Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 15:18   #261
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

På dette stadiet i familielivet synes jeg AI er helt topp! Å tråle gater etter gode restauranter, for så å vente 1 time på mat som må slukes på 5 minutt pga overtrøtte barn er ikke spesielt avslappende.
De stedene vi har hatt AI har ikke vært store resorts ute i ødemarka, men flotte hotell som er integrert i byen forøvrig. Maten har vært svært god og variert, og det har ikke vært ville kø tendenser rundt buffeten.

Jeg ser allikevel at det er problematisk for lokalmiljøet. Spesielt i Tyrkia er AI så utbredt at det nærmest er en risikosport å spise på en lokal restaurant med tanke på matforgiftning.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 15:45   #262
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi hadde det da vi var på Kreta i fjor høst og det er utrolig behagelig når en reiser med mange unger. Det gjør vi garantert igjen. Praktisk og slett ikke dyrt når de tre yngste spiste gratis fordi vi var tre voksne som betalte fullpris.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 17:02   #263
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Jeg tror ikke det er farlig å spise på tyrkiske restauranter. Det eneste stedet jeg har blitt matforgiftet er på Bastøyferga.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 17:25   #264
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Nei. Kunne aldri valgt AI. Det er jo noe av stasen jo å bli kjent med nye matretter og å gå ut på ulike steder for å spise om kveldene. Vi har aldri hatt noe problem med å ta med ungene fra de var små.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 17:41   #265
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

På dette stadiet i familielivet synes jeg AI er helt topp! Å tråle gater etter gode restauranter, for så å vente 1 time på mat som må slukes på 5 minutt pga overtrøtte barn er ikke spesielt avslappende.
De stedene vi har hatt AI har ikke vært store resorts ute i ødemarka, men flotte hotell som er integrert i byen forøvrig. Maten har vært svært god og variert, og det har ikke vært ville kø tendenser rundt buffeten.

Jeg ser allikevel at det er problematisk for lokalmiljøet. Spesielt i Tyrkia er AI så utbredt at det nærmest er en risikosport å spise på en lokal restaurant med tanke på matforgiftning.

Vi endre en gang opp med å kjøpe helpensjon på et hotell på Mallorca etter at vi hadde vært der et par dager. Fordi de eneste restaurantene rundt hotellet var engelske fish & chips plasser, buffeen på hotellet var uendelig mye mer variert og fristende. Det var vel da vi fant ut at charter og turistfellet ikke var noe for oss.

Mht Cuba kjenner jeg meg veldig splittet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 19:31   #266
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Dette er jo bare tull.
Eneste jeg kjenner til som har blitt matforgiftet i Tyrkia ble det på AI-resort. Selv har jeg spist på utallige lokale sjapper i Tyrkia og ikke blitt dårlig. Eller tenker du på løs i magen som "matforgiftning"?

Ja, enig! Det er bare tull. Vi har vært masse i Tyrkia, aldri bodd på hotell eller hatt AI, spiser kun på lokale restauranter (type skikkelige Tyrkiske restauranter uten alkohol) og har aldri blitt matforgiftet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 20:18   #267
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Dette er jo bare tull.
Eneste jeg kjenner til som har blitt matforgiftet i Tyrkia ble det på AI-resort. Selv har jeg spist på utallige lokale sjapper i Tyrkia og ikke blitt dårlig. Eller tenker du på løs i magen som "matforgiftning"?

Ja, det ble vel generaliserende ser jeg. Jeg burde sagt at de stedene jeg har vært i Tyrkia har AI anleggene blitt mer og mer dominerende de senere år, og kvaliteten på de lokale restaurantene i byen har desverre sunket. Med matforgiftning tenker jeg ikke på vanlig feriemage, nei.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:01   #268
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Spesielt i Tyrkia er AI så utbredt at det nærmest er en risikosport å spise på en lokal restaurant med tanke på matforgiftning.

???

Jeg har lest om flere store matforgiftningsepisoder paa hoteller i Tyrkia, men har aldri opplevd aa bli daarlig av maaltider jeg har spist paa restauranter der. See for eksempel her: http://www.google.de/#sclient=psy-ab...w=1277&bih=664

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:43   #269
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

For meg er ferie med ungane å gjere minst mulig, at dei er glade og at dagen går på skinner. Minst mulig kløning og arenaer for frustrasjon. Å slippe mas om is og brus, slippe vente på maten i evigheter og å ligge på solstolen min med ei god bok mens ungane badar er ferie for meg. Dermed er AI et strålande valg. Når eg reise på ferie uten barn kunne det ikkje ramla meg inn, hverken av egoistiske eller etiske hensyn.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:03   #270
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Spesielt i Tyrkia er AI så utbredt at det nærmest er en risikosport å spise på en lokal restaurant med tanke på matforgiftning.

What? Jeg har utelukkende spist på lokale restauranter i Tyrkia.

Jeg har vært tilsammen to måneder i Malaysia også. Den eneste gangen jeg ble syk av maten var på en buffet på et dyrt resortanlegg på en øy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:04   #271
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke det er farlig å spise på tyrkiske restauranter. Det eneste stedet jeg har blitt matforgiftet er på Bastøyferga.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no