Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prøv noe nytt i oktober

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 11:30   #41
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Tror jeg har bestemt meg. Jeg skal ta en liten styrkeøkt hver dag. Push ups, sit ups og sånn utfall med lårene. Jeg har i det siste blitt flink å trene utholdenhet ca 3 ganger i uka, men er ikke noe god på styrke. Greier så vidt 12 push ups på knærne.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 15:08   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg drikker ikke kaffe, men heller i meg te på jobb.

Har dere noe koffeinfritt te å anbefale? Finnes det i vanlige matbutikken?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 15:13   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg drikker ikke kaffe, men heller i meg te på jobb.

Har dere noe koffeinfritt te å anbefale? Finnes det i vanlige matbutikken?

Anbefaler urteteene fra Pukka. F.eks. Lemongrass & Ginger, den er veldig oppfriskende, men helt uten koffein. Fås i helsekostbutikker, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:10   #44
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Eg blei inspirert av denne tråden, og skal komme meg ut av huset kvar einaste dag, utansett regn eller sol. Eg er på sykkelrunde 2-3 gonger i veka uansett, men enkelte dagar er det for mørkt, for vått, whatever. MEN det går da alltids an å gå ein 20 minutters runde i nabolaget. Så det skal eg gjere, og det er verkeleg ikkje mykje stress å gjennomføre heller. Har starta alleireie, og er på dag tre

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:16   #45
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Har lyst å være med, men aner ikke hva slags mål jeg skal sette meg.
Å slutte med kaffe går ikke, all den tid jeg ikke drikker kaffe. Kunne kuttet snop, kakao, kaker og sånt, men vet ikke helt om det er vits å prøve (bursdagsmåned).
Noe annet jeg kan finne på? Sy litt hver dag ( har en drøss ting liggendes som bør fullføres)? Må tenke litt til...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:22   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Har lyst å være med, men aner ikke hva slags mål jeg skal sette meg.
Å slutte med kaffe går ikke, all den tid jeg ikke drikker kaffe. Kunne kuttet snop, kakao, kaker og sånt, men vet ikke helt om det er vits å prøve (bursdagsmåned).
Noe annet jeg kan finne på? Sy litt hver dag ( har en drøss ting liggendes som bør fullføres)? Må tenke litt til...

Husk at det trenger ikke være en ting man skal slutte med, eller noe som har med helse og forbedring å gjøre. Jeg heier på alt som tilfører noe positivt i hverdagen! Det er jo tross alt oktober det er snakk om. Hvis håndarbeid bringer glede og lys i høstmørket, så kjør på, hvis det egentlig bare er plikt (høres litt sånn ut, "bør fullføres"), finn heller på noe annet.
F.eks. "lage minst en treretters middag hver uke", eller "sette av fem minutter hver dag til å lese dikt/løse kryssord/se på bilder fra ferien/etc", "ta et bilde av fin høststemning hver dag", eller noe sånt?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:28   #47
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Ja, kanskje eg burde ha lagt inn noko som er litt direkte lystbetont enn å traske tur i regn (pluss redusere kalorinntaket, som eg allereie er i gang med). Nå kan det vere eit kjekt prosjekt også det, men det er unektelig andre ting som kan gje meir direkte glede i kvardagen der og da. Handarbeid er noko eg i utgangspunktet elskar, og er veldig flink på, men eg har ikkje strikka eller hekla på mange år. Kanskje eg rett og slett skal få meg eit lite lystbetont prosjekt? :hm:

