Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-08, 18:20   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Hvordan vil du beskrive temperamentet ditt etter en " episode" (les: krangel, diskusjon, uoverstemmelse ...)? Blir du lei deg? Er du av den langsinte typen som holder på sinnet over flere dager, bruker du "The silent treatment", venter du på en unnskyldning eller er du den som som regel unnskylder deg, eller blåser det så fort over at du knapt husker var krangelen dreide seg om?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:22   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg er skikkelig bråsint. Farer opp, kjefter og smeller, så er jeg ferdig med det. Jeg kan godt unnskylde meg om det var jeg som var grunnen til bråket, sitter ikke på gjerdet å venter.
Mannen min er derimot furten og langsur av seg, det takler jeg heller dårlig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:24   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det kjem i grunnen an på. Eg er vanlegvis veldig ivrig i dei fleste diskusjonar, men er stort sett enkel å skvære opp med og er veldig sjeldan langsint. Likevel har eg nokre ømme punkt som gjer meg rasande, og då kan det vare heilt til den andre ber om om unnskyldning på eige initiativ.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:24   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Blir fort og eksplosivt sint, men nesten enda kjappere blid igjen. Er aldri langsint og sjelden sur. Jeg sier unnskyld uten problem, men noen ganger blåser det så fort over at jeg glemmer krangelen, ja.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:24   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.791
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg er hverken langsint eller hissig, men kan godt bli såret. Om jeg blir sint eller sur varer det litt, men ikke i evigheter nei.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:30   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg blir sint,kjefter og så går det over

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:33   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opp som en løve og ned som en skinnfell

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:35   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg er nok både og. Stort sett er jeg bråsint og blåser ting ut av meg. Er like fort blid igjen og ferdig med saken. Andre ganger kan jeg "gnage" på noe eller ergre meg over noe lenge, før det sier pang. Da blir jeg gjerne ikke blid igjen før jeg har fått renska lufta skikkelig og begge parter har fått sagt sitt. Jeg er også flink til å be om unnskyldning, om det er på sin plass. Er i hvert fall stort sett blid og lite kranglete.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:36   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det tar tusen år før jeg virkelig blir sint på noen i RL. Når jeg så er blitt det er jeg langsint. Av den typen som faktisk aldri igjen snakker med vedkommende.

Men ettersom det så å si er ingen som kan få meg såpass sint skjer det såpass sjelden at jeg kan leve med det.

Når det gjelder barn og familie er jeg bråsint og så er alt ok igjen rimelig fort.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:36   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Brå- og kortsint. Pang og ferdig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:37   #11
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Blir fort og eksplosivt sint, men nesten enda kjappere blid igjen. Er aldri langsint og sjelden sur. Jeg sier unnskyld uten problem, men noen ganger blåser det så fort over at jeg glemmer krangelen, ja.

Som om Snippa beskrev meg, jo.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:41   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Jeg er i liten grad vant til kritikk, da jeg vokste opp som "gullunge" som aldri gjorde noe galt. Kritikk? Meg?, liksom. Jeg blir etter en disputt med f.eks. mannen (som regel) sint og avmålt. Kan godt tie stille og svare knapt lenge. Hvordan våger han? Selv når han har grunn til å kritisere så irriterer det meg enormt.

Er det ukjente jeg er sint på kan det vare lenge. I forhold til mannen er vi ganske flinke begge to til å ordne opp etter en stund. Det tar på å være sint og lei seg. Jeg er blitt bedre med årene. Har ikke tid til all den furtinga.


Sist redigert av Dronningen : 15-10-08 kl 21:11.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 18:54   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det går fort over hos meg også.

Er det ting som virkelig sårer og som jeg ikke klarer å si ifra om så går det lang tid før jeg glemmer. Det har skjedd svært sjeldent.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:04   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg er nok både og. Stort sett er jeg bråsint og blåser ting ut av meg. Er like fort blid igjen og ferdig med saken. Andre ganger kan jeg "gnage" på noe eller ergre meg over noe lenge, før det sier pang. Da blir jeg gjerne ikke blid igjen før jeg har fått renska lufta skikkelig og begge parter har fått sagt sitt. Jeg er også flink til å be om unnskyldning, om det er på sin plass. Er i hvert fall stort sett blid og lite kranglete.

Samme her. Det kommer helt an på hva saken gjelder. Blir jeg virkelig såret over noe, kan det godt hende jeg er langsint, men jeg er som regel den som først ber om unnskyldning eller prøver å renske luften.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:07   #15
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Gjelder det en som står meg nær er jeg bråsint, men rask til å be om unnskyldning. I motsatt fall er jeg langsint så det holder. Tragisk.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:13   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Opp som en løve og ned som en skinnfell


Jeg blir sjelden sint - men når jeg blir det brøler jeg og er sinna, men er like blid etterpå.

Er jeg veldig, veldig sint, så begynner jeg å grine. Det irriterer meg noe grasalt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:14   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Det kommer helt an på situasjon, emne og diskusjonspartner.
Jeg er kjent for å være bråsint og hissig. Jeg blir fort sint, i alle fall utad. Inni meg kan jeg være såret, lei meg og knust, men alle såre følelser skjules av et hissig temperament.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:18   #18
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det tar tusen år før jeg virkelig blir sint på noen i RL. Når jeg så er blitt det er jeg langsint. Av den typen som faktisk aldri igjen snakker med vedkommende.

Men ettersom det så å si er ingen som kan få meg såpass sint skjer det såpass sjelden at jeg kan leve med det.

Når det gjelder barn og familie er jeg bråsint og så er alt ok igjen rimelig fort.

Jeg er nok samme type som Olympia

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:43   #19
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er hverken langsint eller hissig, men kan godt bli såret. Om jeg blir sint eller sur varer det litt, men ikke i evigheter nei.

Jeg kjenner meg egentlig veldig godt igjen i denne. Jeg blir sjelden sint, men kan bli såret. Jeg er ikke flink nok til å la ting gå fort over, men er veldig bevisst på det, har vil påstå jeg har blitt flinkere.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:44   #20
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du langsint, kortsint, sur eller såra?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg er skikkelig bråsint. Farer opp, kjefter og smeller, så er jeg ferdig med det. Jeg kan godt unnskylde meg om det var jeg som var grunnen til bråket, sitter ikke på gjerdet å venter.
Mannen min er derimot furten og langsur av seg, det takler jeg heller dårlig.


Akkurat slik er det her også - jeg er bråsint og mannen kan furte i dagesvis.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no