Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-20, 22:42   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, men hun henger en del med oss voksne også, spesielt på kveldstid.

Måltider inntas på kjøkkenet, fortrinnsvis i fellesskap, og det er en regel ingen av ungene har kommet på å utfordre enda.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:54   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, mye egentid når de er hjemme. Det er ok og det har jeg forståelse for. Måltider spises ikke på rommet. Jeg lokker også ut til kveldskos med frukt eller noe og en eller annen serie eller episode som pssser for de fleste. Da er det halvoblogatorisk oppmøte. Det er kos.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:57   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Jeg oppgraderte tv'n i stua, kraftig, og da ble det plutselig interessant å være her. Så det er mitt råtips; så stor TV som mulig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:59   #24
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja.

De kommer begge innom stua for en prat med oss innimellom.

Jeg tror det skal være sånn. Er det vanlig at tenåringer bruker masse tid sammen med foreldrene på fritiden? Jeg gjorde ikke det. Men jeg kom også innom stua for en prat på kveldene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:23   #25
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, begge to. Men vi har noen serier vi ser sammen enten med en eller begge. 16-åringen ser en del filmer sammen med faren, da sitter de gjerne nede på gutterommet/ministue. Vi spiser alltid middag sammen (med få unntak), da sitter vi lenge til bords og prater alle sammen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:27   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, 17 åringen kommer opp når han lukter mat eller er sulten. 20 åringen sitter stortsett i stua, vi ser filmer og generelt på TV sammen. Trives godt i hennes selskap så det er bare kos.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:44   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

14-åringen er mye på rommet, hvor hun leser, hører på musikk, øver, ser serier, syr, strikker, tegner, gjør lekser og alskens andre prosjekter. 16-åringen er mest i stua og mye mindre på rommet sitt. Alle måltider blir spist på kjøkkenet, og vi gjør generelt mye sammen, men 14-åringen har altså rommet som default-oppholdssted og må hentes ned om vi vil se henne. (Hun blir svært snurt om vi ikke henter henne.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:48   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Hos meg, nei. For her deler han med broren og broren sitter der og spiller. Men han kan godt finne på å gå inn og okkupere senga til broren hvis han får nok av meg.
Hos faren så tilbringes det aller meste av tid i kjellerstua som han okkuperer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 00:30   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, hun er mye på rommet sitt, men er ganske mye sammen med oss også faktisk. Fin blanding ��

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 08:43   #30
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja her tilbringes mye tid på rommet. Men vi er en del sammen også og det er veldig hyggelig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 08:47   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Måltider skal spises på kjøkkenet ev. ved spisestuebordet om vi er der alle sammen, og ikke på rommet.

Ut over måltidene ser vi som regel lite til tenåringene. De er MYE på rommet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 08:49   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, han er oppe og spiser og tømmer oppvaskmaskinen. Lillebroren på straks 12 er mest på rommet han også, men stikker innom stua oftere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:08   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Begge mine (16 og 18) tilbringer ganske mye tid på rommet sitt. De gjør skolearbeid, ser film og holder kontakt med venner. Jeg har veldig stor forståelse for det og har ikke noe veldig trang til å tvinge dem ned i stuen.

Vi spiser så godt som alltid middag sammen. Frokost er blitt mer individuelt med årene, men spises alltid i spisestuen eller stuen.

Jentene spiser småmåltider på rommet og det må av og til ryddes ned uhorvelige menger med servise og glass.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:17   #34
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Egentlig er det godt å se at det ikke bare er mine tenåringer som har meldt flytting til rommene sine. Eller i vårt tilfelle, også kjellerstuen, med eller uten kjæreste og venner.

