Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regler ved egenmelding

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 08:11   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Regler ved egenmelding

Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette så moderator må bare flytte den hvis den ligger feil.
Christian er skikkelig forkjølet. Han hoster så han brekker seg og hvis han er i aktivitet så hoster han så han spyr Mannen min var hjemme med ham onsdag, torsdag og fredag. Jeg var hjemme på torsdag p.g.a. skikkelig hodepine og jobben er fortsatt en byggeplass etter at vi flyttet og da brukte jeg en egenmelding. Jeg var på jobb på fredag.
Så spørsmålet er da kan jeg bruke en egenmelding på sykt barn idag?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:50   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Ikke med mindre dere har en IA avtale. Med den har du rett til 8 dagers egenmelding i løpet av en to ukers periode.

Med vanlig egenmeldingsavtale har du rett til tre dagers sammenhengende egenmelding, men så må det være to uker før du igjen bruker egenmelding.

Jeg tror at du må ha sykemelding for å være hjemme i dag (eller avspasering ).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:13   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Snakket nettopp med vikarbyrået og jeg kunne fint bruke egenmelding på sykt barn selvom jeg hadde brukt en egenmelding på meg selv forrige uke.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:32   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Snakket nettopp med vikarbyrået og jeg kunne fint bruke egenmelding på sykt barn selvom jeg hadde brukt en egenmelding på meg selv forrige uke.

Ja, det skulle stemme. Sykt barn-dager er noe helt annet enn dine egne sykedager.

Minner på at man får nye sykt barn-dager over nyttår. Kjekt å vite for de av oss som stadig må telle over om det i det hele tatt er dager igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:42   #5
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Riktig god bedring til Christian!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:04   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Andre har visst svart før meg, men det stemmer at sykt barn-dager er en helt annen kvote enn egenmeldingene dine. Du har rett på 4 perioder á max tre dager innenfor en periode på 12 måneder. Ved barns sykdom har man ti dager og det telles fra januar til desember.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:21   #7
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Jeg jobber i en IA- bedrift, og her kan man også dele opp dagene i timer. Dvs at jeg har 10 dager X 7,5 timer = 75 timer. Dermed kan jeg komme seint eller gå tidlig i forbindelse med barns sykdom, uten å "bruke opp" en hel dag. Vet ikke om denne regelen også gjelder for ikke-IAbedrifter.

Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:25   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg jobber i en IA- bedrift, og her kan man også dele opp dagene i timer. Dvs at jeg har 10 dager X 7,5 timer = 75 timer. Dermed kan jeg komme seint eller gå tidlig i forbindelse med barns sykdom, uten å "bruke opp" en hel dag. Vet ikke om denne regelen også gjelder for ikke-IAbedrifter.

Det høres utrolig kjekt ut! Det hender jo at begge har viktig avtaler på jobben og må ta vaktskifte hjemme midt på dagen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:40   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg jobber i en IA- bedrift, og her kan man også dele opp dagene i timer. Dvs at jeg har 10 dager X 7,5 timer = 75 timer. Dermed kan jeg komme seint eller gå tidlig i forbindelse med barns sykdom, uten å "bruke opp" en hel dag. Vet ikke om denne regelen også gjelder for ikke-IAbedrifter.

Det var i hvert fall mulig å dele sykedager for barn før vi ble IA bedrift. Det vil si at man kunne ta 20 halve dager. Det har jeg brukt mye.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:43   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg jobber i en IA- bedrift, og her kan man også dele opp dagene i timer. Dvs at jeg har 10 dager X 7,5 timer = 75 timer. Dermed kan jeg komme seint eller gå tidlig i forbindelse med barns sykdom, uten å "bruke opp" en hel dag. Vet ikke om denne regelen også gjelder for ikke-IAbedrifter.

Er du sikker på at det er et IA-gode og ikke bare lokal personalpolitikk? Har prøvd å finne ut av IA-regelverket på dette området tidligere og fant ikke slike detaljer. (Jeg jobber i IA-bedrift.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:47   #11
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg jobber i en IA- bedrift, og her kan man også dele opp dagene i timer. Dvs at jeg har 10 dager X 7,5 timer = 75 timer. Dermed kan jeg komme seint eller gå tidlig i forbindelse med barns sykdom, uten å "bruke opp" en hel dag. Vet ikke om denne regelen også gjelder for ikke-IAbedrifter.

Tror dette gjelder for alle. Eller iallefall det med halve dager. Da vi var på barnehabiliteringen fikk vi et utdrag av et rundskriv fra trygdeetaten hvor det stod følgende:
Etter lovendring med virkning fra 1juli 2003 kan det gis omsorgspenger dersom barnet på grunn av sykdom trenger oppfølgn i form av legebesøk m.v selv om barnet ikke er sykt den aktuelle dagen.
I slike situasjoner vil det oftest ikke være nødvendig å være borte fra arbeid hele dagen. Loven er ikke til hinder for at arbeidstaker og arbeidsgiver avtaler bruk om f.eks halve dager.


Jeg fant, jeg fant :http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dl...&fn=main-j.htm

§ 9-5 Første ledd bokstav d – Omsorgspenger ved legebesøk m.v

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)

Sist redigert av Senna : 09-10-06 kl 20:52.
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:53   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Senna:

Hvis det var slik at alle har anledning til å ta halve dager så ville det vel stått mer utfyllende i lovverket om det? Vet du evt. hvor?

Hvis ikke blir det til at man tolker det på samme måte som sykedager for voksne - hvis man f.eks. er på jobb i 6 timer og finner ut at man er syk og går hjem så kan arbeidsgiver med lovens velsignelse regne hele den arbeidsdagen som en egenmeldingsdag.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:53   #13
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Senna:

Hvis det var slik at alle har anledning til å ta halve dager så ville det vel stått mer utfyllende i lovverket om det? Vet du evt. hvor?

Hvis ikke blir det til at man tolker det på samme måte som sykedager for voksne - hvis man f.eks. er på jobb i 6 timer og finner ut at man er syk og går hjem så kan arbeidsgiver med lovens velsignelse regne hele den arbeidsdagen som en egenmeldingsdag.

Har lagt inn link i innlegget mitt. Håper det kan være til hjelp.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:17   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis ikke blir det til at man tolker det på samme måte som sykedager for voksne - hvis man f.eks. er på jobb i 6 timer og finner ut at man er syk og går hjem så kan arbeidsgiver med lovens velsignelse regne hele den arbeidsdagen som en egenmeldingsdag.

Nei, det er da ikke sånn det fungerer? I alle de stillingene jeg har hatt har de ikke regnet det som sykedag dersom man må gå hjem.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:21   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det er da ikke sånn det fungerer? I alle de stillingene jeg har hatt har de ikke regnet det som sykedag dersom man må gå hjem.

I staten og i f.eks. private bedrifter som hermer etter staten når det gjelder personalgoder så er det ikke vanlig å være firkantet, men personalansvarlig hadde en lengre utgreiing om at lovens bokstav i utgangspunktet faktisk er så firkantet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:51   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler ved egenmelding

God bedring til Christian.
Håper en god natts saøvn vil gjøre underverker, men en hostesagt som er slimløsend vil nok virke bedre.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no