Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 23:07   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?

Jeg ser i mange av de andre trådene her at så mange husker veldig detaljert om bøker og filmer de har lest og sett for lenge siden. Er det vanlig? Og ikke bare huske om man liker en bok eller ikke, men å klare å plassere den på en gitt plass på topp 10-lista, feks, eller å kunne gjengi handlingen og følelsene i boka etter måneder og år.

Jeg koser meg med bøker og filmer der og da, men de er fort glemt. Når jeg hører en bok jeg har lest omtalt eller diskutert, så kan jeg gjerne huske følelsen jeg satt igjen med, men sjelden noe særlig om handlingen eller alt som eventuelt sto mellom linjene. Krimbøker kan jeg lese flere ganger, for jeg husker jo verken plottet eller hvem morderen er.

Er jeg spesielt sløv? Eller har veldig dårlig husk? Eller fortærer jeg for intetsigende bøker og filmer? Er ikke hjernen min innstilt på å lagre slik informasjon, kanskje?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no