Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-14, 13:27   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

All inclusive - hva tenker du?

Har aldri vært på charterferie med barna. Er litt fristende noen ganger å være "sau" og ha alt tilrettelagt i form av en charterferie.

All inclusive-ferier har naturligvis noen drawbacks. En ting er at resorten kan ha/har mer eller mindre monopol på arbeidsplasser, restauranter osv. på stedet og at alle innkjøp osv gjøres gjennom kjedeavtaler og ikke hos lokale produsenter. Det er et problem for meg.

Men jeg lurer litt også på innholdet i serveringstilbudet. Er det ikke ofte slik at (korriger meg gjerne!) at mye av serveringen foregår ved buffeter? Jeg er litt skeptisk til buffeeter sånn hygienemessig, særlig i sydenland og hvor maten kanskje står framme i flere timer (masse hender - og plukking i maten, hosting over maten, mulig insekter osv.) Regelmessig kommer det jo matforgiftningshistorier, og ofte er det hvor mange mennesker er samlet - mener den siste nyheten nettopp var et AI-hotell i Tyrkia?

Det andre jeg lurer på er hvordan alkoholforbruket er på AI-steder kontra andre steder. Siden drikke er inkludert lurer jeg på om det er fler av dem som setter i gang når baren åpner, og om alkohol er en mer framtredende del av omgivelsene (når vi er avgårde på "vanlig" hotell synes jeg det er mest kaffe og mineralvann ved poolen)? Kombinasjonen alkohol + barn prøver vi å unngå. Nå har man ikke noen kontroll på andre, men samtidig velger man jo selv hvilke miljøer man tar barna med på, da er det greit å ha kunnskap om alternativene.

Har dere noen erfaringer der?

Andre ting som burde spille inn ifht AI og resorter?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:52   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

AI er som oftest buffet ja. Enkelte av de store AI resortene har al carte restauranter og da kan et visst antall besøk på disse være inkludert. Men de aller fleste måltidene vil foregå på buffet.

Vi har hatt AI en gang. Maten var helt ok og det var ulike temaer for buffetene hver kveld som italiensk, meksikansk, asiatisk osv... Men det blir jo litt kjedelig på en måte, spesielt i forhold til å spise på gode restauranter der kokkene har spesialisert seg på den type mat de serverer. Det var rent der og jeg følte ikke maten sto for lenge, men det varierer jo sikkert. Vi passet iallefall å velge et hotell med gode omtaler.

Jeg følte ikke at det var et stort alkoholkonsum i forhold til andre hoteller vi har bodd på. Men det må sies at vi hadde små barn og tilbrakte kveldene etter barnedisco i leiligheten.

Grunnen til at vi ikke har valgt det etterpå er at det var veldig store forhold under matserveringen og vi endte opp med at vi forsynte barna først og så oss selv etterpå. Det medførte at ungene var ferdige å spise når vi endelig fikk satt oss ned og da var de utålmodige etter å springe avgårde. Sånn sett liker jeg bedre restauranter der vi kan ha fullt fokus på ungene mens vi venter på maten og så spise samtidig alle sammen. Men dette blir jo sikkert annerledes når barna blir litt eldre og i større grad kan forsyne seg selv og ikke trenger konstant tilsyn. En annen ting var at de tok bestillinger på drikke ved begynnelsen av måltidet, men etter det var det nesten umulig å få tak i servitørene. Siden det var hundrevis av andre mennesker der var det ikke akkurat snakk om intime og romantiske måltider. Jeg hadde aldri i verden dratt på AI som par iallefall.

En annen ting var at det føltes litt feil å spise andre steder når vi allerede hadde betalt for maten på hotellet. Noen ganger var det mer fristende å spise ute eller kjøpe med oss mat til leiligheten. Is kjøpte vi mye, for kuleisen som var inkludert var ofte myk og dryppet nedover ungene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:02   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

I utgangspunktet er jeg helt i mot AI mye fordi jeg synes endel av ferien er å utforske nye spisesteder, og at dette ødelegger for de lokale retaurantene.

