Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man selger noe på finn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 16:32   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når man selger noe på finn

Og får først en mail fra noen med et afrikansk navn som skriver på dårlig engelsk og man ikke kan finne denne personen via gulesider. Hvordan går jeg frem da? Det må også nevnes at denne personen først ville kjøpe noe annet i annonsen, men når jeg skrev at det var solgt ville han heller kjøpe noe annet.

Jeg orker ikke å bli innblandet i noe svindelgreier. Det er snakk om et objekt som ikke lønner seg å sende til utlandet og dersom noe skal sendes til utlandet vil jeg helst ha sporingsnummer på det. I tillegg ønsker jeg ikke å havne i en situasjon der jeg ikke får pengene mine.

Så hva gjør man for å sikre seg mot svindel og tull på finn?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:42   #2
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Man benytter finn sikker betaling eller forhåndsbetaling. Penga på konto =send.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:51   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Ja det er ikke aktuelt å sende noe før jeg har pengene. Det gjør jeg ikke uansett og jeg dobbeltsjekker. Men jeg tror jeg sier at jeg ikke er interressert i å sende til utlandet dersom han oppgir en utenlandsk adresse. Bare for å være på den sikre siden. Det kan jo hende at det faktisk er noen som befinner seg i Norge og er genuint interessert i denne tingen. Jeg vil jo helst ikke dømme noen basert på navnet deres.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 18:52   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Jeg har ofte lurt på å det er risiko forbundet med å oppgi kontonummer. For jeg ber om penger på konto, eller finn.no sin betalingsgaranti hvis verdi eller portokostnader tilsier at det er lurt.

Det skumle er tekstmeldingene som skal besvares med bilde eller annet til et utenlandsk datanummer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 20:12   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Jeg solgte noe på Finn og fikk eg par henvendelser på dårlig engelsk, men det var bare folk som var ny i byen og ny i landet, så det var helt uskyldig.
Møte opp, se på tingen, få cash i handa, det er slik jeg selger på Finn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 20:21   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Ber de betale via paypal. Der trenger de kun info om epostadresse og navn, hvilket du sikkert allerede har oppgitt i finn annonsen. Når pengene er på paypal overfører du til din egen konto. Du kan sende faktura via paypal. De må oppgi fullt navn og adresse. Så kan du sende varen, når pengene er overført fra paypal.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 21:16   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Hvis jeg skal gidde å selge ting på finn.no så er det kun hente på døra som gjelder. Jeg bruker heller de lokale gruppene på fb til kjøp og salg også, for da når en de i nærområdet og folk bor i grei avstand til å hente.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 21:37   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man selger noe på finn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis jeg skal gidde å selge ting på finn.no så er det kun hente på døra som gjelder. Jeg bruker heller de lokale gruppene på fb til kjøp og salg også, for da når en de i nærområdet og folk bor i grei avstand til å hente.

Det pleier jeg også å gjøre, men akkurat denne gangen var det snakk om ting som er lettere å selge til spesielt interesserte. Så jeg prøvde å legge det ut på blant annet finn.

Jeg har sendt mail tilbake og personen sier at han bor i Norge. Så da var det iallefall ikke snakk om å sende noe til Nigeria eller noe. Men jeg sender jo uansett ikke noe før jeg vet at jeg har pengene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no