Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan skal vi hjelpe henne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-17, 09:52   #1
Jul i stova
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2017
Innlegg: 4
Jul i stova har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan skal vi hjelpe henne?

Vi kjenner en ensom mor som bor alene med sin tre år gamle datter. Hvordan skal vi hjelpe henne?

Jul i stova er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 10:01   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Så fint at du tenker på dem. Hva med å invitere dem hjem? F.eks bake sammen, tilby å passe jenta om dere har anledning.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 10:05   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Hva trenger hun hjelp til da? Og er det snakk om småting innimellom eller mener du hvordan du kan hjelpe henne å komme ut av ensomheten?

Da jeg bodde alene med min daværende treåring, satt jeg utrolig stor pris å bli invitert på middag en hverdag, gjerne at de som inviterte også hentet i barnehagen om det var praktisk mulig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:08   #4
Jul i stova
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2017
Innlegg: 4
Jul i stova har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Hun trenger økonomisk hjelp. Så vi har tenkt og innvetere dem på en koselig julemiddag også har vi tenkt og gi dem litt økonomisk støtte.

Jul i stova er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:18   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Jeg synes det er utrolig vanskelig å gi ubedt hjelp, selv om det er de beste intensjoner. Særlig rene penger. Jeg tror jeg hadde prioritert f.eks. brukte vinterklær og -sko, hvis det er mulig - ting som er store utgifter for enkeltfamilien men ikke føles som veldedighet? Også kanskje en stor kurv med mat og litt luksusartikler (kaffe, sjokolade, julekaker), samt litt smågaver til barna? Som en god jul-hilsen?

Og invitasjon til middag, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:27   #6
Jul i stova
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2017
Innlegg: 4
Jul i stova har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Ja der høres ut som en god ide og gi julegaver og.

Jul i stova er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:28   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Jeg hadde blitt veldig brydd om jeg fikk penger av folk, selv om det var godt ment. Min sønns farmor ga ofte (for meg) veldig mye penger og sa det var så vi kunne kose oss på 17. mai eller i sommerferien og sånn, og selv om jeg satt pris på det, ble jeg ganske brydd også. Noen som er mindre nær familie enn det ville jeg nok følt var veldig ubehagelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:40   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å gi ubedt hjelp, selv om det er de beste intensjoner. Særlig rene penger. Jeg tror jeg hadde prioritert f.eks. brukte vinterklær og -sko, hvis det er mulig - ting som er store utgifter for enkeltfamilien men ikke føles som veldedighet? Også kanskje en stor kurv med mat og litt luksusartikler (kaffe, sjokolade, julekaker), samt litt smågaver til barna? Som en god jul-hilsen?

Og invitasjon til middag, ja.

Enig med CD. Mitt inntrykk av personer med dårlig økonomi (NB! Ikke så stort datagrunnlag, men jeg kjenner noen få godt, og kjenner til en god del) er at de er oppmerksomme på sine økonomiske problemer å er sensitive for "veledighet". Mye mer sensetive enn de som har mye penger. Feks så opplever jeg at folm med mye penger ikke bestandig er så nøye med å levere tilbake "mindre summer" som de har lånt, mens de med lite penger alltid er veldig nøye med tilbakebetalingen - uansett sum.

Jeg ville ha tilbudt konkret tilbud (feks barnepass, middager) og selvfølgelig "vanlige" julepresanger.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 11:45   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Arveklær, god mat. Middagstilbud, ta med mat og sett igjen restene. Lage litt ekstra når du lager selv og ta med. Invitere på baking, pynting av pepperkakehus osv. Å gi penger kan fort bli vanskelig. Kurv med luksus til jul. God, dyr krem, litt luksus mat. En flaske vin, julebakst osv. Det skal ikke så mye til.
Er det noen du kjenner VELDIG!!! godt kan man evt være med å bidra til å sette opp budsjett og se på økonomien sammen. Med da er man på bestevenn nivå altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 14:28   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Jeg tror det tryggeste er å bli godt kjent med vedkommende og finne ut hva hun faktisk ønsker hjelp til. Det kan være ganske vanskelig å vurdere utenfra, for folk er så forskjellige. Vi har noen vi alltid passer på å invitere til middager etc, noen vi passer barn for, noen vi handler for. Fellesstrekket er at det vi kan bidra med kanskje ikke er det jeg så for meg i utgangspunktet før vi ble bedre kjent.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 14:42   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Da jeg var alenemor med lite barn, satte jeg pris på noe så enkelt som besøk på kveldstid. Ensomt å sitte alene, og alle jeg hadde vanket med tidligere, var flyttet til andre deler av landet.
Og hvis jeg var syk, var det supert med handlehjelp og hjelp til å bringe til/fra barnehage.

Bli kjent med henne, så finner du nok ut hvor du kan hjelpe. Så koselig å lese at noen bryr seg!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 15:11   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal vi hjelpe henne?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Da jeg var alenemor med lite barn, satte jeg pris på noe så enkelt som besøk på kveldstid. Ensomt å sitte alene, og alle jeg hadde vanket med tidligere, var flyttet til andre deler av landet.
Og hvis jeg var syk, var det supert med handlehjelp og hjelp til å bringe til/fra barnehage.

Bli kjent med henne, så finner du nok ut hvor du kan hjelpe. Så koselig å lese at noen bryr seg!

Jeg er enig. Dra på besøk, ta med en pose twist eller noe, så behøver man ikke diske opp med noe.

Og tilby deg barnepass, det kan hjelpe veldig, og det koster ikke mye og føles ikke som veldedighet. Og hvis du har barn som hennes barn kan arve fra, så vil det også være veldig naturlig og ikke kleint.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no