Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-10, 23:40   #121
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

For å svare meg selv, JA - det fungerer med 2x oppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form, samt med 1 x glasuroppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form.

Neste spørsmål er imidlertid om kaka tåler å stå en natt i kjøleskap - med glasur - men uten emballasje...?

Er supertakknemlig for svar.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:41   #122
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake



Jeg har alltid min kake i kjøleskapet over natta, uten emballasje. Jeg emballerer stort sett alt jeg har i kjøleskapet alltid, men jeg er redd emballasje ødelegger glasuren oppå så den står i langpannen uten noe over.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:43   #123
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Jeg har alltid min kake i kjøleskapet over natta, uten emballasje. Jeg emballerer stort sett alt jeg har i kjøleskapet alltid, men jeg er redd emballasje ødelegger glasuren oppå så den står i langpannen uten noe over.

TUSEN TAKK for svar
: Puster ut før selskap i morgen :

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:23   #124
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Denne står i ovnen nå. Kjører dobbel porsjon og stor form. Noen som har erfaring med steketid på stor porsjon? Den har stått inne 1t og 25min allerede og er fortsatt litt fuktig.

Edit: 5 min etter var den perfekt. Min ovn brukte da 1,5t på dobbelporsjon. Kjørte 185g, da jeg vet den er litt svakere enn en del andre ovner.


Sist redigert av Koko : 03-02-12 kl 23:31.
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:42   #125
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Ehhh, glem siste innlegg... Må bake igjen. Noen som vet steketid på dobbel porsjon?
Litt desperat her nå...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 22:08   #126
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

En annen ting: Det er veldig, veldig godt å ha store, hakkede sjokoladebiter i i stedet for revet sjokolade. Jeg har bakt denne utrolig mange ganger og de som spiser kommenterer det alltid når sjokoladebitene er store. Jeg bruker 70% kokesjokolade.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 22:24   #127
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Jepp, store sjokoladebiter!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:32   #128
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Gjør ikke noe om det er mer sjokolade heller. Det blir sjelden feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no