Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kjapp poll om Nestlé

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Boikotter du Nestle?
Ja, jeg boikotter alt, ink. produkter fra datterselskaper 16 10,53%
Ja, jeg boikotter barnemat og MME 18 11,84%
Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle 54 35,53%
NEi, jeg boikotter ikke og handler deg jeg vil/har lyst til. 62 40,79%
Annet/vil bare se svaret e.l. 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 22:35   #81
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Det stod ikke på innsatsen, det skal jeg love!

Etter mye "det er BARE å lage selv og babyen min ELSKER det og " på NM så lagde jeg mat etter oppskrifter fra selvoppnevnte forumeksperter, med ferske urter og hva-har-du.

Men, njet. (Nå har mine vært veldig sære i middagsveien inntil de var store nok til å spise mat med "hard" konsistens - pølser og sånt. )

Hadde same opplevinga med 5-åringen i si tid. Alt eg lagde av mat nekta ho å ete. Dersom ho mot formodning åt noko, spydde ho etter eit par munnfullar. Ho spydde forøvrig av den barnematen veninna mi lagde til sin baby også.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 00:14   #82
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

NEi, jeg boikotter ikke og handler deg jeg vil/har lyst til.



Handler det jeg har lyst til.. Og aj vil stort sett bare ha Nestlé

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 00:27   #83
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nei, jeg boikotter ingen...

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:27   #84
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg ser det er flere som skriver at barna bare vi ha Nestlé. Er det noen grunn til at barna foretrekker det? Kanskje safran har rett, kanskje det er gufne stoffer i babymaten?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:40   #85
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser det er flere som skriver at barna bare vi ha Nestlé. Er det noen grunn til at barna foretrekker det? Kanskje safran har rett, kanskje det er gufne stoffer i babymaten?

Mulig det er gufne stoffer. Men det smaker i hvertfall mer. Krydder, kanskje? Vet ikke jeg, lenge siden jeg hadde så små barn, men vi prøvde litt forskjellig (mest tilfeldig) og opplevde også selv at både grøt og middagsglass fra Nestlé faktisk smakte brukbart, mens mange andre varianter smakte ingenting.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:46   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser det er flere som skriver at barna bare vi ha Nestlé. Er det noen grunn til at barna foretrekker det? Kanskje safran har rett, kanskje det er gufne stoffer i babymaten?

Tja. Det Nestlé i hvert fall har, er variasjon. Jeg ser at Hipp har fått litt bedre utvalg, men da jeg hadde storspisende ettåring, fant jeg stort sett bare en sånn tomatbasert grønnsaksgreie der jeg handlet. Den var helt OK, men ikke hver dag.

Jeg kommer til å prøve meg mer med hjemmelaget mat til Snorkfrøken, men går det ikke, så går det ikke. Da kommer jeg til å foretrekke Hipp, men det blir sikkert ett og annet N-glass også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:58   #87
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nei, jeg boikotter ikke. Dog holdt jeg meg til HIPP når jeg skulle ha barnemat på glass i hine hårde dager, og Holle grøt (nesten alle Nestlé sine hadde kumelk tilsatt, og Småfolk sine var grusomt søte). NAN HA-1 var den eneste melken ungene mine tålte frem til halvannet års alder, så den har de fått.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 12:38   #88
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Vi boikottet ikke når vi ga sånn mat. For oss var det viktigere at barna ville ha mat og fikk det i seg. Grøt var greit. Men når det gjaldt middag, så var de kresne - spesielt lillebror. Hjemmelaget ville ingen av dem ha, enda så flink mor jeg skulle være. Storesøster foretrakk Småfolk, og lillebror ville bare ha Hipp, så de boikottet på en måte Nestle selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:14   #89
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle

Jeg skal skjerpe meg!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:21   #90
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no