Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-20, 09:17   #101
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men er det stor forskjell på kvaliteten på Haraldsplass og Haukeland? Mange sykdommer vil jo uansett havne på Haukeland. Haraldsplass er jo helt ny og moderne nå. Barn havner uansett på Haukeland.

Vi hører til Haukeland så jeg har ikke peiling.

Vi bosatte oss i Haukeland sitt inntaksområde, helt bevisst.

Kvaliteten skal vel være lik? Men det er ikke alt de kan gjøre på Haraldsplass, så da blir det kjøring mellom sykehusene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:22   #102
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi bosatte oss i Haukeland sitt inntaksområde, helt bevisst.

Kvaliteten skal vel være lik? Men det er ikke alt de kan gjøre på Haraldsplass, så da blir det kjøring mellom sykehusene.

Det er jo kul umulig å finne parkering på Haukland

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:22   #103
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Jeg tilhører Haraldsplass og anbefaler det på det varmeste om man blir lagt inn akutt, jeg har vært der to ganger og har bare gode ord å komme med. Følte jeg ble båret på gullstol i akuttmottak og videre til seng/rom, og det feilte meg jo ikke noe fasjonabelt. På Haukeland er det ofte fryktelig lang ventetid, om man ikke er fryktelig syk.
Det er jo bare 300 m til Haukeland, om man trenger noe der.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:23   #104
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er jo kul umulig å finne parkering på Haukland

Det er derfor det kommer Bybane.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:40   #105
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Zombietråd Denne ga svar på spørsmål jeg ikke visste jeg trengte å stille: skal Pepper flytte til Bergen? (Nei) SKULLE Pepper flytte til Bergen for 14 år siden (Også nei) Hvilken inntakssone er best? (Haukeland) Skal jeg flytte til Bergen? (Huh)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:47   #106
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Altså, denne tråden mangler en oppdatering fra HI! HVOR endte denne barnefamilien å flytte? Og ble de fornøyde? Og er de fortsatt en barnefamilie, eller har ungene forlatt redet, og er i så fall de voksne på jakt etter noe mer lettstelt?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 10:46   #107
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Jeg er ikke kjent i Bergen, og vet ikke oppned, bakfrem. Men jeg har et vennepar som bor langs Fløibanen og det er ganske genialt, så om jeg skulle ha bodd i Bergen, hadde jeg bodd langs denne. Heter det Skansemyren tro?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 11:47   #108
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Koselig oppe i Fjellsiden. Men særlig praktisk er det ikke. Umulig å komme til med bil nesten. Fin om man ikke har barn, student eller ungene har flytta ut. Det krever rett og slett en annen livstil enn resten av kommunen. Kanskje mer lik mange områder i Oslo. Hvor man går til alt. Bare at resten av byen ikke er laget for det, og det er oppoverbakke fra og til.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 12:00   #109
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Hvis jeg skulle flyttet i leilighet nå, så er det bygd mye fint i Solheimsviken og på Kronstad siste årene. Veldig sentralt da og mange restauranter og slikt i nærheten og gangavstand til byen..
For barnefamilie så holder jeg fortsatt en knapp på Fana eller Nattland, men det er fordi jeg har bodd i Fana selv og liker utsikten man kan få på Nattland.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 15:03   #110
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er ikke kjent i Bergen, og vet ikke oppned, bakfrem. Men jeg har et vennepar som bor langs Fløibanen og det er ganske genialt, så om jeg skulle ha bodd i Bergen, hadde jeg bodd langs denne. Heter det Skansemyren tro?


Ja, nå er det ikke først og fremst fordi det er upraktisk at jeg ikke bor ved Fløibanen. Det handler kanskje mest om det totale budsjettet for å bo.


Ser at jeg svarte på spørsmålet som forhenværende student i byen, og med et mer teoretisk forhold til hvor man bosetter seg. Fasiten er at vi endte opp i gangavstand til bybanen, bosatte oss smart nok i nærheten av mannens jobb. Så har jeg i ettertid gått hen og fått jobb i en diagonalt motsatt bydel. Trøster meg med at jeg kjører mot trafikken, og ser ikke så mye av de køene som det skremmes med i innlegg fra 2007. Kanskje bybanen har tatt noe av dette? Akkurat nå er det jo korona og hjemmekontor som avlaster trafikken på generelt grunnlag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 15:15   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Zombietråd Denne ga svar på spørsmål jeg ikke visste jeg trengte å stille: skal Pepper flytte til Bergen? (Nei) SKULLE Pepper flytte til Bergen for 14 år siden (Også nei) Hvilken inntakssone er best? (Haukeland) Skal jeg flytte til Bergen? (Huh)

Samme her, begynte litt forvirret å lese tråden fra start, og sjekket ikke dato før jeg så at Sitron hadde svart. Vet ellers alt for lite om Bergen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 15:26   #112
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Jeg bor i Ytrebygda bydel og kan anbefale store deler av den, men avstand til jobb, nærhet til bybanen og skolevalg ville vært viktig for meg om jeg kom som tilflytter. Jeg synes det er positive og negative sider ved de fleste bydeler i Bergen - og bedre og mindre bra steder i alle bydelene. Boligprisene varierer også ganske mye i kommunen.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 16:08   #113
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Denne tråden har jeg aldri sett, men var mye Fana-fokus! Jeg vil slå et slag for Åsane, noe jeg aldri hadde gjort for 25 år siden. Kommer an på hvor en skal jobbe/studere, selvsagt. Jeg kunne glatt flyttet dit barndomshjemmet er hvis jeg skulle flyttet tilbake nå, og det hadde vært vanlige tider mtp kollektivtransport og alt. Kjapp busstur til sentrum, masse fin natur og det meste av butikker etc. ganske nært. Og Haraldsplass har jeg bare hørt fine ting om, det er ikke akkurat langt til Haukeland hvis en trenger noe mer enn de tilbyr. Hadde moren min begge steder, det var mye freshere og finere på Haraldsplass i hvert fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 22:53   #114
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Altså, denne tråden mangler en oppdatering fra HI! HVOR endte denne barnefamilien å flytte? Og ble de fornøyde? Og er de fortsatt en barnefamilie, eller har ungene forlatt redet, og er i så fall de voksne på jakt etter noe mer lettstelt?

Jeg er selv sykt nysgjerrig på hvem som skulle flytte. Hadde jeg i 2007 gode venner som flyttet til Bergen, og så ble avstanden så stor at jeg ikke lenger en gang husker at de fantes?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 23:16   #115
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Akkurat det med Haukeland og haraldsplass er litt avhengig av kva som feiler deg. Eg høyrer til haraldsplass, men har aldri vert innom der, berre Haukeland

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 23:22   #116
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er selv sykt nysgjerrig på hvem som skulle flytte. Hadde jeg i 2007 gode venner som flyttet til Bergen, og så ble avstanden så stor at jeg ikke lenger en gang husker at de fantes?

Haha! The plot thickens!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 05:51   #117
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Nå er vi spente! Det var småbarn som løp rundt, barnehage var et poeng, penger var ikke så viktig, men de trengte stor plass og var like lost som HI. Flere spor?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no