Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kjapp poll om Nestlé

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Boikotter du Nestle?
Ja, jeg boikotter alt, ink. produkter fra datterselskaper 16 10,53%
Ja, jeg boikotter barnemat og MME 18 11,84%
Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle 54 35,53%
NEi, jeg boikotter ikke og handler deg jeg vil/har lyst til. 62 40,79%
Annet/vil bare se svaret e.l. 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 22:13   #41
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestle

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Forsøker å finne andre alternativ, ja.
Hipp sin barnemat er dessutan langt betre enn Nestle sine.

Ja, snuppa liker ikke nestle sin barnemat. Hipp sluker hun Nå er spiser hun snart ikke kjøpeglass lenger, men når hun får, så er det BARE hipp som frister.

Ellers glemmer jeg stadig av å boikotte nestle, så bra at jeg blir påminnet igjen

Men hva kan man erstatte Viking melk med da?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:16   #42
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nei jeg boikotter ikke Nestlé, den tiden som jeg hadde baby har vi kjøpt mye fra Nestlé. de hadde ikke noe annet å velge i på nærbutikken vår.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:19   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Nei jeg boikotter ikke Nestlé, den tiden som jeg hadde baby har vi kjøpt mye fra Nestlé. de hadde ikke noe annet å velge i på nærbutikken vår.

Lager du ikke maten selv?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:32   #44
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nope, jeg boikotter ikke. Faktisk så boikotter jeg ikke noe merkenavn i det hele tatt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:39   #45
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lager du ikke maten selv?

Nei ikke alltid da de var 6-7 mnd. det kom ann på hva vi hadde til middag. var vi ute å reiste så hadde vi ofte med middagsmat på glass også.
Og grøt spiste de til de var 12 mnd + og det var Nestlé sin de ville ha.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:22   #46
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jo, her boikottes Nestlè og datterselskapene. Det finnes alltid alternativer og vi klarer oss fin-fint uten.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:45   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

[quote=Marianne;653656]det tar nå litt mere en 15 min å lage barnemat til en uke. ...quote]
Nåja, det er ikke særlig mye mer. Skrell og del opp noen passende grønnsaker, damp/kok de møre med lite vann. Og mos. Det nesten raskere enn å gå i butikken - og den lå veldig nært oss da vi hadde små.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:55   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Hva med smak og kjøtt når de er litt eldre?

du må jo og handle inn grønnsakene, og da kan man og kjøpe med mat på glass

Grønnsaksmos er enkelt å lage og kan fryses. men kommer nok å bruke noen glass i tiden frem til han spiser alt vi spiser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:57   #49
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva med smak og kjøtt når de er litt eldre?

Jeg husker ærlig talt ikke. Det er snart ti år siden, de ble tidlig tilvent både smak og kjøtt, men hvordan? Å jo :huskernå: krydder tilsatte vi nesten fra start, men selvfølgelig ikke salt (eller blandingskrydder). Kjøtt ble tilberedt sammen med vår egen middag og så tilsatt barneporsjonen. (Det ble ofte gjort slik med grønnsakene også)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

du må jo og handle inn grønnsakene, og da kan man og kjøpe med mat på glass ...

Det kan du jo godt si, men det ble handlet sammen med grønnsaker til oss selv. Rett og slett fordi det var det samme som vi selv spiser. Og så slapp vi å finne fram til og i barnemathylla.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:24   #50
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Unngår det jeg kan, i alle fall barnemat og MME.
Lager barnemat selv, ellers bruker vi småfolk og hipp.

Har noen lyst å nevne noen av datterselskapene?

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:28   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Stemte at jeg prøver å finne andre alternativer.
Jeg prøver så godt jeg kan, men har ikke kontroll over alle datterselskapene akkurat.
Barnemat og MME bruker vi ikke lenger, men der kjøpte vi uansett mest Hipp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:31   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Har noen lyst å nevne noen av datterselskapene?

http://www.nestle.com/Brands/Brands.htm viser i hvert fall merkevarene deres.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:58   #53
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Jeg har i mange år boikottet Nestle, alle underfirmaer jeg kjenner til osv. Jeg syns at bevisst barnedrap er en alvorlig handling som ikke jeg kan støtte med mine penger. Når det gjelder morsmelkerstatning er ikke valgene så mange, men når det gjelder barnemat er det da ingen grunn til å handle ferdigmat. Det tar et kvarter å lage barnemat nok til en uke, hvorfor støtte et eller annet lugubert selskap?


Ikke alle liker hjemmelaget mat. Mitt barn gjorde ikke det og dermed ble det mye Nestle glass siden han ikke likte noe annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:59   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nei det gjør jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:13   #55
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Har noen lyst å nevne noen av datterselskapene?

Det største problemet her er Findus. Greit å ha grønnsakpakker og frossenfisk i fryseren, og veldig mange andre merker er det ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:18   #56
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg boikotter Barnematen og MME, men må innrømme at jeg ikke har HELT oversikt over datterselskap og sånn.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:23   #57
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Nå kom jeg på at jeg bruker noe fra nestle hvert eneste måltid til småen. Nestragel mot gulping. Det er det bare Nestle som lager og jeg har ikke funnet noe som helst som ligner.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:27   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg tenker på det, men er ikke så flink.

I praksis så tror jeg det er få Nestle-produkter jeg kjøper (ikke kaffe, godteri eller ferdigmat i hvert fall), men der jeg handler er det for lite utvalg i babymat fra andre produsenter. Så jeg har litt ymse i skapet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:37   #59
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Nåja, det er ikke særlig mye mer. Skrell og del opp noen passende grønnsaker, damp/kok de møre med lite vann. Og mos. Det nesten raskere enn å gå i butikken - og den lå veldig nært oss da vi hadde små.

Det tar faktisk ikke lang tid å lage barnemat selv. Vi kokte opp stor porsjon og frøs ned i små glass. Da vet du nøyaktig hva barnet ditt får i deg, og kan unngå drittstoffer som små barn ikke skal ha.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:56   #60
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg boikotter ikke. Tror jeg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no