Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 09:35   #21
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Boysenbærfromage på juksemåten? Kremfløte, boysenbærgele og boysenbærsyltetøy. Lages dagen før, stivner natta over. Kan fin-fint serveres i store glassboller som folk forsyner seg selv av. Dette blir iallfall godt, den ekte metoden med gelatin og friske bær har jeg ikke prøvd meg på...

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 11:55   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er skikkelig gamlis i dessertveien og synes ElinMs forslag om sviskegrøt er glimrende. Jeg ser dog for meg at det kan være noen som ikke er like gira på sviskegrøt som det jeg er.

For å fortsette gamlisideene synes jeg at Karamellpudding er noe av det beste som finnes og at Tilslørte bondepiker er nydelig.

Sistnevnte er utrolig flott å servere i stettglass.

Multekrem som foreslås er noe av det kjipeste jeg vet om av desserter. Multer smaker jo høgg. :dukker:

Du får barna dine til å skjære opp frukt, mens du gjør noe annet, og lager en deilig fruktsalat med vaniljekesam til. :for_barnearbeid:
Den med multekrem støtter jeg fullt og helt. Multer er nyyydelig, krem likså, men den som fant på å blande det sammen til en sånn ubestemmelig guffe med ekle multesteiner i? :blæh:

Ellers er nok sjokoladepudding det beste jeg vet til dessert. Har du fine stettglass er det jo fort gjort å lage det, og ikke noe mer tidkrevende med større mengde. En dæsj krem på toppen.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:27   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Tilslørte bondepiker syns jeg er ekstremt mektig, og ikke ideelt før kakebord. Noe med frukt/bær er nok det beste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 16:19   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Jordbær. Det trenger jo ikke være så mye til hver heller, med kaker etterpå.

(Kiwi hadde jeg vært forsiktig med i bjørkepollensesongen, siden mange har kryssreaksjoner på det. Jeg kan ikke spise kiwi i det hele tatt, siden jeg reagerer kraftig.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 17:25   #25
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er skikkelig gamlis i dessertveien og synes ElinMs forslag om sviskegrøt er glimrende. Jeg ser dog for meg at det kan være noen som ikke er like gira på sviskegrøt som det jeg er.

For å fortsette gamlisideene synes jeg at Karamellpudding er noe av det beste som finnes og at Tilslørte bondepiker er nydelig.

Sistnevnte er utrolig flott å servere i stettglass.

Multekrem som foreslås er noe av det kjipeste jeg vet om av desserter. Multer smaker jo høgg. :dukker:

*gamlis jeg også* Karamellpudding er noe av det enkleste som er å lage, og absolutt den beste desserten jeg vet. Sviskegrøt med fløte er også utrolig godt.

Jordbær og fløte er jo veldig enkelt, og noe de aller fleste liker.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:01   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Takk for mange gode forslag! Jeg tror det bør være noe lett, ja. Kaker etterpå blir jo litt overkill om desserten er veldig mektig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:19   #27
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Tips til god dessert til 30 voksne gjester?

Her serverer vi ofte is. Skjær isen i store biter og legg i en stor bolle (du må sikkert ha flere siden dere er så mange). Strø over jordbær, blåbær, bringebær, druer, hakkede mandler/nøtter, revet sjokolade eller sjokoladesaus.

Ulempen er at det må ordnes der og da og serveres straks.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no