Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-15, 10:44   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

En venninne har funnet en NTNU alumni ring for mange år siden. Inni står det et nummer. Hvordan kan man finne eier?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:46   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Jeg tror faktisk det er gullsmeden som har oversikten over navn og nummer - Gullsmed Dahlsveen. Så fint at hun gidder!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 11:36   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror faktisk det er gullsmeden som har oversikten over navn og nummer - Gullsmed Dahlsveen. Så fint at hun gidder!

That is the correct answer.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 11:46   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Takk for tips, vi jobber med saken - nå har hun kontaktet en gammel bekjent som jobber på NTNU, og denne skal da kontakte gullsmeden igjen, men hun var usikker på om gullsmeden faktisk hadde en liste - jeg er så spent på om vi klarer å finne eieren. Må være en dame, for det er en liten ring, men det er vel noe slikt som 10-15 år siden den ble funnet - bare tilfeldigheter at det ble koblet til å være en alumniring...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 11:55   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Det går gjetord om at en omkommen fra en flyulykke i Afrika ble identifisert ved hjelp av ringen sin, så jeg tror det arkiveres.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:04   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Det er det samme som siv.ing.-ringen? Jeg mener å huske at nummer og navn på den som kjøpte ringen arkiveres, ja. Jeg er på min andre ring, og den har jammen meg forsvunnet den også.

Kanskje ringen er min? Jeg mistet nemlig min første for rundt ti år siden.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:07   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Det hadde vært fantastisk.

Jeg regner med at min ligger trygt i skapet fremdeles.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:10   #8
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Jeg har morfaren min sin ring, så du skal være en god detektiv om du finner meg via ringen. Den står nemlig kun registrert på ham.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:11   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Kanskje ringen er min? Jeg mistet nemlig min første for rundt ti år siden.

Hvor mistet du den da? Husker du kanskje nummeret?

Det hadde vært så utrolig kult å klare å spore opp eieren til denne!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:12   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har morfaren min sin ring, så du skal være en god detektiv om du finner meg via ringen. Den står nemlig kun registrert på ham.

Jeg fant på nett av det var visstnok rundt 28 000 slike ringer i omløp - aner ikke om det stemmer, men hvis da nr 1 er den eldste, tilsier nummeret i denne at vedkommende nok ble uteksaminert for ikke så lenge siden at det er snakk om arvegods - vil jeg tro. Dette er spennende!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:24   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.825
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Dette med identifikasjon ved hjelp av NTH-ringen ble brukt i en Anne Holt-bok en gang.

Jeg vil for øvrig tro at det må være flere enn 28 000 i omløp. Jeg kjøpte min for 20 år siden. Og har nr. 24145.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:42   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

I NHH-ringene var det i min tid i alle fall vanlig å ha studentnr. som inskripsjon, men kanskje ikke her da? Spennende!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:45   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Hvis de kaller det NTNU-ring nå går jeg ut fra at jeg med min Cand.Philol. fra Dragvoll fra etter at NTNU ble opprettet kan skaffe meg ringen også?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:47   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Har googlet meg fram til at det er siv ing som får slike ringer. Og dette er da ett nummer i 22000 rekken, så da må den altså være noe år gammel! Jeg synes slike mysterier er fantastiske!!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:50   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Jeg bare flisespikker på at jeg ikke synes de kan kalle det en NTNU-ring hvis ikke alle som er uteksaminert fra NTNU kan ha den. Jeg har ikke noe ønske om en sånn ring selv, bare for å ha sagt det, men jeg studerte selv i Trondheim på den tida da NTH og UiT ble slått sammen til NTNU, og det var rimelig sterke følelser rundt ting som dette blant mange studenter - i begge leire, men av ulike årsaker, tror jeg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:50   #16
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Min mann har også mistet sin ring ...

I gamle dager brukte vi i alle fall å kalle det for en siv.ing.-ring.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:51   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis de kaller det NTNU-ring nå går jeg ut fra at jeg med min Cand.Philol. fra Dragvoll fra etter at NTNU ble opprettet kan skaffe meg ringen også?

Jeg også.

Vi har ingen i hus heller - min siv.ing.-mann syntes det var noe helt overflødig jåleri.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 12:54   #18
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg bare flisespikker på at jeg ikke synes de kan kalle det en NTNU-ring hvis ikke alle som er uteksaminert fra NTNU kan ha den.



Ikke meningen å si feil, jeg har ingen kjennskap til NTNU/NTH eller slikt, jeg bare googlet og var kanskje litt rask til å tenke at NTNU er NTNU...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 13:26   #19
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Jåleri kan det godt være, men som kvinne i en svært mannsdominert bransje har det vært ganske greit å ha den også, spesielt da jeg var pur ung siv.ing.

Da jeg var nyutdannet brukte jeg den daglig, men de siste 7-8 årene har jeg kun brukt den sporadisk. Nå aner jeg som sagt ikke hvor den er, men jeg vil jo gjerne finne den igjen siden jeg synes den er litt artig å ha og dessuten bruker jeg jo den innimellom.

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Hvor mistet du den da? Husker du kanskje nummeret?

Det hadde vært så utrolig kult å klare å spore opp eieren til denne!

I Oslo (sannsynligvis i garderoben i Vulkanhallen). Nummeret aner jeg ikke, men om denne har nummer ned på 22 000, og Nenne har et senere nummer enn det og i tillegg var ferdig for 20 år siden, hadde nok min fortapte ring et enda høyere nummer.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 13:50   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funnet NTNU Alumni ring - finne eier?

Det er klart det er jåleri, men siden det finnes en del jålete mottakere har jeg også hatt stor glede av den. Men nå har ikke brukt den på mange år.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no