Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåringssjokket - overvåkning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-18, 01:41   #241
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det virker som om du har en merkelig holdning til digital kommunikasjon. Prøver du egentlig å si at man aldri skal sende ting digitalt (det være seg via e-post, Messenger eller på FP for den del) med mindre man aksepterer at det kan bli spredt til alle i hele verden? Eller misforstår jeg deg?

Det er jo iofs slik ting fungerer.
Man tar en kalkulert risiko. Sannsynligvis går det jo helt fint.
Men plutselig hacker noen Snapscaht og bildene dine er tilgjengelig for alle. Eller noen stjeler en telefon. Eller noen blir sur og deler frivillig som hevn.
Det er som skrevet før, en grunn til st vi prøver å få barna til å avstå fra å dele nakenbilder. Eller mener du at det er greit også?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 06:01   #242
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Vi har tilgang til hverandres mobiler og for meg ville det vært merkelig å ikke ha det. Og ofte er det praktisk, feks om han får en sms mens han kjører bil. Eller som i fjor vinter, da han slo hodet sitt så kraftig at han ikke kunne gjøre rede for seg og mistet hukommelse for flere måneder tilbake. Men vi deler også pc og bruker hver vår nettleser, så jeg har også tilgang til det meste der om jeg vil. Følgelig har han tilgang til mitt også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 07:11   #243
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Vi leser aldri hverandres meldinger, e-post, brev etc om ikke den andre ber om det. Telefonene og iPad har vi kodene til og vi skulle sikkert komme inn på hverandres Mac om vi ville, men vi gjør det ikke. Vi har egentlig aldri diskutert det, for vi har nok begge oppfattet at vi begge ønsker å ha det slik.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 07:27   #244
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har tilgang til hverandres mobiler og for meg ville det vært merkelig å ikke ha det. Og ofte er det praktisk, feks om han får en sms mens han kjører bil. Eller som i fjor vinter, da han slo hodet sitt så kraftig at han ikke kunne gjøre rede for seg og mistet hukommelse for flere måneder tilbake. Men vi deler også pc og bruker hver vår nettleser, så jeg har også tilgang til det meste der om jeg vil. Følgelig har han tilgang til mitt også.

Ja. For meg virker det veldig rart at jeg skal stoppe bilen og lese og evt svare på en SMS når jeg har en lesekyndig og skrivefør voksen i nabosetet.
Det lar jeg barna også gjøre, om jeg kjører bil. Av og til blir de da sittende og bla i meldingene mine. Da spør jeg dem og hva de driver med og om jeg får lese deres meldinger. Da slutter de raskt.
De svarer også i telefonen min om jeg ikke har handsfree. Det gjør også jeg om jeg er passasjer både for søsken og min mor. Leser og svarer på meldinger også.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 07:34   #245
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er i hvert fall EN ting man har lært av Henrik Asheim forrige uke.

Ja, Henrik! Var vi ikke enige om at Venstre trengte HJELP, ikke bråk?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 08:00   #246
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Min partner har tilgang til telefonen min, men som sagt, forventer jeg at han ikke leser meldingene mine uten at han får spesifikk beskjed om det. Jeg får dem inn på klokken, så jeg ser med en gang om det er noe som kan vente eller er sensitivt eller whatnot.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 08:44   #247
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke slike overvåkingsapper, så her er det telefon eller melding hvis jeg lurer på hvor noen er. Mannen min har noen apper til bilene våre, hvor jeg tror han kan følge kjørerutene? I tillegg til å sette på oppvarming, sjekke forbuk osv.
Folk finner vel stort sett et nivå av åpenhet og privatisering som kjennes greit i sine forhold, og så lenge begge er enige er det jo ikke noe problem (for andre enn de utenfor som måtte ha behov for at ikke begge ektefeller får vite alt man kommuniserer). Problemene oppstår jo når ønsket om åpenhet av en eller annen grunn ikke lenger føles OK(hvordan ta DEN samtalen uten å bli mistenkeliggjort, liksom...), eller man lar seg overvåke for å holde husfreden. Utad så er jo fortsatt alt bare riktig og greit og ingen hemmeligheter.