Men jeg svelget en kamel i vinter og dro på AI ferie alene med minstejenta i en uke. Jeg ble positivt overrasket. Maten var nydelig og en kunne velge mellom masse forskjellige retter på buffeten. Flotte salater b.la. Det var veldig rent, og jeg så ingen som overdrev inntaket av alkohol der til tross for at en ved måltidene kunne forsyne seg med drikke selv.
En uke på AI var mere enn nok. Kommer nok ikke til å velge AI igjen av grunner jeg nevnte ovenfor.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:09   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Vi har reist på AI-ferie med Ving og Star Tour kvart år sidan 2007.
Eg er einig i den første innvendinga di, altså at det kan gå utover lokale restaurantar og lokale produsentar.
Men dei to andre trur eg at eg kan avkrefte. I løpet av desse åra har eg aldri blitt dårlig på all inclusive-ferie, sjølv om eg har forsynt meg grovt av salat og andre ting som ein ofte blir fraråda. Eg har sensitiv mage og blir stort sett alltid dårlig i Sør-Europa. Før 2004 reiste vi også til dei samme plassane på ferie (Kreta, Kos, Mallorca osv), men brukte då lokale restaurantar. Då blei eg alltid dårlig. Mi eldste datter har blitt dårlig i magen på all inclusive-hotell, men det trur eg handlar om at ho svelger så mykje vatn i bassenget, ikkje maten. Ellers ville vel vi andre blitt sjuke også.

Eg har aldri observert ein einaste full forelder på desse feriane, til tross for at det er all inclusive på alkohol også. Det overraska meg litt. Men eg har kun vore på Sunwing Resort og Blue Village som er relativt dyre hotell. Mulig det er annerledes på hotell som er litt billigare å bu på. Det nærmaste eg har sett var ein russisk familiefar som klabba til kona si, men eg veit ikkje om han var full eller om han faktisk hadde for vane å gjere sånt i edru tilstand også.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:11   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Jeg har hørt om greske øyer og tyrkiske landsbyer der det lokale næringslivet er lagt dør etter at det kom et AI-hotell i nærheten.

Jeg liker ikke konseptet, det innbyr til sløsing og overspising, det utarmer lokalmiljøet og har noe fråtseri-aktig over seg som byr meg i mot i en verden der få kan spise seg mett. At man ikke forlater/trenger å forlate luksusinnhengningen sin og få være i fred for det landet de er i er også litt rart. Jeg liker å være i landet, snakke med folk, spise her og der og oppleve litt.

Med forbehold om at jeg aldri har vært på AI og neppe kommer til å være det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:12   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Dei fleste hotella er flinke til å variere buffet-maten og har ulike tema-kveldar, f.eks gresk ein kveld og italiensk den neste. Dersom du er på AI-ferie ei veke får du derfor ny buffet kvar kveld. Men derosm du er der to veker får du alt sammen repetert veke nummer to. Det kan kanskje vere litt kjedelig.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:16   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Nokon vil kanskje tenke at denne variasjonen i buffeten er negativt også. Ein reiser kanskje ikkje til Hellas for å få servert Tex-mex, italiensk og asiatisk mat.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:19   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har hørt om greske øyer og tyrkiske landsbyer der det lokale næringslivet er lagt dør etter at det kom et AI-hotell i nærheten.

Jeg liker ikke konseptet, det innbyr til sløsing og overspising, det utarmer lokalmiljøet og har noe fråtseri-aktig over seg som byr meg i mot i en verden der få kan spise seg mett. At man ikke forlater/trenger å forlate luksusinnhengningen sin og få være i fred for det landet de er i er også litt rart. Jeg liker å være i landet, snakke med folk, spise her og der og oppleve litt.

Er helt enig. Det er jo utenfor hotellet en kan treffe på lokalbefolkningen og mye av grunnen til at vi reiser. Ungene har også likt å utforske nye steder. Vedr at AI tar fra næringsgrunnlaget så gjelder det også flere andre reisemål. Det er veldig betenkelig.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:21   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Jeg synes charter er helt ok, men AI hadde jeg aldri orket. Ser ikke at det skal være så spesielt snertent og greit med unger heller.

Vi ble flyttet fra leilighet til hotell en gang (leilighetene var ikke ferdigstilt) og fikk NAI (nesten all inclusive) som plaster på såret. Vi spiste middag der en eller to ganger, slitsomt med matsal og alldeles usjarmerende konsept.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:25   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Jeg liker AI av den grunn at det som rullestolbruker ikke er like enkelt bestandig å komme seg rundt i mange land. Men der hvor det er mulig spiser jeg mye på lokale restauranter, at jeg har betalt maten på hotellet i tillegg gjør meg egentlig ikke så mye.