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:14   #48
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg skal gjøre noe fysisk hver dag i oktober. Ikke noe stort og hårete. Men en tur, 15 min på romaskina, gå trappene på jobben. Det er dørstokkmila som skal overvinnes. Step 1 mot en bedre form (og så har jeg bestilt meg tredemølle - tilbud på XXL i dag)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 09:22   #49
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg skal øve hver dag. Har viktig konkurranse med korpset første helg i november, og få samlinger, det meste må hekles sammen "på kammerset". Puh, nå har jeg skrevet det, here we go!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 10:28   #50
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Ok, jeg skal daglig gjøre en husarbeid/håndarbeid ting som gir huset/familien en positiv puff. Dvs: jeg har utrolig mange ting som jeg ønsker å få ferdig til jul, som f.eks nye gardiner på plass (noen skal bare henges opp, andre må syes ferdig først). (Jeg har en haug av småting jeg ikke er ferdig med i stua, som ikke nødvendigvis er gøy å gjøre, men jeg kommer til å være så fornøyd etter at det er gjordt). Vanlig husarbeid (støvsuging, klesvask, matlaging osv) teller ikke.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:10   #51
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg må finne tilbake til gode treningsvaner. Det har vært to halvhjertede måneder nå. Skal til Florida i julen, så bikinikropp innen dess får være målet.
I tillegg må jeg bare kutte ut godteri på hverdager. Og kanskje begrense helgen litt, så den ikke varer i tre dager lenger.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:19   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg skal forresten gjøre noe nytt i oktober. Jeg skal trene igjen.

Jeg fallt helt av lasset med flyttingen i våres som bare varte og varte. Og så har jeg aldri tatt tak nok til å komme i gang igjen. Men dette var et godt spark bak. I oktober skal jeg trene 10 ganger. Jeg er mye flinkere til å få det gjort når jeg har sagt det høyt eller på nett.

(Oktober inneholder en barnebursdag som skal feires i 3 omganger og en 5 dagers jobbtur til München, men jeg skal klare det allikevel.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 18:32   #53
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Herregud, det var jo helt umulig å komme seg gjennom ettermiddagen. Jeg slet seriøst, helt bokstavelig talt, med å ikke sovne under viktig møte. Jeg kommer til å få sparken! Blir det bedre eller bør jeg modifisere til ikke koffein etter kl 14 eller noe?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:59   #54
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg er veldig spent på hvordan min kaffeslutt funker. Jeg tror magen min vil like det, men hodet er jeg ikke like sikker på.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:10   #55
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Det går strålande med turgåinga mi! Ein runde på 20 min kvar dag - veldig lite, men nok til at det er lett å få til, og gir meg litt luft, litt utsikt og tømmer hjernen. Supert!

Å droppe kaffe er heilt uaktuelt. Eg får dundrande hodepine utan jevnleg tilførsel.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:17   #56
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Jeg har gjennomført 30 days squat Challenge og avsluttet med 250 knebøy for et par uker siden. Nå skal jeg lage min egen Challenge for oktober. Jeg er nemlig elendig på gående utfall, testet på lørdag og jeg blir støl av bare 6 stk pr bein. Men målet er å øke jevnt og trutt og klare 30 gående utfall i slutten av oktober. Mulig det er et hårete mål, og at jeg ikke klarer å bevege meg av bare stølhet tilslutt, men jeg skal prøve hvertfall! Jeg trodde ikke at jeg skulle klare 250 knebøy når jeg startet heller...
Dag 1: 6 utfall
Dag 2: 7 utfall
Dag 3: 8 utfall
Dag 4: Fri
Dag 5: 9 utfall
Dag 6: 10 utfall
Dag 7: 11 utfall
Dag 8: Fri
Osv

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:43   #57
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Mitt mål for å oktober er å være i seng innen kl 23 hver kveld før en arbeidsdag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 21:07   #58
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Oi, jeg ble inspirert her!
Jeg skal bake brød og knekkebrød hver tirsdag! Er så lei kjøpe-brød, og dyrt er det også...

Og jogge to ganger i uka! (Må bare bli kvitt forkjølelsen først.)
Også skal jeg drikke mer rødvin.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 22:38   #59
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Oktobermål: være positivt innstilt til den nye regjeringa, frp spesielt.




Tulla!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 06:48   #60
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Prøv noe nytt i oktober

Da begynner facebookpausen. Jeg svetter og har abstineser. Har deaktivert kontoen min!
Lurer litt på hva jeg gjorde før facebook. Ikke det at jeg sitter på facebook HELE tiden, men det føles sånn nå.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no