I det øyeblikket jeg hadde følt et behov for å dobbeltsjekke hvor partneren min var, fordi jeg ikke stolte på om det han sa var riktig, har jeg tapt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 08:55   #248
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg kan passordet til både iTunes og mobilen til mannen. Det er fordi jeg "satte opp" mobilen for han for flere år siden, og så har ikke giddet å bytte. Strengt talt vet vel han passrodet til min mobil også, men tipper han har glemt det. Uansett så er vi aldri inne på hverandres mobiler. Vi svarer heller ikke på den andres telefon hvis den ringer og vi ikke er der. Vi har selvsagt IKKE samme iTunes, og vi sporer ikke hverandre på noen måte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 08:55   #249
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er i hvert fall EN ting man har lært av Henrik Asheim forrige uke.

Ja, akkurat. Ikke pent av Grande å baksnakke, men jaggu ikke særlig fair av Asheim å la være å informere om høyttaleren heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 08:57   #250
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja. For meg virker det veldig rart at jeg skal stoppe bilen og lese og evt svare på en SMS når jeg har en lesekyndig og skrivefør voksen i nabosetet.

Hvis det skjer noe på mobilen min mens jeg kjører så er det bare for meg å låne bort fingeravtrykket mitt for å åpne den. Jeg gir ikke ungene mine passordet for at de skal åpne mobilen min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:01   #251
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg ber heller ikke andre lese mine meldinger om jeg skulle motta en mens jeg kjørte bil. Jeg får sjelden meldinger som er så viktige at de ikke kan ligge til jeg har mulighet til å åpne dem selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:09   #252
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Mannen har koden til mobilen min, ungene også tror jeg. Jeg regner selvsagt med at de ikke leser meldinger osv. Jeg har koden til mannen sin og minste sin, eldste vil ikke dele, og det er helt greit.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:16   #253
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er så utrolig enig med deg. Jeg fikk fortalt at min onkel satte krittmerker under kona sine sko for å sjekke at hun ikke gikk ut av huset - tror ikke de hadde bil (altså, bilene eksisterte, men ingen i familien hadde bil) og i alle fall ikke telefon.

Det som er skummelt med teknologi er jo ikke i parforhold eller nære relasjoner - der har det alltid vært muligheter. Det som er skummelt er jo mengden folk man kan overvåke, hvor lenge det kan lagres, at staten kan overvåke deg. Det er typisk at disse diskusjonene kommer i forbindelse med våre nære relasjoner, mens det som ikke diskuteres er at PST ønsker å overvåke alle nettrafikk over grensen. Og det er kjempeskummelt.

Det er skummelt fordi at i en nær relasjon kan de teknologiske mulighetene for å geografisk plassere en (jeg nekter å kalle det overvåkning - det bare vanner ut begrepet) være alt fra manipulerende og kontrollerende til praktisk og lettvindt. Og de vil mest sannsynlig være stabile. Jeg og mannen har samme forhold til hverandre på kontrollbehov som vi alltid har hatt. De fleste mennesker har nok ganske jevne relasjoner (er selvsagt unntak - husker jeg ble rasende da han var å tok en hjertetest, ble hasteinnlagt og ikke ga meg beskjed om at alt var ok. Men jeg var ikke sint fordi jeg mistet kontrollen, men fordi det er så utrolig hensynsløst å ikke dele informasjon som andre ønsker seg).

Når det er staten som overvåker deg derimot ... Jeg tenkte faktisk på FP da da Abid Raja ble sykemeldig. FP er den plassen jeg har vært som har hatt størst overvekt av Venstre stemmere, og jeg tenkte på hvor endret min oppfatning av Venstre har vært siden de kom i regjering. Og Frp. Tenk da Listhaug la ut dette med AP og terrorisme - hadde det vært skrevet i en bok for 5 år siden hadde alle ledd, det hadde jo vært helt absurd. Og det er dette som er poenget mitt personlige relasjoner er stabile. Verden er ikke det. Det å bli overvåket av kommunen, jobben, staten - det er ubehagelig. Jeg ville også ha trodd at det er veldig uheldig på sikt.