Det jeg ikke liker er de mange som overlesser med mat og ikke spiser, det er motbydelig å se på. Ungene mine fikk klar beskjed om at man forsyner seg med litt av gangen og heller går flere ganger dersom man ikke ble mett.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:39   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Det jeg ikke liker er de mange som overlesser med mat og ikke spiser, det er motbydelig å se på. Ungene mine fikk klar beskjed om at man forsyner seg med litt av gangen og heller går flere ganger dersom man ikke ble mett.

Dette liker ikkje eg heller. Eg observerte ein gang ein gutt i 10-års alderen som forsynte seg med fem porsjonsbeger med sjokolademousse på ein gang slik at det ikkje var fleire igjen. Då han plasserte dei foran seg på bordet fekk han berre litt latter og risting på hodet frå mora. Ingen beskjed om at det kanskje går an å ta ein om gangen.

For meg som har to ultrakresne barn(dei to yngste) er det veldig greit med all inclusive. Dei likar buffetar der dei kan sjå maten før dei bestemmer seg for kva dei vil ete. Har gjort ganske mange bom-bestillingar på restaurant til dei to der dei knapt har pirka i maten. På all inclusive med Star Tour og Ving et også barn under 12 år gratis. Så då slepp eg å irritere meg over at dei lar mat eg har betalt for ligge igjen på tallerkenen. Og ja, eg veit at det ikkje eigentlig er gratis sidan dei heilt sikkert puttar det inn i prisen til dei voksne i staden for, men reint psykisk hjelp det likevel.
Om eit par år, når eldste har passert 12-års grensa kjem vi nok til å slutte med all inclusice. Då har forhåpentligvis dei to yngste skjerpa seg såpass i matvegen at det går an å ta dei med seg på ein lokal taverna også. Viss ikkje får dei ete pommes frites mens vi voksne kosar oss med maten!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:49   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Vi har mange resortferier bak oss, og de siste to årene har vi valgt AI og vært svært positivt overrasket over kvaliteten på maten. På Sunwing så har manogså mulighet til å velge a la carte Inclusive (LaTasca Inclusive), og da bestiller man det man ønsker fra menyen.

Mange grunner til at vi har valgt AI, bl.a. vi spiser de fleste måltider på hotellet fordi jeg ikke kan gå særlig mye pga sykdom. Det er perfekt for kresne barn, hvor man kan prøve seg litt frem på hva man liker - og man finner (som regel) alltid noe man liker. Vi har også en liten en på snart 2 år, så å kjøre taxi inntil byen er fullstendig uaktuelt.

Aldri opplevd fulle foreldre på den tiden vi har reist på resorter (Sunwing og Blue Village). Jeg observerte for første gang i sommer et par pappaer som drakk et par øl ved solsengene, og tenkte at det er det ikke ofte man ser på disse stedene...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 14:51   #13
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Jeg dro alene med jentene mine til en Sunwing resort med AI i fjor. Maten var ok, godt utvalg, det virket rent og fristende og jeg var slett ikke redd for at vi skulle bli matforgiftet. Litt kjedelig var det jo på slutten av uka, og jentene spiste sikkert friterte poteter til de fleste måltidene, men det var jo bare for en uke. For meg som reiste alene - og hadde barn som var store nok til å forsyne seg selv - var det relativt avslappende med buffet. Jeg følte heller ikke at vi overlesset tallerkenene eller sløste med mat - det var jo så enkelt å forsyne seg flere ganger.

Jeg så ingen ubehagelige/berusede personer til tross for dispenservin, men vi var ikke ute så veldig seint.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 15:04   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All incl. - hva tenker du?

Jeg synes først og fremst at det er skrekkelig sjarmløst, jeg synes buffet er kjedelig i lengden. Også hater jeg å stå i kø og føle meg som en fisk i stim.

Men som gammel backpacker har jeg også opplevd AI så mye fra utsiden, der man sitter obstfeldersk på avslappede kaféer og ser horder av halvskremte personer med armbånd som har blitt skremt vettlaus av hotellpersonalet om hvor farlig det er å reise rundt på egen hånd, slik at de kun velger utvalgte ekskursjoner gjennom hotellet. Jeg skjønner at dette ikke gjelder Kreta, altså, dette var noe mer grisgrendte strøk.

