enter for sideskift, en skal ALDRI trykke mange ganger på enter for å plutselig hoppe over til neste side. Som en oppdager ved å trykke ctrl+shift+8, når en viser alt.

Men jeg ønsker fortsatt å vite hva som er den nye hurtigtasten for formelvisning i Excel!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 19:48   #83
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Alle disse tastekommandoene dere ramser opp er jeg sikker på er fullstendig gresk for folkene jeg tenkte på da jeg startet tråden.


Sist redigert av -ea- : 04-03-15 kl 20:19.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 19:51   #84
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

ctrl+shift+0 (eller egentlig ctrl+= da) bruker jeg også mye - sett inn formel i word.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 08:19   #85
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men jeg ønsker fortsatt å vite hva som er den nye hurtigtasten for formelvisning i Excel!


Excel selv svarer, men det er pussig at CTRL+J mangler i oversikten. Kanskje du skal melde bug?

"Vise og skrive ut formler


Formelresultatene vises i regnearkcellene, mens formlene bare er synlige på formellinjen. De kommer ikke med på utskriften. Når du viser formler i celler, blir det lettere å finne celler som inneholder formler eller å finne feil.

Med en rask tastekombinasjon kan du vise formler i stedet for formelresultater i et regneark.

Synlige formler i et Excel-regneark

Hvis du vil vise formler i alle celler, trykker du CTRL+J. Når formlene er synlige, kan du skrive ut regnearket på vanlig måte.

Hvis du vil vise formelresultater i alle celler igjen, trykker du CTRL+J på nytt.

Tips! Du kan også vise og skjule formler ved å gå til fanen Formler, og deretter klikke Vis formler. Når du vil bytte tilbake til standardvisningen, klikker du knappen igjen.



Gjelder for: Excel 2013"

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 05-03-15 kl 08:38.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 09:16   #86
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Bruker massevis hele tiden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 10:22   #87
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

De jeg bruker aller mest er for øvrig følgende (fagsystemspesifikke):
F5, F7, F11, Ctrl + O, Ctrl+ L og Ctrl + i.


(Det burde vært skuddpremie på utviklere som finner på å bruke f.eks. F5 til annet enn å oppdatere siden og den slags. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 11:28   #88
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Melder meg som en musemisbruker!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 16:37   #89
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jammen, jammen, CTRL+J fungerer ikke! Har excel 2013 på norsk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 23:24   #90
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

De jeg bruker aller mest er for øvrig følgende (fagsystemspesifikke):
F5, F7, F11, Ctrl + O, Ctrl+ L og Ctrl + i.


(Det burde vært skuddpremie på utviklere som finner på å bruke f.eks. F5 til annet enn å oppdatere siden og den slags. )

F7=Henvisningsbildet?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 23:26   #91
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


(Det burde vært skuddpremie på utviklere som finner på å bruke f.eks. F5 til annet enn å oppdatere siden og den slags. )

"Alt blir bedre i Arena..." Det Evige Svar

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 23:28   #92
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg vet knapt hva det er, så jeg tror mitt svar må bli "nei".

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 23:58   #93
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Ikke veldig ivrig, men bruker for å kopiere, lime inn og de der. Jeg har hatt Mac i snart fire år hjemme, mens PC på jobb, og jeg blir ikke helt fortrolig med Macen. Jeg er ikke god på å svitsje mellom de. Jeg elsker Macene mine, men det er endel jeg synes er mye greier på PC. Blander også tastaturkommandoene mellom MAc og PC.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:54   #94
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Ja, bruker det masse! Men noe mindre nå enn før, det varierer litt. Ser at jeg har stort forbedringspotensiale på å bruk Win-tasten mer utover å gå inn i startmenyen.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men jeg ønsker fortsatt å vite hva som er den nye hurtigtasten for formelvisning i Excel!

I Excel 2010 i engelsk utgave er det iallefall Ctrl+`, mao. må man trykke Ctrl+Shift+\ på norsk tastatur. Mulig det er endret i nyere utgaver?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 21:36   #95
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

- Win+P en del i forbindelse ved bruk av projektor og to skjermer på jobb.
- Win+X gir en del kjekke systemvalg (Win8)
- Win+R + f.eks. www.vg.no for å raskt åpne nettadresser (den har også autocomplete for adresser man har brukt tidligere)
- Win+Piltaster / Win+Shift+Piltaster - flytte på vinduer på skjermen eller til annen skjerm.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-15, 11:34   #96
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg kan langt fra alle hurtigtastene som finnes, men nå vet jeg i hvertfall hvor jeg skal lete når det er noe jeg vil få til. Takker og bukker for finfin tråd.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no