Litt usikker på hvilken aldersgruppe du tenker på når du sier "barn", men opplever faktisk begge mine (14 og 17) som mer reflekterte på digitalt innsyn enn mange voksne. Tenker at det er mest relatert til at de har vokst opp slik. Jeg tror feks ikke mine barn kan huske at vi ikke har hatt nett.

Selvsagt er det skummelt at staten kan overvåke oss. Det er jo det aller skumleste. Men det betyr ikke at jeg synes det er greit å fotfølge barna sine med teknologi likevel. For det som var utgangspunktet for diskusjonen her var jo foreldre som ikke tør slippe taket i sine tenåringer, som forventer å kunne vite hvor de er til enhver tid, som følger bevegelsene deres når de er på ferie med venner, som sjekker at førsteklassingen kommer fram til skolen og går rett hjem etter skolen, som rett og slett har et voldsomt kontrollbehov og ikke stoler på at barna klarer seg selv. Hvordan de kontrollerer barna er egentlig likegyldig, det er jo like ille om de spionerer utenfor vennenes hus, leser dagbøker, eller kjører etter dem i bil. Men før dette var en lett tilgjengelig teknologi så ble foreldre i større grad tvunget til å slippe kontrollen, stole på barna og gi dem frihet og tillit. De hadde ikke mulighet til å dyrke dette kontrollbehovet på samme måte som nå. At man fra de er små stadig vekk sjekker hvor de er, av praktiske grunner, gjør grensene enda mer flytende, i tillegg til at barna er så vant med at det er slik man gjør det, at de nesten tror at det er normalt og greit, og til og med nødvendig, at foreldrene skal oversikt over alt de foretar seg. I tillegg har du kosekvensene av at disse "helikopterforeldrene" faller for fristelsen til å gripe inn når de ser at ting er på vei til å gå galt, slik at barna ikke lærer seg å prøve og feile på egenhånd, ta konsekvensene av de feilene de gjør, og løse vanskelige situasjoner de har rotet seg inn i. Går de seg bort blir de hentet, er de på vei til å komme for sent får de melding med påminnelse om å skynde seg. Så foreldre som lar dette ta overhånd burde, for sin egen del, la være å gi seg selv tilgang på disse mulighetene.

Teknologien har ikke skylda, den bare muliggjør en rendyrking av kontrollregimet. Det er foreldres kontrollbehov som er det jeg for min del diskuterer her, det at foreldrene benytter seg av all mulig teknologi for å sjekke at barna gjør det de skal, er der de sier at de er, og til og med når de kommer inn om kvelden når de som 18-åringer er på ferie med venner. Og det er problematisk, uansett hvor skummelt det er at staten kan overvåke oss. Det er jo et helt annet tema. Det blir jo som å si at det er ikke problem med rot og skitt hjemme i husene til folk, siden det er klimagassutslipp som er det skumle.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-12-18 kl 09:31.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:29   #254
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Det My sier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:31   #255
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Er rot og skitt hjemme hos folk et problem?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:35   #256
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

OMG, Floksa. Noen ganger, ass.


My; jeg syns du hadde en god oppsummering.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:43   #257
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Ser du fanget essensen i innlegget mitt Floksa.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:51   #258
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.316
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jepp, My!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:56   #259
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ber heller ikke andre lese mine meldinger om jeg skulle motta en mens jeg kjørte bil. Jeg får sjelden meldinger som er så viktige at de ikke kan ligge til jeg har mulighet til å åpne dem selv.

Vi kjører i 3 timer nesten hver fredag, og det er alltid jeg som kjører. Det er definitivt ofte meldinger som er upraktiske å la ligge i 3 timer. Gjester som spør hva de skal ha med, venner vi skal avtale nærmere med.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 09:56   #260
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ser du fanget essensen i innlegget mitt Floksa.

Nei, det betyr bare at jeg forsto og var enig i alt det andre, men ikke forsto hva rot og skitt hadde med saken å gjøre. Men det er mulig det var poenget?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no