Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 12:57   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10144398

Jeg leste akkurat denne i VG.

Jeg er usigelig trist og ganske sint over at en rett som norske kvinner har hatt siden 1973 nå trues på grunn av hestehandel mellom politiske partier.

Jeg synes at reservasjonsretten alle leger har i forhold til å delta i selve inngrepet, burde være mer enn nok. Jeg synes det er forskrekkelig at sårbare kvinner nå risikerer å ikke få den hjelpen de har krav på fordi fastlegen deres skal kunne toe sine hender og holde sin moralske sti ren.

Jeg er for fri abort for alle. Både for dem som har vært uheldige og for dem som har slurvet eller gjort noe uoverveid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:30   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg blir helt matt. Jeg hadde ikke trodd at vi skulle få en slik utvidet reservasjonsrett, og jeg er forferdelig skuffet over at Høyre kan gå med på noe sånt. Og jeg er sint.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:32   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.861
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Henvisningsnekt er jo helt hårreisende uakseptabelt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:39   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Da jeg begynte på sykepleierutdannelsen og skulle ha praksis på gyn, ble vi informert om reservasjonsretten vår. Vi kunne bare reservere oss fra å delta/assistere i selve inngrepet, ikke fra å gi nødvendig pleie og helsehjelp hverken før og etter. Jeg synes dette er dypt tragisk og skjønner ikke hva som skjer med Høyre som alltid har vært så opptatt av frihet og individets rett til å velge og tillit til den enkelte og sånn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:41   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg hørte en lege snakke om dette i Ukeslutt, og det ble helt corny. Hun gjorde dette allerede i dag: Om en pasient ønsket abort så viste hun henne til sin kollega som så gjorde henvisningen. Jeg har problemer med å se forskjellen...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:42   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Selv om hun i og for seg argumenterte konsistent for det: En henvisning er en medisinsk handling (å vise pasienten over gangen var ikke det), og hun måtte kunne stå inne for en medisinsk handling etisk sett. Og mente at det var riktig og viktig å ha leger som reflekterte etisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:43   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er helt rystet over at det er politisk vilje til å true abortloven. Det er flere steg tilbake, og jeg kjenner en angst for sniketablering av det neste trinnet - ikke lenger fri abort.

Kvinner og menn må virkelig ta til motmæle.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:44   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er sjokkert. Jeg er i utgangspunktet mot reservasjonsrett i det hele tatt, så dette er horribelt.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:45   #9
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er fullstendig enig, det hører ikke hjemme en plass. Men når det nå først har blitt sånn, så håper jeg inderlig at det i det minste kommer et pålegg om at legene informerer grundig om dette, både i brev til pasientene og med (tydelige) skilt på venterommet, sånn at vi som pasienter kan reservere oss mot dusteleger.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:45   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg er helt rystet over at det er politisk vilje til å true abortloven. Det er flere steg tilbake, og jeg kjenner en angst for sniketablering av det neste trinnet - ikke lenger fri abort.

Kvinner og menn må virkelig ta til motmæle.

nemlig. Akkurat slik tenker jeg også. Jeg synes dette er skummelt og ekkelt og jeg blir satt ut når jeg ser hva slags holdninger som brer seg - for eksempel når jeg leser diskusjoner der menn hevder at de også skal ha medbestemmelsesrett over ufødt liv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:06   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Det der gjør meg så sint, så sint! Så virkelig eitrande sint! At noen som frivillig har valgt en jobb skal fritas fra å utføre den jobben er viktigere enn pasienten er så feil at jeg ikke greier å sette ord på det engang.

Jeg har fått sansen for hun Kaluza, altså. Det gjorde meg også sint at politikerne sutret over epostkampanjen hennes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:10   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg tenker at den abortsøkende kvinnen virkelig fortjener å ikke måtte vite om hvem som reserverer seg for å hjelpe henne, altså. Jeg er virkelig, seriøst opprørt over dette - fordi dette handler om viktige prinsipper og rettigheter. Og kvinnens/pasientens rett kommer før legens. Eller sykepleierens. Eller hvem som helst som er der for å hjelpe og bistå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:14   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Selv om hun i og for seg argumenterte konsistent for det: En henvisning er en medisinsk handling (å vise pasienten over gangen var ikke det), og hun måtte kunne stå inne for en medisinsk handling etisk sett. Og mente at det var riktig og viktig å ha leger som reflekterte etisk.

Det er jo heller ikke alle leger som har en annen lege over gangen.

Jeg er medrystet med dere andre. Og skuffet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:16   #14
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker at den abortsøkende kvinnen virkelig fortjener å ikke måtte vite om hvem som reserverer seg for å hjelpe henne, altså. Jeg er virkelig, seriøst opprørt over dette - fordi dette handler om viktige prinsipper og rettigheter. Og kvinnens/pasientens rett kommer før legens. Eller sykepleierens. Eller hvem som helst som er der for å hjelpe og bistå.

Jeg mener også at de kvinnene som er i den vanskelige situasjonen bør slippe å forholde seg til hvilke leger som har reservert seg, men sånn som det blir nå, så risikerer de å måtte forholde seg til det uansett, og de risikerer å finne ut at legen har reservert seg når de sitter på kontoret og ber om hjelp. Og det må kanskje være verre? Når man først har tatt en (ofte vanskelig) beslutning, og så å få et "Nei, det vil jeg ikke hjelpe deg med."

Jeg har aldri personlig vært i den situasjonen at det har vært et valg jeg har vært nødt til å vurdere, men hvis den fastlegen jeg bruker i dag er en av dem som kommer til å reservere seg, så vil jeg ha muligheten til å vite det allerede nå, så jeg kan bytte lege sånn at jeg ikke trenger å forholde meg til den fordømmelsen hvis jeg en gang havner i den situasjonen.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:34   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Det argumenteres med at det bare er for legen å videresende kvinnen til en fastlege på nabokontore. Vel, ikke alle går til en lege som deler praksis med andre eller bor på steder hvor det er flust av leger.

Og hvis man har så store problemer med abort at man ikke engang kan skrive en henvisning så bør man finne seg noen annet å gjøre. Det er nok av andre felt man kan jobbe som lege.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:37   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Det argumenteres med at det bare er for legen å videresende kvinnen til en fastlege på nabokontore. Vel, ikke alle går til en lege som deler praksis med andre eller bor på steder hvor det er flust av leger.

Og hvis man har så store problemer med abort at man ikke engang kan skrive en henvisning så bør man finne seg noen annet å gjøre. Det er nok av andre felt man kan jobbe som lege.

Dette er jeg helt enig i og jeg mener at man hverken skal jobbe som fastlege eller (gud forby!!) gynekolog hvis man har slike moralske skrupler. Jeg synes det er helt for ille at det er politisk vilje til og ønske om at kvinner må forholde seg til leger som setter seg på sin moralske høye hest og sier at de ikke vil hjelpe.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:40   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig viktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:43   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig iktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

Ikke sant. Jeg ble enda mer glad i min lesbiske fastlege nå, kjenner jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:43   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er forøvrig akkurat like forbanna over at det skal bli mulig å nekte å henvise folk til assistert befruktning.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:50   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er forøvrig akkurat like forbanna over at det skal bli mulig å nekte å henvise folk til assistert befruktning.

Ja, det regnet jeg med inn i "reservasjonsretten". Jeg har snakket om både abort og befruktning i mine innlegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no