Vi spiser sammen oppe da, ved spisebordet. Ingen drar mat med seg på rommene sine. Det vil jeg ikke ha noe av rett og slett. (Husker enda hvordan det så ut med matrester på broren min sitt rom da jeg vokste opp....)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:26   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Omtrent ikke - men de har heller ikke noe ordentlig sted å sitte der inne. Vi må skaffe dem hver sin lenestol eller noe. Yngste på 11 er mest i kjellerstua, mens eldste sitter i stua med telefonen, som regel med lydtette øretelefoner.

Måltider spiser vi stort sett sammen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:30   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, de er en del på rommet sitt alle tre (de to yngste er bare 12 da). 14-åringen sitter mye på telefonen, ser på serier, gjør skolearbeid e.l., lillebroren har pc på rommet som han gamer med, og lillesøster sitter på rommet sitt med ipad eller mobil og spiller, og/eller snakker med søskenbarnet på facetime. Men alle tre er også en del i stua. Storesøster ser på Netflix (jeg lider meg gjennom mange svært uinteressante tenåringsserier sammen med henne, bare for å ha henne i stua litt, også fordi hun da kan finne på å snakke om andre ting), lillebror ser på alt av sport, eller sitter på kjøkkenlaptopen og oppdaterer seg på alt av fotballstatistikk (uvisst hvorfor han gjør det bare her og ikke på sin egen pc), og lillesøster driver med sine sirkusaktiviteter (turner i en "tissue", som for øyeblikket henger i stua, eller sykler rundt på enhjulssykkel) eller sitter sammenknøvlet i lenestolen med mobilen. De to yngste gjør lekser ved spisebordet, også spiller alle tre en del kort med faren på kveldene.

Når de har venner på besøk foretrekker alle tre å være i kjellerstua, noe som fører til konflikt når flere har besøk samtidig. Eldste får gjerne prioritet der, fordi hun ofte har flere på besøk samtidig og har det minste rommet, og har derfor ikke noe godt alternativ.

Måltidene som inntas når vi voksne er hjemme, som frokost, middag og kvelds, spiser de alltid ved spisebordet. Det de gjerne tar med på rommet er mat de ordner seg etter skoletid, før vi kommer hjem, selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker det. Grunnen er først og fremst at de ikke rydder ting tilbake etter seg. De er imponerende lite opptatt av å motbevise meg, selv om det kunne ført til at jeg ble mer velvillig innstilt til spising i andre rom. Så det er et vedvarende irritasjonsmoment.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-02-20 kl 09:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:37   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Eldstemann er delvis ute av emo-tilværelsen nå, men så har han heller ikke så lang tid igjen som tenåring. Yngstemann dukker opp for mat nå og da, men foretrekker ellers å være i "hulen" sin. Så lenge han også går på trening og er sammen med venner nå og da, maser jeg ikke så mye på han. Regler vi har er at han må være med på diverse familiesammenkomster av og til, og at han spiser middag sammen med oss. Vi våkner på såpass ulike tider i helgene at det er lenge siden vi sluttet med å spise helgefrokost sammen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 09:45   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Eldste min har blitt ganske voksen og han er utrolig utadvent og lett å snakke med så det er aldri et kjedelig øyeblikk når han er tilstede. Veldig fint på familiesammenkomster.
Han er høflig og tilsnakkendes og det er så flott.
Han jobber nå og vi spiser middag sammen og det er mye å snakke om så de kommer iallefall ut av hulene når det er mat.
Tidligere har de hatt alt av servise lagret på rommene. Tror de fleste har hatt noen sånne år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 10:46   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Min har stort rom med TV, flere musikkinstrumenter og stor seng. Hun tilbringer mye tid der - men spiser alle måltider ved spisebordet og det hender hun kommer innom oss i sofaen i stuen for en skikkelig skravling.

Hun liker å være alene hjemme og regjere over flygel og sofa og TV. Av og til ser hun film eller serie med meg, men ikke ofte.

Jeg synes det er helt greit. hun virker å ha det fint, og det er det som teller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 24-02-20 kl 12:42.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 10:59   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Stort sett bare på rommet sitt ja. Utenom middag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no