Personlig orker jeg ikke å identifisere meg med en industri som opererer på en måte der målet er at hver eneste krone skal gå til et stort internasjonalt selskap, der jeg sitter sammen med andre priviligerte på en avsperret, nydelig strand med murer rundt, der man ikke får et snev av lokalkultur som ikke er vasket og polert og regissert.

Som sagt, dette gjelder jo særlig hvis man reiser til steder som Cuba og Dominikanske republikk og Brasil og steder der folk faktisk lever av egne, små steder, og ikke bare serverer - er man i Albena er det vel fuck-all for lokalbefolkningen om man spiser på hotellet eller spaghettistedet vegg i vegg. Men det er ikke en kultur jeg vil være en del av. Det er ikke derfor jeg reiser, er vel poenget, jeg reiser ikke for å bo på fint hotell og spise i vestlige hotellrestauranter, det gjør jeg nok av i jobben. Jeg reiser for å se noe annet, for å smake lokal mat og glo på andre mennesker enn dem jeg ser hjemme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 18:09   #15
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Det er AI og et slags Sunwing inclusive tror jeg det heter, på hotellet vårt. Vi har ingen av delene og jeg er veldig fornøyd med det. Ingen av mine barn er under 12 år og det hadde blitt dyrt å bestilt AI for oss. Men av og til kunne jeg tenkt meg buffet fordi jeg da er sikker på at de finner noe de liker. De er kresne, spesielt 12-åringen og all mat har jo en tendens til å inneholde noe de ikke vil se på tallerkenen engang. Denne ferien har de vært flinke og spist skumle ting

Jeg har ikke sett noen berusete folk her i det hele tatt, er det virkelig fri alkohol på sånne hotell også? Visste ikke jeg hvertfall. Ellers er det veldig greit å bo her, når alle som skal spise forsvinner til matsalen er jo bassengene tomme og vi storkoser oss der.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 19:01   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi har hatt Sunving Inclusive 1 gang. Det er bare buffet, og det er vel hovedgrunnen til at vi neppe vil ha det igjen.
Vi hadde fri drikke kun til måltidene selv. De som har AI, har fri drikke hele tiden. Jeg har aldri sett fyll egentlig, hverken da eller andre ganger vi har bodd slike steder.

Jeg kunne gjerne valgt det igjen om jeg feks hadde bevegelsesproblemer eller veldig små barn, det er mye som for meg er helt ok ved det når man først bor et sånt sted. Men ja. Mye buffet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 19:59   #17
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi har hatt all inclusive!
Det var buffet og både til frokost, lunsj og middag stod kokker og stekte mat til deg. Stort utvalg, egen barneavdeling og mye fisk, kjøtt, grønnsaker osv.

Sydenferien vår består kun av å ligge på en solseng, bade i bassenget og gå til stranden 2 meter unna. Vi spiser alle måltid på hotellet, ser underholdningen påhotellet og stuper i seng! :-)

Vi så ingen fulle voksne. Var på Mallorca.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 20:38   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg kunne ikke tenkt meg det av grunner nevn over. Mest av hensyn til de lokale som bør få sin del av omsetningen, og fordi det er sånn sløsing med mat. Jeg har spist av buffet av og til på hotell. Mer personlig synes jeg at det er mye usunn og kjedelig mat. Det får heller være at vi reiser kjedelig med barna, tilbake til Sardinia og fastlands Italia. Vi finner oss alltid pizza og is, så lett som bare det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 20:51   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg hadde ikke vært redd for fulle folk eller dårlig hygiene. De er nok veldig opptatt av hygiene for det er jo ekstremt dårlig publisitet om man slår ut veldig mange turister. Jeg kunne aldri tenke meg det, men disse to tingene har ingenting med det å gjøre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 21:16   #20
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.


Sydenferien vår består kun av å ligge på en solseng, bade i bassenget og gå til stranden 2 meter unna. Vi spiser alle måltid på hotellet, ser underholdningen påhotellet og stuper i seng! :-)

Vi så ingen fulle voksne. Var på Mallorca.

Slik er det hos oss og når vi først kommer oss på sydenferie, da er AI supert,og alle finner noe de vil spise.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no